fjarle Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Apples nettbrett er på mange måter som et blankt ark - et veldig underholdende blankt ark. Les mer Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Noe sier meg at dere har har skrevet denne testen for en stund siden, men oppdatert og publisert den nå som Ipad har blitt lansert i Norge Ellers er jeg ganske enig med denne testen. Ipad er knall på fanget i sofaen hvis man skal spille eller surfe litt. Men som eier av Galaxy Tab syns jeg Ipad er for stor og tung å drasse med seg. Skal man først kjøpe en dyr bok/spillmaskin/nettleser burde man kunne ta den med seg raskt og enkelt. Tab'en sklir raskt og lett ut og inn av bukselomma til og fra jobb på T-banen Og Flash er et stort savn på Ipad. Endret 30. november 2010 av Khaffner Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nesten like stort rammeareal som skjerm... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Men som eier av Galaxy Tab syns jeg Ipad er for stor og tung å drasse med seg. Skal man først kjøpe en dyr bok/spillmaskin/nettleser burde man kunne ta den med seg raskt og enkelt. Tab'en sklir raskt og lett ut og inn av lomma til og fra jobb på T-banen Jeg har brukt litt Galaxy Tab, og synes den blir alt for liten, da tror jeg nok heller at jeg ville ha brukt en vanlig smarttelefon.... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Altså, dere bruker relativt mye tid på å påpeke mange av Ipads mangler (Flash, dårlig videoavspilling, strengt i forhold til itunes, dyr, tung og at man må punge ut selv etter kjøpet). På et nettbrett som dette vil en dårlig videoavsiller være en veldig vesentlig mangel for veldig mange. For mange er også flash en ganske stor mangel. Det faktum at man ikke engang kan sende meldinger virker bare litt unødvendig når man først har en innebygget 3G antenne. Det hadde vært relativt praktisk og blitt mer aktuelt med tvillingsimkort. Hvorfor dette er tatt vekk skjønner jeg igrunn ikke helt. Den eneste styrken jeg kan se at ipad har over konkurentene er app-store, og det er ikke engang dem selv som lager applikasjonene, det er publikum. Nå er jeg ikke en apple hater, jeg har selv hatt iPhone og var strålende fornøyd, byttet kun fordi jeg ønsker mer frihet med tanke på overføring av filer. Spør du meg er ipad allerede forbigått av Samsung før den kom på det norske markedet. Kanskje tok apple steget til nettbrettverdenen, men de var ikke særlig fremtidsretta med førsteutkastet sitt. Å bringe frem så mye negativt også gi brettet med 3G en 6 finner jeg meget merkverdig. Det skal jo representeres som en karakter for folket i sin helhet, og ikke bare de som skal spille eller lese eposten sin på brettet? Dette synes jeg ble litt småtullete. PS! Kunne forsvart karakteren til den prisen for ett halvt år siden. Endret 30. november 2010 av Neppe Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Raptor' timestamp='1291136699' post='16554966']Men som eier av Galaxy Tab syns jeg Ipad er for stor og tung å drasse med seg. Skal man først kjøpe en dyr bok/spillmaskin/nettleser burde man kunne ta den med seg raskt og enkelt. Tab'en sklir raskt og lett ut og inn av lomma til og fra jobb på T-banen Jeg har brukt litt Galaxy Tab, og synes den blir alt for liten, da tror jeg nok heller at jeg ville ha brukt en vanlig smarttelefon.... Smak og behag det der. Jeg bruker Tab'en mye til boklesing og GPS, da syns jeg 7" er midt i blinken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg