Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvorfor er folk uenige om Saladin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan gi deg en mening, jeg tror Saladin eksisterte. Utover det så er det lite tilbakemeldinger man kan gi når du er såpass vag i åpningslegget. Hva går uenighetene ut på?

Du kan sikkert finne noe info her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Saladin#Recognition_and_legacy

Hmm, oppgaven var bare Hvorfor er folk uenige om Saladin, så ja skjønner at du ikke kan si så mye mer :p .. Har fått et annet svar som var Han var ikke nok muslim, for muslimene.

Han var egentlig bare en dyktig erobrer.

Men takk! :thumbup:

Ble du klokere , btw? :p

Lenke til kommentar

Vel, det er vanskelig da jeg finner lite som støtter noe "uenigheter" rundt Saladin, siden jeg ikke har så god kunnskap på det selv så blir det jo bare spekulasjoner. Er det uenigheter om hvor mektig hans posisjon var? Hvorvidt han gjorde ting av kontrovers eller ikke osv kan jo være relevant (drap på sivile osv), at han har blitt framstillt langt bedre i vesten enn han faktisk var.

"Though contemporary views on Saladin are often positive, Saladin's qualities are often exaggerated, mainly under influence of the image created during the 19th century."

Lenke til kommentar

Vel, det er vanskelig da jeg finner lite som støtter noe "uenigheter" rundt Saladin, siden jeg ikke har så god kunnskap på det selv så blir det jo bare spekulasjoner. Er det uenigheter om hvor mektig hans posisjon var? Hvorvidt han gjorde ting av kontrovers eller ikke osv kan jo være relevant (drap på sivile osv), at han har blitt framstillt langt bedre i vesten enn han faktisk var.

"Though contemporary views on Saladin are often positive, Saladin's qualities are often exaggerated, mainly under influence of the image created during the 19th century."

Hørtes bra ut det siste du sa der, tror du at du har nok kunnskap til å kunne drøfte det? :p

Lenke til kommentar

Han var kurder. Tyrkere og kurdere har aldri vært bestevenner

Seriøst? :p .. Isåfall kan du prøve å utdype det ? :)

Vil ikke prøve meg, men det stod i Historie boken vår (vg2), så regner med at det har en viss relevans.

Aah, okay :p .. men takk uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...