iGabby Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hei! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny tlf, nå som den nåværende har streiket totalt. Trenger hjelp fra noen som har peiling. Kriterier: - Må ha et veldig bra design. Er gla i LG GD880 og iPhone 4 designene. - Et bra kamera syns jeg er viktig, siden jeg liker å filme eller ta bilder med mobilen. - Skal gå veldig smooth når jeg styrer i menyen og lite hakking. - Og så ønsker jeg svært gjerne at når jeg ringer og snakker med noen, så skal det være klart og tydelig uten støy, som jeg har på den nåværende mobilen. Dere aner ikke hvor stor forskjell det er å snakke i min tlf enn i mine kompiser sine, som er mye nyere. Har sett litt på HTC Mozart og syns den virker lovende! Pris: 2-3000 Har Telenor-abbonement allerede. Takker på forhånd Endret 30. november 2010 av iGabby Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Når du sier pris 2000-3000,- er det med abonnementsbinding? Hvis ikke er ikke de telefonene du nevner særlig oppnåelige. Siden du har kamera og samtalekvalitet som to viktige punkter kommer du ikke utenom Nokia N8. Den har utvilsomt det beste kameraet man får på mobiltelefoner per dags dato og ingen av de nyere HTC-telefonene eller iPhone kan måle seg når det kommer til talekvalitet. Dette er ingenting jeg dokumenterer, men ut fra egen erfaring fra det meste av nye telefoner er N8 i en klasse for seg. På det andre punktet angående "smooth" meny og ingen hakking klarer N8 seg brukbart. Den innehar slettes ikke det "smootheste" OSet på markedet, Android og WP7 ligger et godt stykke foran på det punktet. Men når det er snakk om brukervennlighet og effektivitet synes jeg Symbian^3 ikke har noe å skamme seg over. Noe særlig "eye candy" kan du ikke forvente. Det beste er å dra til en butikk med et godt utvalg av telefoner å prøve aktuelle telefoner for å danne deg ett inntrykk. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Enig i N8-beskrivelsen over. Generelt har HTC dårlige kameraer, dårlig batteritid og dårlig samtalekvalitet. Nokia er generelt gode på dette men har til gjengjeld ikke like smooth OS. Design er jo en smakssak, personlig er jeg ikke en stor fan av iPhone 4. Av alternativer vil jeg jo peke på LG Optimus One og billige Samsungmodeller. Disse har ikke på langt nær like bra kamera som N8 men til gjengjeld får du jo android. Hvis N8 blir for dyr så kommer jo Nokia C7 ut nå snart, den har jo mye det samme bare litt 'mindre' (og dermed billigere). Jeg kommer egentlig på noen gode kandidater ellers sånn i farten. Mulig Samsung Wave kunne vært grei å titte på. Generelt er mobiler med gode kameraer mangelvare. Nokia har skjønt dette og jeg tror mye av grunnen til at N8 selger så bra er at den har helt latterlig bra hardware i forhold til pris samt det desidert beste kamera som er å få til telefon. Det ryktes at det kommer en del kameramonstre med android i Q2 men jeg er skeptisk - generelt er det snakk om økning av megapiksler alene og som HTC demonstrerer glimrende gang etter gang er ikke dette på langtnær nok. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Tror jeg har lyst å gå for Mozart'n. Mitt abonnement med Telenor går ut til nyttår, ettersom non-stop ikke finst etter nyttår. Tenkte da å kanskje prøve noe annet enn telenor. Kanskje One Call, Chess, Tele 2 eller Netcom? Noen som vet hvilke av disse som gir meg best pris? Jeg ringer ekstremt mye, sender en del SMS også, men ikke like mye som jeg ringer. Så 0 i ringepris hadde vært konge. Var inne på Tele 2 og One Call i sted, og så at de ikke hadde denne telefonen enda. Kan det bety at de ikke kommer til å selge den på en god stund? Hadde vært artig å prøvd One Call. Hvis jeg kjøper Mozart nå, med engelsk. Vil det da med senere anledning være mulig å oppdatere den til norsk når det kommer ut ? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Ingen har Mozart enda her til lands. Ja, den vil kunne oppdateres til norsk når dette kommer. Jeg er veldig fornøyd med One Call, men jeg har et veldig lavt forbruk. Telenor har noen fine abonnementer som heter SuperSim, men de er kun for de som allerede har telefon. Med andre ord må du kjøpe telefon for full pris. Andre abonnement du kan sjekke litt; Tele2 Flex Large, One Call Full Pakke, NetCom FlexiTalk med snakkepakke og smspakke. Windows 7- telefon syntes jeg er veldig spennende. Men så tar det litt tid før vi får ordentlig norsk språk på den, samt full tilgang til Marketplace (uten å trikse litt). Jeg kan si at du neppe vil bli skuffet om du velger iPhone 4. Den er en design-perle, og kamera er relativt godt. Ellers har du Nokia N8 som er kongen på kamera og multimedia. Ingen av WP7-telefonene så langt har noe kamera som imponerer noe spesielt, men så skal Mozart være en av de bedre. På en annen side så har HTC aldri imponert mange med kameraene på telefonene de har lagd så langt. Jeg er altså eier av en iPhone 4. Jeg syntes det frister veldig med en Windows Phone 7- telefon, men jeg velger å vente til utvalget blir litt større, samt at vi får norsk språk og Marketplace. Lenke til kommentar
iGabby Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar, folkens. Tenkte veldig på den Mozart 7. Liker designet og den virker som en mobil som passer for meg. Dog så tenkte jeg på én ting: Ettersom Facebookprofilen til folk du har i kontaktlisten blir oppdatert i kontaktlisten på Mozart. Vil dette ta mye nett? Er det lurt å kjøpe en internettpakke samtidig da? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Ofte lurt med datapakker på smarttelefoner. Men er du flink til å bruke trådløse nett så er det nesten overflødig for mange. Jeg trodde jeg kom til å bruke voldsomt med data når jeg fikk iPhone. Men neida, det har gått 4 måneder og jeg har brukt litt over 200 MB bare. Har nok brukt flere giga på WiFi. Men det er veldig forskjellig. Det er jo de som bruker 2GB i måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå