H?rselsvern Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Heisann. Har til tider problemer med at peisen som jeg av og til fyrer i lager fryktelig mye røyk. Sist gang, så var hele stuen røyklagt og jeg måtte emigrere til en annen del av huset. er det noen som vet hva dette kan skyldes? Spjeldet mitt er åpent, og pipen virker ren, da fyring i vedovnen ikke genererer noe røyk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Sjekk at du har til-luft inn i rommet hvor peisen er, enten en ventil eller et vindu på gløtt, til du har fått god trekk i pipa. Endret 30. november 2010 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har du villavent som trekker luft? Det har jeg. Og om jeg skal fyre, så bør den slåes av til ovnen er varm. Jeg kan og redde meg med rikelig innluft(verandadør åpnes for 2-3 min.) Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) har en ventil på veggen ved siden av peisen. det burde vel holde det ? edit: har ikke villavent tror jeg Endret 30. november 2010 av Hørselsvern Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 har en ventil på veggen ved siden av peisen. det burde vel holde det ? Berre til å prøve. Når pipa er varm oppdriften kommer. Uansett lurt å få rikelig frisk luft. Kan bli dårlig luft(oksygenfattig), da ovnen frobrenner MYE oksygen. Typiske symptomer på dårlig luft er: sløvhet og skallebank. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Typiske symptomer på dårlig luft er: sløvhet og skallebank. Noe som også KAN være forårsaket av andre ting Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Typiske symptomer på dårlig luft er: sløvhet og skallebank. Noe som også KAN være forårsaket av andre ting Helt sannt. Senest på søndag. Men merker det selv her i mine 65kvm at lufta fort blir bedriten. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Avtrekksvifte på bad/kjøkken og AC / tørketrommel / alt som trekker luft ut av huset drar like mye røyk inn fra ovnen. Jeg kan ikke fyre når jeg har på AC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå