oab-1966 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har en litt eldre stasjonær dellmasdkin som har oppført seg merkelig det siste. Ca ett minutt etter at pc'n startet opp, låste musepeker'n seg og tastaturet sluttet å fungere. Måtte bruke "svenskeknappen" for å starte pc'n på nytt, men det hjalp ikke. Samme problemet oppsto etter ca 1 min etter oppstart. Prøvde meg fram med å bytte mus og tastatur, men det hjalp ikke, musepeker'n låste seg og tastaturet sluttet å fungere. Det ligger et lite batteri i hovedkortet som var moden for å bytte, noe pc'n varslet om lav spenning på batteriet. Jeg tenkte det kunne hjelpe å bytte det lille batteriet i hovedkortet, så var problemet løst. Jeg tok ut batteriet og spenningsmålte det, og det viste bare 0,25 volt. Det nye målte jeg til 3,25 volt og satte det i hovedkortet, koblet i alle kablene, skrudde på maskinen, men den vil ikke starte opp på riktig. Når "Windows XP" symolet kommer fram, går den ikke lenger. Nå har "Windows XP" symbolet vist seg på skjermen en time alt, uten at det skjer noe. Lenke til kommentar
Sir.abnouy Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg tror faktisk at du har gamelt stasjonær dellmaskin, derfor samsvarer ikke musen og tastaturen med maskinen. Jeg tror at du må endre på "innstillinger for muspeker" og "innstillinger for tastatur`` Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Det nye målte jeg til 3,25 volt og satte det i hovedkortet, koblet i alle kablene, skrudde på maskinen, men den vil ikke starte opp på riktig. Når "Windows XP" symolet kommer fram, går den ikke lenger. Nå har "Windows XP" symbolet vist seg på skjermen en time alt, uten at det skjer noe. Kan hende bios er blitt korrupt, siden batteriet tydeligvis var def. Prøv en reset av cmos. Følg denne guiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå