Axl91 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Halla. Har fått et lite oppdrag å komme med innspill/pusse opp en slalombakke. Det er en svart løype. Men folka har ikke noe særlig peiling på hva vi ønsker i en snowboard park. De har kjøpt inn rails, og prøvde å lage noen hopp i fjor, men gikk ikke særlig bra. Er snakk om Vardåsen vel og merke, i Asker, hvis noen er kjent. Litt vanskelig å gi dere et bilde av hva jeg ønsker å gjøre men. Kanskje jeg kan scanne inn en skisse senere hvis det noen som er intressert. Er ikke jeg som står for selve konstruksjonen, mer designet, men skriver at jeg lager. Jeg gjør dette gratis, men om jeg ikke skjønte feil så har de til gode for 10 mill å pusse opp bakken, dog en (god) del av dette skal brukes til å utbedre snøanlegget. Hvis jeg får en park som jeg vil, i gangavstand fra der jeg bor så er jo dette bare ypperlig! om ledelsen kommer å bryter inn så blir jeg furt, haha! Facts: Bakken er som nevnt svart løype, ca 300 meter lang, der de 50 første er veldig slake. (her ønsker jeg å ha en løype med et par rails. evnt også vaskebrett.) Etter dette så blir det bratt, før det kommer et skikkelig heng. Problemer jeg har opplevd er at det har blitt bygd greie nok hopp her i mindre størrelse, men landingen har de bare lagt opp til at skal være bakken selv, ingen form for kul. Dette mener jeg ikke fungerer(innspill på dette?) Målgruppe Dette er en bakke som har blitt for lokale ungdommer, i ungdomskole alder. Ettersom det er en grei nok utfordrende bakke, et par hopp og rails, men ikke særlig å bryne seg på. Ønsker å gjøre det et bedre tilbud, og ikke minst at jeg selv kan ha det fett der. Skal gjøre dette med noen kompiser, så blir ikke jeg som står for dette alene. Har diverse rails: - Noen flatboxer à 30 cm breie à forskjellige lengder - "Et bord med benker på hver side med plexiglass lag" - aner ikke hva det heter - 2 kinks av forskjellige lengder (flatbox) - En ca 4 meter feit flatbox. Ønsker en C rail og en rainbow rail. Av hopp så tenkte jeg, som jeg nevnte tidligere, å ha noen mindre på toppen. med landing Har planer om et stort hopp, hvis de tenker flere så er jo det bare supert, men holder meg til ett for nå. Tenkte å ta bruk av den bratte bakken, er en del heng, så flater det seg ut, så blir det bratt igjen. Tenkte å ha hoppet rett før det blir bratt igjen. Få dem til å bygge en kul, og landing som går inn i det bratte henget. hvis dere skjønte? Tenker også å lage en corner nederst i bakken. Er en varme stue i bunn av bakken hvor du har en "quarterpipe" av plast på venstre side, det passer fint å ha en corner på motsatt side, da de lagde noe som minnet om det ved en tilfeldighet der før. Noe jeg har glemt, som er viktig i en bakke? peace! Lenke til kommentar
Virke Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Skiheis/skitrekk. Endret 30. november 2010 av MrWinkietinkle Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 hmm, my bad. Bakken har heis, varmestue, snøkanoner og en nedoverbakke. Det er det. Lenke til kommentar
siggii Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvis bakken er bred nok ville jeg annbefale deg å "dele den i to", slik at du får utnyttet plassen best mulig. Du kan ha rails på høyresiden for de som liker det, og en rekke med to-tre hopp av litt forskjellig størrelse på andre siden. Hvis du har et heng som de bare kan brøyte opp litt snø på toppen for å lage en kul, så er det ganske enkel å lage en smooth landing. Det eneste man må tenke på her er at den skal være bratt nok for hoppet. Er det et hopp med ganske mye sprett i må landinga være bratt, men er det lite sprett bør landinga heller være litt slakkere men lenger. Dette sier seg jo egentlig selv hvis man tenker logisk. Ellers er jo funboxer alltid en slager, kan bygges i alle størrelser, gjerne også to ved sidenav hverandre for å få enda mer ut av bakken. En liten og lav for de mindre og mer forsiktige, og en for de litt mer vågale. Det jeg mener er viktigst med en snowboardpark er at den er litt variert og har noe som passer de fleste. Dessuten er det VELDIG viktig at de holder den godt ved like, prepper hoppa og landingene (helst) hver dag, slik at det ikke blir sporete og vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå