Hotel Papa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Fett, sånn PG tur du skal på eller tur på eget insj? Hvordan ligger du ann med tanke på take-off vekt og størrelse på vingen? Jeg vippet mellom en large og en medium... Gikk for en large nå, så får jeg heller legge på meg litt Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Termikk og distansekurs. http://www.flydrama.com/kurs/xckurs.html Gleder meg bra Buzz Z3 er litt genial siden den har M/L, så jeg fikk for den. På nyvingen blir det straks verre. Kjøper jeg L så blir jeg helt i nedre vektområde. Kjøper jeg M så blir jeg helt i øvre. Men jeg gikk for M så får jeg heller bruke det som motivasjon for å gå ned noen kilo. Har nok å ta av så Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Ja, ikke sant.. Hvis jeg gikk jeg for M, så ville jeg fort havnet i øvre vektområde - og jeg har ikke særlig mye å ta av Så heller L også bruke det som motivasjon til å trene/"legge på seg" og evt fly med litt ballast Den turen ser absolutt ikke dum ut, ikke var det særlig dyrt heller. Du får ha en god tur nedover Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Da var jammen nyvingen ankommet sin nye eier. Bare synd at resten av utstyret er på en eller annen flyplass i europa :/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Kult! Var det en fet tur eller? Flyselskapet mistet bagasjen din? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Har nok blitt en mix på bagasjen et eller annet sted. Men men, dukker vel opp igjen de nærmeste dagene. Fet tur ja. Fantastisk plass å fly. Litt uvant å kunne fly i shorts uten å fryse ihjel Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Shit, det ser fett ut! Jeg må begynne å spare sammen til OPK's klubbtur til Italia neste påske. Er du fornøyd med varioen eller? Det er den enkleste med GPS? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Veldig lærerikt å dra ut i verden Par stk fra OPK på den turen jeg var på, greie folk! Er fornøyd med varion ja, Helt grei til mitt bruk. Den enkleste med GPS ja. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Fikk du testa Voyager'n a? Her er en lite filmsnutt fra fjerde høydetur i Aurland: http://vimeo.com/45219000 Endret 9. juli 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Voyagern har jeg flydd med lenge så den er bare lekker Aurland har jeg veldig lyst å fly fra. Kanskje en vakker dag så tar jeg sikkerhetskurs der. Hvilken vinge flys der? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 Åja, trodde Voyager + var en nyanskaffelse. Fikk tre turer med den på forrige Fredag, ganske fornøyd. Syns godt de kunne vært litt mer kreative med tanke på løsninger i oppbevaringsrommet, f.eks bedre festeanordning til Camelbak. Det er en Ozone Element, skolevinge. Aurland er helt fantastisk! Skal dit når neste sikkerhetskurs arrangeres, 3-5.aug. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Akkurat snakket med den lokale paraglider kursholderene og de holder ofte nybegynner kurs her. De koser 800us$ og varer i ca 5 dager. Da kan man søke om lisensen som solo-flyger Blir vel kurs på meg om noen måneder når jeg får tid men jeg lurer på en ting, kan jeg paraglide i Norge på et sertifikat/lisens fra Peru? Den blir utsendt av APVL (Free Flight Peruvian Association). MVH Kjetil Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Jeg ville nok kontaktet noen i www.nlf.no og forhørt meg om du kunne konvertert sertifikatet ditt til PP (ParaPro). Lenke til kommentar
Salior Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Takker :-) Leste på siden der at jeg kan fly i 3mnd som gjeste pilot Siden jeg ikke bor i Norge blir det bare noen turer i året dit og evt. fly http://www.nlf.no/hangglidingparagliding/information-foreign-pilots-about-flying-norway-0 Ser på paraglidere hver dag som flyr her, tok tandem her for noen år siden og har gått og tenkt på egen vinge siden På tide nå og realisere den drømmen snart Lenke til kommentar
Salior Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Her er et YouTube klipp fra der jeg spotter flygere nesten hver dag og vil begynne også http://www.youtube.com/watch?v=TdyvdAOKZ0A Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Så ut som en lekker plass det der. Begynner å bli lei været som er nå. Blir jo bare stående på bakken. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Har ikke dere hatt fint vær der oppe i nord? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Minimalt. Stortsett kun regn og regn og regn. Lenke til kommentar
PYN Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Er det påbudt hos de fleste klubbene å bruke helhjelm når man flyr? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 http://www.nlf.no/sites/default/files/hangglidingparagliding/dokument/sikkerhetssystem_6.1_hp_nlf_0.pdf 3.3.3. Sikkerhetsutstyr • Hjelm Utøver skal være utstyrt med hjelm egnet for formålet. Hjelmen skal være festet med hakereim. Hjelmer som brukes til utdanning, akro og tandem skal tilfredsstille EN 966 standarden. På kurset så jeg et par stk som fløy med vanlig halvhjelm (?), resten brukte helhjelm, av instruktører og de mer erfarne altså. Alle elevene måtte bruke helhjelm. Tviler på at instruktør lar deg fly med noe annet enn helhjelm som nybegynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå