LaughingBuddha Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Et par ting for å nyansere bildet. Som jeg er inne på i innlegget så har kvinner en tendens til å søke så mye alfa egenskaper de tror de kan få hos en mann samtidig som han skal være villig til å binde seg, ikke skal forlate henne og vise omsorg for barn. Da justeres ønsket om alfa egenskaper en god del. Men, jo mere attraktiv kvinnen oppfatter seg selv jo mere alfa egenskaper søker hun i en fast partner fordi hun tror hennes attraktivitet er nok til å holde ham i tømmer. For tilfeldig sex søker de i stor grad renest mulig alfa egneskaper, noe det er MASSE forskning som viser i tillegg til at de er ganske åpenbart for de fleste av oss. Men, som vi ser er det evolusjonsmessige idealet så mye alfa som mulig siden det er dette de attraktive kvinnene søker. 2 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) *zip* nevermind. Gutter kommer til å tro at det å være alfa har så mye å si iforhold til å være pen, smart, rik, flink, ha ekte venner, os.v. til evig tid. Det nytter ikke hva jenter sier om hva vi faktisk liker, og å si at vi liker helt ulike ting akkurat som dere gutter gjør, deeet blir overhørt. Bare se så mange naive plusser disse alfa-eier-alt-innleggene får. Vi vil alltid bli generalisert, forhåndsdømt og satt i en svær bås, akkurat som alle jenter kun har én synaps i hjernen og den er lik for alle jenter. Jeg er jente. Jeg er svært forskjellig fra min BFF(jente), og vi er igjen forskjellige fra våre venninner. Vi alle liker forskjellige gutter, og forskjellige typer gutter. Vi har aldri vært forelska i samme gutt. Jeg merker når vi diskuterer gutter vi kjenner, at jeg er i ytterkanten på å sette pris på smarte gutter. Om en gutt er alfa er det jo pluss fordi man legger merke til ham, men om det er noen som er smartere enn ham så betyr dette så utrrrooooooooolig mye mer for meg. Sånne alfa/beta-teorier blir ofte forferdelig enkle og generaliserende. Mennesker er altfor kompliserte til at de kan beskrives så enkelt uten at det blir absurd, spesielt når man formulerer seg som om det er fakta som gjelder alle mennesker. Det er hver dag en masse forskjellige påvirkninger som trekker et menneske i alle mulige retninger og for å komplisere bildet enda mer er folk relativt forskjellig skrudd sammen, selv om de fleste deler mye. Ja, endelig en som har peiling. Du er en av de få guttene her som faktisk har et menneskelig syn på jenter. Endret 4. desember 2010 av dkny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå