johome Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Sorry , ikke hangglider men paraglider . Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Blir vel det samme? Med mindre det er en termisk dag og man skrur termikkbobler, eller finner et dynamisk/termisk heng. Men tror en normal tank typisk varer i ca 3t. Disse vet det bedre: https://www.facebook.com/pages/Humla-Paramotorklubb/528955330476402 Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 pampam.. godkjent sikkerhetskurs Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Ikke helt enda her på vestlandet, men avsluttet året med en uke på Tenerife. Så ikke alt for lenge siden Der da? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 kort fortalt så har vel været enten bestått av orkan eller regn her nordpå. Men har trua på året! Lenke til kommentar
pheopix Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hei, lurer bare på en kjapp liten ting. Jeg har lyst å begynne med speedflying, hva er alt jeg må gjennom for å begyne med det? hva slags kurs og sånt? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 (endret) Hei, lurer bare på en kjapp liten ting. Jeg har lyst å begynne med speedflying, hva er alt jeg må gjennom for å begyne med det? hva slags kurs og sånt? http://nlf.no/hangglidingparagliding/kurs-i-speedriding-i-vintersesongen http://www.vosshpk.no/speedriding Endret 29. april 2015 av Hotel Papa Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Da har vi her nord planlagt nytt kurs til våren. Blir spennende, mitt første kurs som instruktør. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Du tok instruktørkurset som gikk nå i høst? Var hjelper på et kurs i sommer, ganske lærerikt! Vært noe i utlandet a? Selv var jeg en tur i Makedonia i august, kan trygt anbefales Lenke til kommentar
joppo Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 hei, vi er to brødre som vurderer å begynne å fly paramotor! noen som vet om nybegynner kurs helt nord i finnmark for paraglider. holder kurs på vinter eller er det kun sommer? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 hei, vi er to brødre som vurderer å begynne å fly paramotor! noen som vet om nybegynner kurs helt nord i finnmark for paraglider. holder kurs på vinter eller er det kun sommer? Jeg hadde tatt kontakt med Arne Hillestad og spurt om han vet om noe. http://nlf.no/hangglidingparagliding/kontaktinformasjon-hanggliding-og-paragliding Garantert noen som flyr ppg i Finnmark! Lenke til kommentar
joppo Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 hei, vi er to brødre som vurderer å begynne å fly paramotor! noen som vet om nybegynner kurs helt nord i finnmark for paraglider. holder kurs på vinter eller er det kun sommer? Jeg hadde tatt kontakt med Arne Hillestad og spurt om han vet om noe. http://nlf.no/hangglidingparagliding/kontaktinformasjon-hanggliding-og-paragliding Garantert noen som flyr ppg i Finnmark! takker! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 Da har det blitt innkjøp av motor! Gleder meg vildt til hyggeligere temperaturer Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Da har det blitt innkjøp av motor! Gleder meg vildt til hyggeligere temperaturer Grattis Har veldig lyst på motor jeg og. Det bråker litt, men kan jo fly laaaaangt Fly en tur på hytta hadde vært noe. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Da har det blitt innkjøp av motor! Gleder meg vildt til hyggeligere temperaturer Grattis Har veldig lyst på motor jeg og. Det bråker litt, men kan jo fly laaaaangt Fly en tur på hytta hadde vært noe. Spent på hvordan det er. Har ikke fått tatt utsjekken enda, venter på litt varmere vær, hehe. Det må være gøy å plutselig kunne fly til steder, uten å være avhengig av termikk. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Må man ha toveiskommunikasjon selvom man flyr utenom kontrollert luftrom? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Og nå.. Teller man ned til Veko 16 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Må man ha toveiskommunikasjon selvom man flyr utenom kontrollert luftrom? Fikk ikke med meg denne. Nei, jeg tror ikke det. Men man kan visstnok ta et sånt flyradiosertifikat (?) som gjør at man kan fly litt flere steder. Og nå.. Teller man ned til Veko 16 Veko er gøy! Får ikke tid til å dra i år. Håper dere treffer bra med været! Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Leste igjennom store deler av tråden fra 2010 til 2016. Kjekt å se hvordan dere har gått fra "ferske" til proffe piloter. Jeg har selv vurdert å ta kurs lenge. Men har aldri hatt penger/tid. Pluss om man tar ett kort googlesøk på paraglider/hanglider + ulykke så finner man ganske mange stygge ulykker. Er det så risikofyllt som man kan få uttrykk av? Noen av dere som har kommet i usynlige "rotor" situasjoner? Hvordan er ulykkesstatisikken mot f.eks. å kjøre bil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå