Hotel Papa Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Men om kupevarmer og motorvarmer kjører sammen, så blir det vel til at den kjører like lenge som motorvarmeren? Uansett, takk for alle svar Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Ser ut som at jeg kun kan ha slangevarmer.. Men er det ikke bare å sørge for at man holder seg under 2t? Med kupevarmer blir det vel godt og varmt i bilen. Hvis slangevarmeren er riktig montert (i en loddrett slange) er det ikke noe særlig større fare for skade enn på en blokkvarmer. Da skal det bli sirkulasjon av vannet rundt den (varmt vann stiger, og det vil da sirkulere gjennom slangene og blokka). Er varmeren montert på feil plass (vannrett slange) kan det i verste fall dannes en luftlomme rundt elementet, som blokkerer sirkulasjonen og gir brent element. Defa sier forøvrig selv at etter maks tre timer har du oppnådd "temperaturbalanse", dvs at motoren er blitt så varm den kan bli. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Det er en bekjent på et merkeverksted som skal montere den, så jeg regner med at de vet hva de driver med. Men den loddrette monteringen er da noe man kan se etter.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Varme etter en halvtime med motorvarmer, med starttemperetur på mange kuldegrader? De fleste elementer er på rundt 500-700W, så det hørtes merkelig ut. Jeg vet ærlig talt ikke hvilket merke eller om det kalles motorvarmer eller kupèvarmer, men det er varmt inni bilen etter maks en halvtime. Om motoren har optimal temperatur legger jeg ikke merke til. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 Nå er jo motorvarmer og kupèvarmer to vidt forskjellige ting da. Det er jo klart at det blir fort varmt med kupèvarmer stående på i en liten varebilkupé, men motoren forblir uansett like kald samme hvor lenge kupèvarmeren står på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå