Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell XpS 600 - hakker i spill

Detta begynner å bli gammalt  

14 stemmer

1. 1. Noe å satse bittelitt mer på?

• Kast uten å tenke mer på
    • Har fortsatt litt potensiale

Anbefalte innlegg

Støtter faktisk opp til seks skjermer. Tre skjermer på hver displayport. Skal du ha over tre skjermer, må man bruke kun displayport(mener jeg å ha lest et sted.)

http://www.komplett....aspx?sku=617187

Maks. antall skjermer som støttes 4

Tror du tenker på eldre ATI-kort.

Det er nå ikke viktig da trådstarter kun trenger to likevel ;)

Jepp, men rett må være rett ;)

http://www.hardware.no/artikler/dette_er_amds_nye_skjermkort/78953/5

Samtlige Radeon HD 5000-kort tillot at du koblet opp tre skjermer uten problem. Du måtte derimot ha en spesial versjon av HD 5870 for å spre bildet over seks skjermer, et kort som ikke er spesielt mye dyrere enn originalversjonen. Nå har AMD derimot utvidet muligheten, samtlige Radeon HD 6000-kort vil støtte seks skjermer.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satt den til 3000 bare for å bli kvitt den fort og det ble jeg. Tlf ringte i et sett. folk er jo helt ville. Hun som kjpte den skulle bruke den som jobb pc, multi tasking og det er den god på. Så tror hun blir fornøyd. Jeg monterte PC igår men jeg får ikke noe oppstart. Vifter og lys på hovedkort starter og dvd drevet. Men jeg får ikke noe bilde på skjermen og de led lysene på hovedkortet der lyser det rødt for cpu. Det er jo første gangen jeg bygger men har fulgt hovedkort guiden punkt for punkt. Vet ikke hva jeg har gjort feil. Men lurer på om det rød lyset på hovedkortet om den indikerer en feil????

Bare for å ha det på det rene, var det denne listen du gikk for til slutt?

Jeg har selv opplevd å få feilaktige feilmeldinger, f.eks. har jeg fått melding på skjermen under oppstart om at det var feil på CPU, problemet løste derimot seg selv da jeg tok ut den ene RAM-brikken. Jeg hadde tydeligvis parret to brikker som ikke passet sammen (det er her snakk om en eldre P4-maskin), selv om begge brikkene virket hver for seg.

Så du bør backtracke slik jeg nevnte tidligere:

Sjekk først at kablene som går fra kabinettet til HK er montert riktig, du finner veiledning til dette i HKs manual.

Videre, om det ikke virker, kan du sjekke at alle andre kabler sitter som de skal. Senest for et par-tre uker siden glemte jeg å sette på plass en strømkontakt i HK før jeg skrudde på maskinen, og jeg har etterhvert gjort dette her endel ganger over det siste tiåret. Du kan også forsøke å ta ut RAM-brikkene og sette dem inn, evt. prøve med kun én, da det er fort gjort å sette disse inn litt skjevt om man er uerfaren. Om alt annet feiler kan du demontere alt og starte fra scratch. (OBS: kjøleren har ofte termisk pad eller kjølepasta som kan grise litt, og jeg ville ikke demontert kjøleren fra hovedkortet med mindre det var absolutt siste utvei, og da bør du for ordens skyld ha tilgang på isopropanol, tørkle e.l. som ikke loer og ny kjølepasta, i tilfelle dette må rengjøres og byttes).

I verste fall kan det være noe som er defekt, men du har jo isåfall garantien å falle tilbake på. Problemet er at om du overhodet ikke får det til å virke kan det være vanskelig å lokalisere feilkilden uten å ha et kompatibelt system du kan teste komponentene i. Gjør en grundig feilsøking (i form av backtracking ja), og skriv gjerne en detaljert rapport her til oss, så kan vi bistå deg videre.

Evt. kan du opprette en ny tråd i dette forumet også, siden det nå tross alt dreier seg om en annen maskin enn det i utgangspunktet gjorde :)

Lenke til kommentar

Jeg satt den til 3000 bare for å bli kvitt den fort og det ble jeg. Tlf ringte i et sett. folk er jo helt ville. Hun som kjpte den skulle bruke den som jobb pc, multi tasking og det er den god på. Så tror hun blir fornøyd. Jeg monterte PC igår men jeg får ikke noe oppstart. Vifter og lys på hovedkort starter og dvd drevet. Men jeg får ikke noe bilde på skjermen og de led lysene på hovedkortet der lyser det rødt for cpu. Det er jo første gangen jeg bygger men har fulgt hovedkort guiden punkt for punkt. Vet ikke hva jeg har gjort feil. Men lurer på om det rød lyset på hovedkortet om den indikerer en feil????

Husk å koble til begge 12v strømkontaktene på hovedkortet. På asus IV formula kortet sitter det et lite plast lokk på den ene du må ta av før du kobler til .

Lenke til kommentar

Nå skjer det hele tiden og spesielt ved litt belastning fks tart av et program etc. Nå har PC gitt seg helt. Nå starter ikke maskin i det hele tatt. Nå har je slettet OS og prøver å begynne på nytt med OS. Men problemet er at maskinen ikke klarer å sette igang installasjon før den kræsjer. Da Lyser enten vga diode eller ram diode. de bytter litt på. snakker om de rød oppstarts didene på hovedkort.

Lenke til kommentar

Brikkene står på hovedkortets kompatibilitetsliste (produsentens varenr på brikkekitet er CMX4GX3M2A1600C9), så det skulle ikke være noe problem. Sjekk at alle komponenter får den strømmen de skal ha - og se særlig til at skjermkortet har tilkoblet så mange strømplugger som det er plass til. Sjekk også at brikkene sitter skikkelig på plass. Gir hovedkortet noen pipesignaler?

Igjen vil jeg oppmode om å starte en ny tråd ang. dette. Andre brukere slipper å bla side opp og side ned, og det er mer sannsynlig at du får kvalifisert assistanse når tråden går rett på sak. Selv er jeg litt blank akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...