Porto Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Har to gamle Acer T-180 med HT2000 hovedkort. Ønsker å skifte ut prosessoren, men det er vanskelig å finne ny prosessor med socket AM2. Har hørt at det er mulig å bruke AM3 prosessor i AM2 socket. Stemmer dette? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvis hovedkortet støtter det, ja. Hvis ikke, nei. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hvis hovedkortet støtter det, ja. Hvis ikke, nei. Har gitt opp å finne manual for hovedkortet (har både googlet og spurt Acer). Hva er det værste som kan skje hvis jeg prøver? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det verste som kan skje er vel at du ved et uhell lager et sort hull som spiser hele jorden... Lenke til kommentar
Porto Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Det verste som kan skje er vel at du ved et uhell lager et sort hull som spiser hele jorden... Ikke værre, da gir jeg det et forsøk Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Verste som kan skje er at du griller HKet, men er det fra Acer så er det nok labert med AM3 støtte da disse er ikke flinke med BIOS oppdateringer slik som dedikerte HK produsenter er. Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 AM3-CPU går kun i AM2+/3 socket og ikke AM2. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Nja, enkelte AM2 HK støtter noen AM3 CPUer. Eksempel har du nForce 570 brikkesettene til ASUS, disse har beta BIOS som lar dem ta Athlon 2 serien som er AM3. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Verste som kan skje er at du griller HKet, men er det fra Acer så er det nok labert med AM3 støtte da disse er ikke flinke med BIOS oppdateringer slik som dedikerte HK produsenter er. Det gikk bra med hovedkortet, men pc'n ville ikke starte med den nye prosessoren. Satte i den gamle igjen, og alt var som før Hva kan jeg gjøre for å få den nye prosessoren i drift? Hovedkortet er: HT2000 MCP61SM-AM Prosessor = AMD Athlon II X2 2,7 Ghz Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Etter nærmere research så stemmer at AM3 cpu går i AM2 socket. Jeg har visst tenkt motsatt Det eneste jeg kan tenke på nu er å oppdatere BIOS'n Lenke til kommentar
Porto Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Etter nærmere research så stemmer at AM3 cpu går i AM2 socket. Jeg har visst tenkt motsatt Det eneste jeg kan tenke på nu er å oppdatere BIOS'n Hvordan gjør jeg det? Hvor finner jeg oppdatert BIOS? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hvordan det gjøres er litt verre, og hvor du finner den må du sjekke hos produsenten av PCen. Slike maskiner med den typen HK er restriktive, og sjeldent at finner BIOSer med oppdatert CPU støtte. De du må forhøre deg med er Acer, kan ikke de hjelpe deg så må du ha nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Porto Skrevet 4. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2010 Hvordan det gjøres er litt verre, og hvor du finner den må du sjekke hos produsenten av PCen. Slike maskiner med den typen HK er restriktive, og sjeldent at finner BIOSer med oppdatert CPU støtte. De du må forhøre deg med er Acer, kan ikke de hjelpe deg så må du ha nytt hovedkort. Fant BIOSen hos Acer, men den er ikke oppdatert Må nok, som du sier, begynne å se meg om etter nytt hovedkort. Kan det være mulig å finne noe "hjemmesnekkeret"? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Hjemmesnekkeret BIOS finner har jeg kun sett for disse HKene som du kjøper i løsvekt for entusiaster Det har vært lisensiert ut modeller, altså ASUS sitt P5N har i sin tid vært brukt i HåPløs PCer, men du kan ikke flashe den med en ASUS BIOS for eksempel, da sitter du igjen med en pen frisbee for det er det eneste du kan bruke det til etter ett slikt forsøk som oftest. For å starte etterpå, det vil ikke kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå