ironkiller Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 noen som har en grei pizza bunn oppskrift for ca 3 personer som liker og spise seg mette ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ingredienser: 3 dl lunkent vann ½ pk fersk gjær 2 ss olje ½ ts salt ca. 7 dl hvetemel Slik gjør du: 1. Rør gjæren ut i vannet og tilsett olje, mel og salt. 2. Elt deigen godt sammen og la den heve til dobbel størrelse. -- Når jeg baker pizza bruker jeg denne oppskriften (hentet fra matprat.no). Burde passe fint til 3 personer. Halvparten av hvetemelet kan fint byttes ut med sammalt hvete (eller annen grov meltype) for å få en litt sunnere bunn. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 jeg bruker samme oppskrift som overnevnte men om det holder til tre er litt avhengig av hvor storspiste dere er. jeg pleier å regne med en halv langpanne til hver men så sitter jeg som regel igjen med endel etter jeg har laget det til folk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå