Gå til innhold

Videokamera for dårlige lysforhold

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter videokamera for filming av korte snuttar i industrielt miljø, dvs lukka hall med dårlig lys og støv i lufta.

Ser for meg prisnivå rundt 5000. Er open for store avvik, så lenge det er sammenheng mellom pris og kvalitet/funksjonalitet.

Viktigaste krava vil vere

• Nybegynnersikkert - Skal brukast av uerfarne folk med lita læringsvilje, auto-modus må vere god
  • Takle dårlige lysforhold - Som nevnt over vil mykje av filminga vere med dårlig lys og støvete luft i tillegg
  • Framtidsretta - Mindre prioritert enn dei to over, men vil unngå å investere i eit kamera som er utdatert den dagen det forlet butikken

Har sett på Canon LEGRIA HF M36, Samsung HMX-S10, Sony HDR-CX350VET og Panasonic HDC-SD600 som mulige kandidatar. Er vel på gli mot Panasonic HDC-SD600 som favoritt, har inntrykk av at dette er best på dårlig lys og overkommelig for uerfarne.

Kan nokon bekrefte (avkrefte) Panasonic HDC-SD600 som eit godt valg? Eller har andre kamera å anbefale?

(I tilfelle nokon endå var i tvil, så er det ikkje snakk om kjøp til meg personlig, men at eg skal kjøpe til jobben. Berre sånn i tilfelle nokon bryr seg. Derfor har eg også lagt ned meir jobb enn (for meg) normalt i å finne ut av det sjølv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha et kamera med gode manuelle instillingsmuligheter. Dermed er sony trolig ekskludert. Panasonic ser jeg har fått en del skryt. På mitt (canon HF S21) kan jeg styre shutter-hastighet og Gain og kan dermed ofte få bedre resultater i dårlig lys enn med andre kameraer som i utgangspunktet skal være bedre enn mitt.

Du kan også gå på Youtube og Vimeo og søke etter low light test for å finne ut mer. Low-light er noe av det vanskeligste for et kamera å gjøre det bra i.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...