Gå til innhold

Ditt drømmespill


Anbefalte innlegg

Dersom du skulle produsere et nytt spill, hvordan ville det ha vært? Bank løs kreativiteten! :)

 

 

Slik ville mitt spill vært:

 

For det første, dette kommer til å være veldig stort.

 

Du skal være en fattig person som vokser opp uten noen ting. Familien er drept gjennom en konspirasjon i myndighetene i Kina på grunn av deres sterke protester for menneskerettigheter. Den eneste du har er din tvillingbror og begge er begavet med voldsom intelligens og modighet. Hovedkjernen i spillet Du skal gå fra å ha ingenting til alt, hvordan du gjør det er opp til deg

 

Du starter på flukt fra myndighetene og søker tilflukt med broren din i et gammelt hus i Hong Kong. Her i fra må du tenke, og det er her spillet blir virkelig stort: Du skal etablere deg i byen og må derfor oppsøke folk, hvem du oppsøker vil påvirke hvordan du ender opp, som f.eks. Yakuza, delaktig i en motorsykkelklubb eller starter din egen gjeng. Alt handler om hvem du oppsøker og hva du gjør. Alt blir påvirket av det du gjør og de som kunne blitt dine venner, blir dine værste fiender osv. Du kan opparbeide deg vennner i alle forskjellige miljøer som gir deg en form for fordeler og er med på å utvikle din personlighet og dine egenskaper, det er viktig at du tar riktige valg og tar vare på venneskapene ellers kan dere bli bitre fiender også broren din kan bli din værste fiende istedet for kompanjong.

 

Du kan starte virksomheter som hoteller og butikker, kjøpe leiligheter og biler som du kan benytte til det formålet du selv ønsker. Hovedpoenget her er at du skal tenke selv og bruke ting på den måten du selv ønsker, det er ingen som skal fortelle deg hva du skal gjøre for å komme videre og hvordan du skal gjøre det.

 

Uansett er det en rød tråd i spillet, og det er å bygge deg opp til å kunne knekke korrupsjonen på en eller annen måte og mulighetene for hvordan er så uendelig mange. Nærmest alt du har lyst til å gjøre, skal du kunne gjøre med konsekvensene og fordelene det måtte innebære.

Endret av Lester Freemon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sandkasse spill med rpg elementer og valgmuligheter i forhold til grad av realisme (drikke vann, spise osv.) Settingen er zombie apocalypse. Man møter mennesker som har dannet grupper, eller klarer seg på egenhånd og kan snakke, handle med, gjøre tjenester for eller angripe dem. "Rustingsystem" hvor hver bit du har på deg av klær påvirker vekt, fart og motstandsdyktighet mot bitt.

 

Man starter med et antall poeng som man fordeler fritt på forskjellige skills som f.eks karisma, pistoler, rifler, naturkunnskap og mye mer.

Muligheten til å rekruttere nesten alle man møter på hvis man klarer å overtale dem (trussler, bestikkelser, karisma, tjenester osv.)

Muligheten for å sette opp en base hvor man kan lagre forsyninger, våpen osv. Når man bygger basen må man velge mellom å ha den langt ifra et tettsted og risikere lengre vei fra og til basen med flere sjangser for å bli angrepet langs veien av zombier og andre bander. Eller nært et tettsted med lettere tilgang til forsyninger, og kortere vei, men lettere å finne for zomiber og bander som holder seg rundt byen.

Lenke til kommentar

Det ville vært så åpent at enhver japaner hadde begynt å gråte under introen, det skulle vært så dypt at ingen under 14 hadde klart å følge med i det hele tatt (dypt må ikke forvekslet med sin slemme bror "komplisert"), det skulle vært så mange valgmuligheter som alle har konsekvenser, både der og da men også i fremtiden..

 

Jeg skulle hatt grov vold, jeg skulle hatt grov sex, jeg skulle ikke spart noen. Det skulle hatt aldersgrensen 25 og som dere kanskjer skjønner til nå, det skulle vært et rollespill. Det skal kunne fullføres som tyv med en liten kniv eller som konge med sin egen hær.

 

Historien skulle være fantastisk, fengende, med tvister du ikke i din villeste fantasi ville tenkt over. Slik som en bok, en jævlig god bok. Den skulle være usensurert til så stor grad som mulig, ikke bli overasket hvis du ikke får bli konge (på en fredelig måte) fordi du tilfeldigvis er av afroamerikansk utseende eller kvinne (rasisme/diskriminering).

 

Noen som har sett solnedgangen i Fallout å fått den følelsen av glede som jeg har? Stemning altså, gåsehud over hele kroppen når du har kjempet og slitt deg gjennom en hule å endelig kommet ut i dagslys igjen :)

 

Stemning er utrolig viktig, men vanskelig å få til. Heldigvis er det fullt mulig i mitt drømmespill ;) Musikken skulle være variert og passende, du skal merke dine egne valg i musikken, hvis du går rundt å er "bad" så skal ikke noen form for pianomusikk spilles elegant i bakgrunn. Nei her skal bassen slå i takt med den halvautomatiske shotgun'en du skyter vilt rundt deg med, når du går over til din velbrukte AK-47 uten å spare på ammunisjon skal gitar soloen spille vilt i bakgrunnen. Du skal aldri høre at slike forandringer skjer, at musikken dempes forsiktig når en kamp begynner slik at du hører de voldsomme lydeffektene bedre.

 

Valg blir likevel det viktigste, du skal få skyte noen barn og kvinner hvis du vil, men du trenger ikke å drepe noen for å fullføre spillet. Du skal ikke tvinges til å være verken god eller slem på noen som helst måte, det kan bli vanskelig å vinne kampen om president/konge/en-eller-annen-lederstilling hvis du tidligere har drept noen for litt penger. Men hvem faen bryr seg? Skyt alle kandidatene så vinner man garantert :) (skaffer sikkert et par fiender også!).

 

Tja.. har sikkert gjentatt meg selv flere ganger å har sikkert nok skrivefeil til å få hvilken som helst norsklærer til å besvime på sekundet, men det får gå for denne gang.

 

Ps: Mitt spill ville nok avlet kriminalitet og pga. grove seksuelle handlinger (har skjønt at penis å vagina er ganske mye værre en å skyte av hodet på noen :p) ville nok det vært ulovlig bortimot overalt. Haha, lås meg inne!

 

 

robaat_solnedgang_800.jpg

 

Ps2: Ligger et lik, et brev og tre granater i båten. Brevet er et quest :)

:new_woot:

:new_woot::new_woot:

:new_woot::new_woot::new_woot:

Lenke til kommentar

Ratchet & Clank univers i GTA-stil. Altså en hel galakse full av svære, åpne verdener, alle fylt til randen av både snille og slemme aliens. Kanskje et MMO, men med samme art direction og lignende gameplay som vi finner i Ratchet & Clank. Noe lignende som R&C:ACiT, bare større og med bedre muligheter for utforsking.

 

Borderlands er faktisk ganske nær konseptet jeg beskriver, dog er det lite variasjon i miljøene.

Lenke til kommentar

Det skulle vært noe i GTA stilen.Man kunne lage sin egen person,alder osv, noe lignende som i the sims.

Så har man et kart over europa hvor man kan velge f.eks 10 forksjellige land.. La oss si man velger norge, Så starter man i en bestemt by. Og derfra kan man begynne på skole,få venner osv nesten som et helt ekte liv bare på spill. Eller man kan begynne som kriminell og havne i fengsel, begynne å jobbe i et firma,eller starte ditt eget. Altså la oss si et spill om det virkelig liv! Man kan reise til forskjellige byer i norge, hadde vært drit kult. Men dette spillet har jo selvfølgelig måtte være driiiiiiiiiiiit svært:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et spill av type WoW combat system, uten at man trenger å levle opp eller geare opp. Litt som LoL/HoN/CS og lignende, hvor man bare hopper rett inn i det man vil gjøre bare med den combat stilen som de fleste MMORPG kjører.

 

Guild wars var jo et godt eksempel på et spill som nærmet seg dette, men det var særdeles dårlig gjennomført imho. :)

 

Er så lei av mmorpg's hvor man må bruke utallige timer, istedefor å kunne hoppe rett inn i actionen.

 

For de som har spilt WoW-Arena Tournament servers, så kunne det være noe ala en slik server :)

Lenke til kommentar

Drømmespillet mitt er på mange måter helt enkelt.

 

Justice League of America

 

Medlemmer: Batman, Wonder Woman, Green Arrow, The Flash, Aquaman

 

Plassering: I og utenfor Central City (jeg er litt lei Gotham)

 

Handling: I stedet for å basere hele spillet rundt en skurk kan de gjøre som i (Freedom Fighters (for de av dere som husker det.) Vi har en lang rekke oppdrag på rad knyttet til en bestemt skurk. Når han/hun/det er beseiret går vi over til neste skurk og en ny historie.

 

Gameplay: Hele Central City og områdene rundt vil være en sandkasse som GTA, og vi spiller med et valgfritt medlem av JLA. Alle har forskjellige fordeler og ulemper, og vi kan spille gjennom hele greia med en helt om vi vil. Men går vi lei kan vi bytte helt og få et helt annet gameplay. Både Aquaman og Wonder Woman er svært sterke, men Aquaman kan puste under vann og få hjelp av havdyr. (neppe interessant midt i Centra City, men vi kan jo leke på havnen.) The Flash er superrask, noe som kan løses med en veldig lang slo'mo. Green Arrow og Batman er bare vanlige mennesker, så de tåler fint lite og er ikke sterke. Men Batman er flink i nærkamp og kan bruke kappen til å beskytte seg mot kuler, sveve ved å hoppe fra høye steder og så videre. Green Arrow har en rekke forskjellige piler, fra eksplosive piler til piler med kroker, så han kan feste dem høyt oppe og klatre opp på hustak og så videre. I stedet for å basere hele spillet rundt en enkelt helt kan vi velge selv, så de fleste blir fornøyd.

 

At Superman, Martian Manhunter og Green Lantern ikke er med er fordi de er for kraftige. Superman var dessuten ikke med i JLA opprinnelig, selv om han hjalp dem fra tid til annen.

 

Selve spillet vil være oppdragsbasert som de fleste andre spill, men det vil også være mye annet å gjøre som mini-spill, hjelpe folk, finne collectibles og så videre. Spillet vil ha en voksen stil som Arkham Asylum, men vli fokusere mye på humor. Og siden vi har fem helter er det ingenting i veien for å spille med alle fem på nettet i co-op. Kanskje ha seks helter og seks skurker for å få litt deathmatch og sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...