Tapetfjes Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hey! Har akkurat kjøpt meg 2x2gb Corsair Value S. PC6400 DDR2 800mhz. Fra før av står det Corsair Value S. PC5300 DDR2 2x1gb 667mhz Tok ut de gamle og trykte inn de nye og det funka kembokonge, men nå lurer jeg på om det vil gå kjappere med de gamle i tillegg? Ha hørt at man da klokker ned alt til laveste frekvens? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Går kjappere om du ofte bruker mer enn 4GB minne, ellers ikke. Lenke til kommentar
Tapetfjes Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Det tviler jeg på at jeg gjør. LItt gaming + musikk og torrentz er vel ikke så fryktelig krevende? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det vil gå opp i opp avhengig av hva du bruker PC'en til. Hvis du ikke er en heavy multi-tasker eller bruker veldig krevende program/visse spill anbefaler jeg at du bare beholder de 2x2GB brikkene og dropper de eldre. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Er jo ikke noe særlig å tape på det heller da... Forskjellen mellom 667 MHz og 800 MHz minne er praktisk talt ikke eksisterende. Er sikkerert ikke noe i veien for å sette alle brikkene til 800 MHz heller, gjøres i bios... Hender da at det dukker opp noen problemer når en bruker fire minnebrikker. Lenke til kommentar
Tapetfjes Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Ser ikke ut som om det er så stor forskjell da, ser hva jeg gjør med det i løpet av kvelden. For øyeblikket snurrer og sviver alt som det skal, og jeg trenger strengt tatt ikke mer minne. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hva er en kembokonge? Dersom du kjører et Core 2-system med 1333 FSB så får du uansett ikke utnyttet 800-hastigheten. Da kan du like gjerne kjøre alt på 667. To minnekanaler med 667 blir 2x667 = 1333, altså perfekt balanse i båndbredde. På den andre siden, bruker du sjeldent over 4 GB kan du like gjerne selge 2 GB-settet og kjøpe sjokolade for pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå