Hotel Papa Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 1 uke igjen!!! Handlet støvler i dag, så nå føler jeg meg klar for å begynne Lenge siden jeg har hatt sånn kribling i magen som jeg har nå, kommer til å bli konge! Håper bare været holder.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 høres bra ut Det du blir å huske best er nok din første tur fra høyden. Jeg blir ihvertfall aldri til å glemme min. Har du sett deg ut noe flygeutstyr? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Nei, ikke tittet på utstyr enda. Vurderer litt om jeg kanskje skal kjøpe en hjelm før kursstart, har du noen anbefalinger? Hvordan gikk din første høydetur? Fortell fortell! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Første høydetur i dag.. Helt sinnsykt fett! Hadde bare 5 mellomdistanseturer før jeg gikk over på høydetur, and more to come! Startet på 1167m og landet på 572m, tilbakela 3.6km på ca 8.5min. Så ja, kjempe gøy!! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Det er nice Logger du turene dine på flightlog? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Andre tur ferdig nå.. Helt sjef Har ikke logget på nett enda, dårlig med nett her oppe. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Går med kurset? Bestilte ny vinge idag.. blir spennende. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jiiiha! PP2 nå Fett med ny vinge da, driver å ser på utstyr selv. Hva endte du opp med? Jeg står litt mellom en Ozone Buzz Z3 eller en Nova ION 2. Begge er en snill B-vinge. Har du noen anbefalinger hva angår vinge og seletøy? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Grattis =) Venter at en Ozone Alpina skal lande i postkassa nå. Men har en Buzz Z3 akkurat nå. Dunder vinge. Hadde Velvet 2 til å begynne med som seletøy men gikk fort over til Voyager Plus. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Angående seletøyet, gikk du fra Velvet 2 til Voyager Plus fordi dere går så mye der oppe i nord? Jeg er litt usikker på om jeg skal gå for en Velvet 2 eller en vrengbar. Hadde du med airbag i Velvet'n? Fordeler/Ulemper med den? Hva slags vinge er Alpina? C-vinge? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Velvet slet jeg med å komme meg ordentlig oppi, så mange turer satt jeg halvveis "uttafor". Var ubehegalig. Men handler nok mest om teknikk. Og det er et relativt tungt seletøy. Hadde med airbag ja. Med voyagern så følte jeg at jeg fikk en mye bedre følelse med vingen og trives betraktelig bedre i det. Og mye bedre å bære opp til fjells når man trenger det. Alt i alt så synes jeg at det er et mye bedre seletøy. Det er ingen starter her som man kan kjøre helt frem til. Så det å spare mange kilo på ryggen betyr mye for meg. Alpina er en lettvektsvariant av Delta. http://www.flyozone.com/paragliders/en/products/gliders/alpina/info/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Hvordan er det med plass i Voyagern? Skulle gjerne hatt med camelbak og kanskje litt ekstra utstyr.. Hvilken reserve har du? Jeg vurderer å kjøre på med Beamern eller hva den heter.. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Med vanlig vinge er det ikke akkurat dunderplass. Men jeg har plass til vingen, hjelm, vario og klesbytte. Sikkert plass til Camelbak også. Man får kjøpt en sånn litensekk for å feste oppå sekken. Litt ekstra plass. Usikker på nødskjermen. Charlys ett eller annet. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Det er en C-vinge ja.. Kult. Flyr du med speedbar? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Har den påmontert ja, men ikke brukt den noe særlig aktiv. Det er en kjøp og salg gruppe på facebook for paragliderutstyr, hvis det er av interesse. http://www.facebook.com/groups/213137158758888/ Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Hvor handler du utstyret ditt fra? Lurer litt på om en sånn Voyager Plus i XL kunne være noe. Føler det blir litt mer allsidig, eneste er at man burde ha plass til litt kjappe karbohydrater og vann da.. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Da ble det en Ion 2 og en voyager + med fothviler.. Gleder meg drøyt mye til jeg får det Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Gratulerer Du blir garantert fornøyd. Jeg handler hos Termikk&Rotor. Jeg er ozone-fanboy så Ozone paraglider og Ozone kite. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg var så heldig å ha både Tonny og Ronny fra T&R som instruktører under kurset, geniale typer! Vet du om det er en dedikert camelbaklomme på sela? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det er jeg usikker på. Det er sånn hull for å tre slangen ihvertfall. Har ikke hatt særlig behov for å drikke i lufta enda så har ikke forska så veldig mye på det. Får kanskje bruk for det til helga da jeg skal til Hellas og fly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå