LaughingBuddha Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg har etterhvert kommet til at det som fungerer best i de aller fleste forhold er at mannen er litt mere dominant enn kvinnen. Det er overtdyleig at kvinner som klarer å bestemme for mye over mannen sin mister respekten for ham og dermed også lysten på sex med ham. Når det skjer så herser hun bare mere og slemmere med ham og han blir som regel enda mere puddel. Samtidig så er det klart at kvinner søker dominante menn. Psykologisk forskning viser at kvinner ønsker å ha tilfeldig sex med og være utro med mest mulig dominante menn. I forhold så ønsker de seg gjerne enn som er litt mildere fordi de ikke tror de kan kontrolere ham, ikke kan beholde ham og fordi de tror han lett kan være en dårlig omsorgsperson. IMidlertid viser det seg at de kvinnnene som selv oppfatter seg som svært attraktive foretrekker svært dominante menn i forhold også. Grunnen er at de tror at de kan få ham til å bli i et forhold og til å te seg rimelig bra via sitt utssende. Med andre ord så vil kvinner ideelt sett ha sterke dominante menn i forhold også om de tror de kan beholde dem. FOr at forholdet skal fungere er mannen nødt til å ha visse forholdsegenskaper. Han må ha visse trekk som typiske "beta" menn har slik som omsorg, seriøsitet, snillhet etc. Om mannen etter hvert ikke utviser nok slike trekk så forsvinner kvinnen. OM mannen transformeres til en ren beta som bare er snill, føyelig, initiativløs og ikke har noen dominante trekk så forsvinner all tiltrekning og kvinnen enten forsvinner med en annen mer tiltrekkende mann eller blir i et miserabelt forhold hvor hun kontinuerlig hakker på ham og kanskje er utro en gang i blant. For å se om mannen er sterk nok vil kvinnen med gjevne mellomrom teste mannen sin ved å se hvor mye de kan kopntrolere ham. De vil stille krav som er litt urimelige. Blir de avvist så er hun kanskje misfornøyd akkurat der og da men i realiteten går hennes tenning opp. Får hun kravene innfridd blir hun kanskje tilsynelatende fornøyd der og da. Hun kan til og med finne på å belønne ham med sex fordi han føyet seg, men etter kort tid blir den seksuelle interessen en hel del lavere enn før hun viste at hun kunne få ham til å akseptere urimelige krav. Om kravet bel avvist så går tenningen på lang sikt opp og det vil gå en stund før hun igjen tester med et passelig urimelig krav eller prøve å se om hun kan bruke sine følelsesmessige stormer til å kontrolere ham. Om han ga etter for det litt urimelige kravet vil neste krav typisk være langt mere urimelig. GIr han etter da også stuper interessen og de neste kravene og forsøkene på kontroll og påføring av skyldfølelse etc. blir enda verre. OSv osv. I tråd etter tråd her på forumet ser jeg kvinner klage over lignende mønstre. De er frustrerte over menn som ikke klarer å stå opp mot dem og vil ofte innrømme at de kan være urimelige og innrømmer at de heller vil at han skal sette dem på plass enn at de selv skal slutte med urimleige krav og fprsøk på å kontrolere ham. Det er altså essensielt for tenning at man klarer å stå opp mot sinn kvinne. OM han i tillegg klarer å lede henne litt og utvise litt autoritet så går tenningen gjerne opp ytterligere. Men det er en grense. Han blir mere interesant han er jo mere sjef han er i relasjonen og jo mere ukontrolerbar han er men på ett eller annet tidspunkt blir hun for utrygg på ham til å kunne være i et forhold og han utviser for lite omsorgsfull adferd til å kunne fungere i et forhold. "beta" trekk er med andre ord også nødvendig. Han må vise at han satser på forholdet, han må gjøre sin del av husarbeid, han bør vise henne at han er gald i henne osv. Det sentrale her er balansen. Mannen må kombinere enn god dose alfatrekk med en passelig dose betatrekk for at et forhold skal fungere opptimalt. "Kampen" om kontroll i forholdet vil ivareta en spenning, en slags kontinuerlig parringsdans og den fungerer optimalt så lenge han har rimelig kontroll samtidig som han er omsorgsfull, seriøs og føyer seg på visse ting. Går han for langt i retning av beta eller alfa går forholdet dårlig. Slik jeg forstår det så skaper ikke beta trekk i seg selv tenning. Det er egenskaper som er knyttet til det å være en alfa og det å klare seg godt i en gruppe som gjør det. Beta trekkene kan tilsynelatende skape tenningg ved at hun føler tenning når han utviser visse av dem men det er mere fordi hun straffer manglende beta adferd med avtenning for å forsøke å få ham til å te seg bra. Beta adferd skaper dermed komforten som ikke ødelegger tenningen heller enn at de skaper tenningen i seg selv. Denne bloggen synes jeg gjør en fantstisk jobb med å lære bort hvordan en mann i et forhold kan mobinere både beta og alfa trekk for å få forholdet til å fungere optimalt. http://www.marriedmansexlife.com/2010/02/being-both-alpha-and-beta-journey-is.html http://www.marriedmansexlife.com/p/beta-male-traits.html http://www.marriedmansexlife.com/2010/01/little-more-on-alpha-and-beta-male.html http://www.marriedmansexlife.com/p/alpha-male-traits.html http://www.marriedmansexlife.com/2010/03/dominace-and-submission-in-marriage.html http://www.marriedmansexlife.com/p/map.html 4 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Alt er relativt... Jenter er forskjellige... Man kan ikke definere en "fasit", og det skal mye mer, og helt andre ting enn det der til for at en jente skal like en gutt. Personlig er jeg enig i det som står der. Men det er rett og slett ikke på topp 100 av viktige ting ved en gutt engang. Så hvorfor konse så mye om det... Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Takk. Endelig noen som tar opp dette temaet og skjønner at det "samfunnet" sier ikke stemmer helt. Å være så snill som mulig funker ikke(i lengden) dkny: Det er selvfølgelig ikke noen fasit, men den tar opp det generelle. Kvinner generellt liker å bli dominert. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Eneste nyttige jeg får ut av dette, er at kvinner virkelig gjør livet surt for menn i det lange og hele. Ihvertfall for menn som faktisk blir tvunget til å oppføre seg på måte X, ellers så stikker dama. Rart vi har mye skilsmisser og utroskap i verden. Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Vel PaperWalls, nå er det ikke bare fordi dama ønsker Alpha oppforsel av en Beta-mann at vi har en god del skillsmisser. Overraskende mange menn skiller seg i 40-50 åra pågrunn av at dama ikke lenger ser like bra ut. Det er dog intressant, om man antar at LaughtingBuddhas innlegg er korrekt, å spørre seg selv hvorfor ikke alle Beta-menn er uten partner, ettersom de tilnærmet ikke har noen Alpha trekk. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Fordi det alfa beta greiene er pisspreik. 6 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg synes det er en god analyse og kjenner veldig mye igjen fra partnere og venners partnere, samt venninners forhold... Det varierer selvsagt fra jente til jente. Biologisk kan det forklares med at man ønsker en alfa som far til sine barn (gode alfa-gener) og en beta til å oppdra dem (omsorg og stabilitet). Dette er selvsagt ikke svart/hvitt, og de som har mest suksess hos damene er nok de som har den riktige balansen av alfa og beta-karaktertrekk. Hvis jeg hadde fått en krone for hver gang jeg har hørt "Han er pen, utrolig snill, omtenksom og alt det der...men litt for kjedelig kanskje?" 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) "Han er pen, utrolig snill, omtenksom og alt det der...men litt for kjedelig kanskje?" Tror mange gutter tolker det der for mye mot alfa/beta-stasj. Når jeg sier noe slikt som det om en fyr, tenker jeg ikke på sånne ting i det hele tatt, da mener jeg at han mangler interessante evner eller hobbyer eller ting å ha brukt livet på. Eller humor. Eventuelt synes jeg han er stygg, vil bare ikke si det fordi det er slemt å si om andre! "han er kjedelig" er en veldig fin måte å kamuflere andre årsaker på...når man ikke vil si noe stygt om noen. Endret 2. desember 2010 av dkny 1 Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Det forklarer hvertfall ganske bra hvordan jeg føler det som kvinne. For å komme med et personlig eksempel. (uten noen som helst intensjon om å skryte) så er jeg en pen jente. Og det er veldig mange gutter som er og har vært interressert i meg. Jeg har avvist så og si alle. Det eneste jeg driver på med er å holde på med en fyr, som jeg ikke vet om har lyst å bli sammen med meg en gang. Han har den ultimate kontrollen. Dette har vart i nærmere ett år. Kanskje jeg er svak, for jeg kan helt sikkert finne andre alfa-gutter. Men det er noe med han her jeg ikke helt klarer å rive meg vekk fra. Jeg hadde lett sjansen med en annen fyr, men han gav seg selv opp så lett. Jeg kunne knipse med fingen og han var på døren. Men det ble rett og slett for lite, som du sa, tennelig. Han var både kjekk, morsom, grei å snakke med og snill. Men han manglet den lille alfa delen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nyskjerrigperen: Her, på et punkt i livet ditt kommer du til å få bruk for det. 4 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Det er evolusjon. Naturen har i sin pakt lært mennene de tøffe overlevese instinktene og beskytte dama. I den andre enden, så har vi det moderne samfunnet som sier det helt motsatte. Vær omtenksom, vær snill osv... Det er blitt forsket mye på dette med alpa-beta, og de som ikke klarer å akspektere at faktisk lederne får de mest akktraktive damene (som i en flokk av løver eks), er enten trangsynt, irogant eller vil ikke akspektere virkeligheten slik den er. De fleste vil ikke dette, og de blir mer som en beta. De kjøper ting for å dekke sin lave selvfølelse, og velger hele tiden å bli behandlet som en liten dukke fordi de tror det er slik damer liker. Alle damer er programert, via instinkter, å like menn som er alpha og dominerende. En mann som har stærk sans av seg selv (vet hva han vil, vet hvem han er og vet hvor han skal i livet) og sist og ikke minst en stærk sans av virkeligheten (vet hva han tolererer, hvordan folk skal være rundt ham mm..) Når sammfunnet ble dannet, så ble også et ny instinkt, eller kall det gjerne en "sans". Den logiske sansen. Man kan lese opp en teori som heter "ID, EGO OG SUPER EGO" som er Sigmund Freud's pyskoanalyse av hvordan hjernen fungerer. Det ble også laget en modfikasjon av teorien kalt "Tribuine Three-Brain Theory". Som sier at hjernen er delt i tre deler - 1) Instinkter 2) Følelser 3) Logikk Dette er på ingen måter sann. Det er ikke sannere enn andre subjektive verdensbilder som kristendommen, buddhismen eller vitenskapen. Men heller ses på som en forklaringsmoddel. Den første hjernen din (ID) er instinktene dine. Denne hjernen kontrollerer instinktene dine som sexdrift, overlevelse, puste og spise.. Den andre hjernen din (EGO) er den følelsemessige hjernen din. Denne kontrollerer følelser og minner. Den tredje hjernen din (SUPER EGO) er din logiske hjernen, og det er også her ting begynner å bli litt komplisert og interesange. Din logiske side av hjernen din gjør avansert muntlig kommuksjon mulig og at vi kan tenke framover. Denne hjernen har alltid essistert og vil som tiden går framover bety mer for vår eksistens. Det er også her mange går frusterte over. Instinktene til dama (ID) sier "Lag barn. Det er bra å ha sex, pul alpha malen slik at du han kan overføre sine gener slik at videre generasjoner av barn kan leve videre". Mens den logiske sansen av hjernen (SUPER EGO) sier, noe helt motsatt: "Du vil bli sett på som en løs hore. Samfunnet vil se ned på deg". Her kommer et av problemene våre. Når det kommer til vår dans av seksualledrifter så oppstår det en diskusjon i ditt indre deg. Damenes insinkter og logiske sans begynner å gå imot hverandre. Loggiken sier NEI, Instinktene sier JA. Men fordi vi lever så godt i vårt moderne-samfunn som vi har selv laget, så i de fleste tifeller så vinner loggiken. Alpha malen har den egenskapen til å bryte denne krangelen, slik at insintinktene til damene vinner. 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Alle damer er programert, via instinkter, å like menn som er alpha og dominerende. En mann som har stærk sans av seg selv (vet hva han vil, vet hvem han er og vet hvor han skal i livet) og sist og ikke minst en stærk sans av virkeligheten (vet hva han tolererer, hvordan folk skal være rundt ham mm..) Jasså? I vårt moderne samfunn tror jeg nok evolusjonen har gjort noe med de "instinktene" som sier damer skal like alpha males best. Om ikke skjedde det rett og slett noe feil da jeg og svært mange andre ble programmert. :roll: Kan dere ikke bare innse at jenter er forskjellige og liker forskjellige ting? Det hadde vært så mye mer sant om dere bare brukte ordet vellykket istedetfor. "Kvinner liker menn som er vellykket i deres egne øyne. Og det kommer an på øyet som ser." Sånn, DET er en regel jeg kan være enig i. Det hjelper ikke å vite hvem man er og hva man skal i livet om det ikke samsvarer med hva jenta synes er vellykket. Broren til en venninne er en fyr som sitter og gamer 24/7, lever kun på smågodt og veier 130 kilo. Han vet hvem han er og nøyaktig hva han vil (det han gjør nå). Det hjelper ikke særlig på attraktiviteten at han vet hvem han er og hva han vil. Å ha et sosialt nettverk og være "sjefen" er kanskje fancy på ungdomsskolen, men om man kun har det, er det ikke særlig fancy mer når folk blir spredd for alle vinder. Endret 2. desember 2010 av dkny 1 Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Mye interessant lesing for de som er ny til konseptet. Burde nesten vært et eget fag i skolen! Endret 2. desember 2010 av WhiteFire Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Kan dere ikke bare innse at jenter er forskjellige og liker forskjellige ting? Det hadde vært så mye mer sant om dere bare brukte ordet vellykket istedetfor. "Kvinner liker menn som er vellykket i deres egne øyne. Og det kommer an på øyet som ser." Sånn, DET er en regel jeg kan være enig i. Det hjelper ikke å vite hvem man er og hva man skal i livet om det ikke samsvarer med hva jenta synes er vellykket. Broren til en venninne er en fyr som sitter og gamer 24/7, lever kun på smågodt og veier 130 kilo. Han vet hvem han er og nøyaktig hva han vil (det han gjør nå). Det hjelper ikke særlig på attraktiviteten at han vet hvem han er og hva han vil. Å ha et sosialt nettverk og være "sjefen" er kanskje fancy på ungdomsskolen, men om man kun har det, er det ikke særlig fancy mer når folk blir spredd for alle vinder. haha, hvorfor er jeg ikke overrasket dkny? du sier jo selv her at jenter er forskjellige. Rett etterpå hevder du at jenter liker gutter som er vellykket.. vel, isåfall vil jeg gjerne ha din definisjon av å være vellykket.. og du kan jo heller ikke avkrefte at det er sånn jenter funker, fordi rett over deg skrev nettopp nyskjerrigperen at hun kjenner seg igjen. Endret 2. desember 2010 av kammizez Lenke til kommentar
dkny Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) du sier jo selv her at jenter er forskjellige. Rett etterpå hevder du at jenter liker gutter som er vellykket.. Nei, da har du ikke lest posten min. Jeg skrev at jenter liker gutter som er vellykket i deres øyne og ALT ER I ØYET SOM SER. Dvs jenter har forskjellig syn på hva som er vellykket. Nysgjerrigperen liker alfa-menn. Jeg bryr meg mer om alt annet. Hva som er min definisjon på vellykket er vel ikke interessant... Hovedsaken er at, jenter har ulikt syn på hva som er vellykket og man kan ikke si at alle liker alfa-folk. edit: eller, jeg liker det forsåvidt litt jeg og, men det bare betyr så ekstremt lite. Endret 2. desember 2010 av dkny 1 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 du sier jo selv her at jenter er forskjellige. Rett etterpå hevder du at jenter liker gutter som er vellykket.. Nei, da har du ikke lest posten min. Jeg skrev at jenter liker gutter som er vellykket i deres øyne og ALT ER I ØYET SOM SER. Dvs jenter har forskjellig syn på hva som er vellykket. Nysgjerrigperen liker alfa-menn. Jeg bryr meg mer om alt annet. Hva som er min definisjon på vellykket er vel ikke interessant... Hovedsaken er at, jenter har ulikt syn på hva som er vellykket og man kan ikke si at alle liker alfa-folk. edit: eller, jeg liker det forsåvidt litt jeg og, men det bare betyr så ekstremt lite. Jo, det er jo litt interessant, for å avgjøre om din definisjon av vellykket inneholder noe som er typisk for alfa-hanner? Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Nyskjerrigperen: Her, på et punkt i livet ditt kommer du til å få bruk for det. Jeg kom med et eksempel. Du kjenner ikke meg og vet ikke hvordan denne personen er, eller noen som helst detaljer innenfor hvorfor det er som det er. Hørtes kanskje brutalt ut det jeg skrev, noe det ikke var ment som. Så den var ekstremt frekk, og noe du kunne spart deg for. 1 Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Vel PaperWalls, nå er det ikke bare fordi dama ønsker Alpha oppforsel av en Beta-mann at vi har en god del skillsmisser. Overraskende mange menn skiller seg i 40-50 åra pågrunn av at dama ikke lenger ser like bra ut. Det er dog intressant, om man antar at LaughtingBuddhas innlegg er korrekt, å spørre seg selv hvorfor ikke alle Beta-menn er uten partner, ettersom de tilnærmet ikke har noen Alpha trekk. For å svare på det siste du sier, for det første kan vi diskutere opp og ned; Ikke alle jenter, søker etter en alpha partner, dette går for det meste på arv og miljø, som igjen blir et gigantisk tema å ta for seg. 2 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Det er evolusjon. Naturen har i sin pakt lært mennene de tøffe overlevese instinktene og beskytte dama. I den andre enden, så har vi det moderne samfunnet som sier det helt motsatte. Vær omtenksom, vær snill osv... Det er blitt forsket mye på dette med alpa-beta, og de som ikke klarer å akspektere at faktisk lederne får de mest akktraktive damene (som i en flokk av løver eks), er enten trangsynt, irogant eller vil ikke akspektere virkeligheten slik den er. De fleste vil ikke dette, og de blir mer som en beta. De kjøper ting for å dekke sin lave selvfølelse, og velger hele tiden å bli behandlet som en liten dukke fordi de tror det er slik damer liker. Alle damer er programert, via instinkter, å like menn som er alpha og dominerende. En mann som har stærk sans av seg selv (vet hva han vil, vet hvem han er og vet hvor han skal i livet) og sist og ikke minst en stærk sans av virkeligheten (vet hva han tolererer, hvordan folk skal være rundt ham mm..) Når sammfunnet ble dannet, så ble også et ny instinkt, eller kall det gjerne en "sans". Den logiske sansen. Man kan lese opp en teori som heter "ID, EGO OG SUPER EGO" som er Sigmund Freud's pyskoanalyse av hvordan hjernen fungerer. Det ble også laget en modfikasjon av teorien kalt "Tribuine Three-Brain Theory". Som sier at hjernen er delt i tre deler - 1) Instinkter 2) Følelser 3) Logikk Dette er på ingen måter sann. Det er ikke sannere enn andre subjektive verdensbilder som kristendommen, buddhismen eller vitenskapen. Men heller ses på som en forklaringsmoddel. Den første hjernen din (ID) er instinktene dine. Denne hjernen kontrollerer instinktene dine som sexdrift, overlevelse, puste og spise.. Den andre hjernen din (EGO) er den følelsemessige hjernen din. Denne kontrollerer følelser og minner. Den tredje hjernen din (SUPER EGO) er din logiske hjernen, og det er også her ting begynner å bli litt komplisert og interesange. Din logiske side av hjernen din gjør avansert muntlig kommuksjon mulig og at vi kan tenke framover. Denne hjernen har alltid essistert og vil som tiden går framover bety mer for vår eksistens. Det er også her mange går frusterte over. Instinktene til dama (ID) sier "Lag barn. Det er bra å ha sex, pul alpha malen slik at du han kan overføre sine gener slik at videre generasjoner av barn kan leve videre". Mens den logiske sansen av hjernen (SUPER EGO) sier, noe helt motsatt: "Du vil bli sett på som en løs hore. Samfunnet vil se ned på deg". Her kommer et av problemene våre. Når det kommer til vår dans av seksualledrifter så oppstår det en diskusjon i ditt indre deg. Damenes insinkter og logiske sans begynner å gå imot hverandre. Loggiken sier NEI, Instinktene sier JA. Men fordi vi lever så godt i vårt moderne-samfunn som vi har selv laget, så i de fleste tifeller så vinner loggiken. Alpha malen har den egenskapen til å bryte denne krangelen, slik at insintinktene til damene vinner. Dette er bare sprøyt. Skjønner ikke hvorfor du blander Freud inn i dette her, han er ikke akkurat betraktet som den mest pålitelige kilden i psykologiske miljøer. Sånne alfa/beta-teorier blir ofte forferdelig enkle og generaliserende. Mennesker er altfor kompliserte til at de kan beskrives så enkelt uten at det blir absurd, spesielt når man formulerer seg som om det er fakta som gjelder alle mennesker. Det er hver dag en masse forskjellige påvirkninger som trekker et menneske i alle mulige retninger og for å komplisere bildet enda mer er folk relativt forskjellig skrudd sammen, selv om de fleste deler mye. 4 Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hm, det ser ut som bruk av ironi og sarkasme er en tapt kamp over nettet. Noen burde lage diskusjon.no/skype. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå