therealmocen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei Hvordan er det for et par på 19 og 17 å dra til Alpene en ukes tid? Noen som har noe erfaring/tips? - Takker for svar Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Har ikke planlagt noe ennå. Søker litt info først Derfor jeg trenger tips om reisemål etc. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ok, jeg har vært i Alpene flere ganger. Østerrike = Billigst. Mer fest og moro Italia = God mat, ikke noe særlig liv. Relativt dyrt og til dels snobbete. Frankrike = De beste skiopplevelsene, ganske dyrt og byene der er ikke de mest sjarmerende. Sveits = Dyrest, og mest snobbete. ________________________ Jeg vil tro dere velger Østerrike. Da vil jeg anbefale følgende steder til ungdom som vil stå på ski, men også ta seg en afterski. Bad Gastein = Mer eller mindre kun skandinaver. God stemning og gode skiforhold. Prøv ut Sportgastein. Det er dobbelt så bra som det vanlige anlegget. St.Anton = Skisportens vugge har alltid vært et yndet sted. Mye fest og moro ved Krazy Kangaruh og her starter festen 15.00 og slutter ikke før sistemann har kasta inn håndklet. Ta en dag i Rendl (solsiden) for å unngå de største massene og for skikkelig kosekjøring. Ischgl = På grensen til sveits. Her kan man kjøre på ski over grensen til sveits og handle tollfrie varer. Artig by med gode afterskis. Ikke like vill som de to overnevnte. Ellers bør også Saalbach vurderes. Lenke til kommentar
therealmocen Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hørtes veldig bra ut. Hvordan er det å komme til bakkene der for første gang? Vi er mest glad i å kjøre offpist forresten. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvordan det er å komme til bakkene? Null problem. Skiheiser går nedfra sentrum, evt så har flere hoteller gratis skibuss til heisene. Offpiste vet jeg ikke så mye om, men vet at det er ulovlig å kjøre uten guide i et par land i Alpene (inkl Italia). http://www.alpereiser.no/ Prøv de. Har reist med de selv 1 gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå