Bleenda Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Google sviktet meg, så over til diskusjon.no Lurer på om noen vet om et program som gjør deler av harddisken / en mappe etc om til en "virtuell" harddisk som kan nåes via Internett og nettverk? Tenker da at jeg har en mappe som het feks "Backup" Denne kan jeg nå over Internett og LAN med hvilken som helst maskin. Vet om FreeNAS (BSD), men leter etter noe som kjører under Windows, en mulighet er vel FreeNAS under VmWare, meeen. Ja.. : ) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hva med bare en FTP-server? Windows Utforsker har meg bekjent innebygget FTP-klient (ihvertfall XP, Vista og 7), slik at du får opp FTP-serveren som en nettverksstasjon under harddiskstasjonene. edit: Dette hvis stasjonen skal nåes av andre datamaskiner, ikke andre enheter som spillkonsoller etc., med mindre disse har mulighet for FTP-klient Using Windows Explorer as an FTP Client - du kan også lagre passordet for permanent tilgang til nettverksstasjonen FileZilla FTP server - howto Endret 30. november 2010 av srbz Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hmm, godt forslag, prøvde meg litt fram nå. Eneste problemet er at jeg ikke klarer å få ftp snarveien til og vise i "Min datamaskin" og så brelete som jeg er, så SKAL den inn der. Noen ide? Lenke til kommentar
Allram Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kanskje Dette er noe av det du er på utkikk etter? Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Vil helst ha noe software basert, som feks dropbox.. men med mulighet for og bruke egen hardware. (Kravstor.. ja jeg vet.. ) Lenke til kommentar
oddi Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Enkleste måten er vel å åpne port 139 og bruke vanlig windows filesharing. Et sikrere alternativ blir om du bruker f.eks. ssh: http://www.leedberg.com/2005/03/secure-windows-file-sharing-over.html Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Ja, det fungerer jo egentlig fint det og. Får se om jeg finner ut noe. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå