Gå til innhold

Tråden for skjegg og annet ansiktshår!

Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Kjapt spørsmål, stoler du virkelig på at folk på internett klarer å oppføre seg?

Jeg foreslår at du tar turen innom 4chan, kanskje du lærer noe ;)

Som medlem av diskusjon.no stoler man som regel på at folk klarer å oppføre seg. 4chan blir noe annet. Om du ikke klarer å skille diskusjon og 4chan blir det ditt problem.

Hvis du sikter til min kommentar var det ikke frekt ment, men jeg måtte rett og slett le av hele situasjonen. Det må jo nesten også være lov å komme med tilbakemeldinger på skjegget, selv om man ikke lovpriser det.

Det går veldig greit an å formulere seg på en måte som gjør at det ikke blir en frekk slengbemerkning, bare så du er klar over det. Jeg likte ikke nødvendigvis Knewts skjeggvekst, men jeg roper allikevel ikke "LOL fy faen så støgt!!!!111". Det kalles folkeskikk på godt norsk.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, stoler du virkelig på at folk på internett klarer å oppføre seg?

Jeg foreslår at du tar turen innom 4chan, kanskje du lærer noe ;)

Som medlem av diskusjon.no stoler man som regel på at folk klarer å oppføre seg. 4chan blir noe annet. Om du ikke klarer å skille diskusjon og 4chan blir det ditt problem.

Står vel faktisk i reglene til forumet også som folk burde ha lest! at Personangrep ikke er lov.

Lenke til kommentar

Enig i den. Tenkte folk klarte å holde seg borte fra den slags og at regler ikke var nødvendig, men det er tydeligvis. Jeg tok feil av folk på forumet.

Siden dette er diskusjon.no og IKKE 4chan så burde folk klare og oppføre seg. Hvis noen har en trang til å leke drittunger så kan de ta turen til 4 chan. NOK OT!

Det går veldig greit an å formulere seg på en måte som gjør at det ikke blir en frekk slengbemerkning, bare så du er klar over det. Jeg likte ikke nødvendigvis Knewts skjeggvekst, men jeg roper allikevel ikke "LOL fy faen så støgt!!!!111". Det kalles folkeskikk på godt norsk.

Å jøss, det var da voldsomt så folk skulle reagere på min "køddepost".. Det var litt sant i det jeg skrev, men jeg forventer også at folk skal vise normal høflighet her på diskusjon.no.. MEN jeg må innrømme at jeg faen ikke er overraska over at folk slenger med kjeften, særlig ikke her som det er så "relativt anonymt".

Om noen poster et selvportrett med skjegg der skjegget faktisk ser helt forjævlig ut så går det ann å si ifra om det på en pen måte.

Veldig enig. Det koster ikke altfor mye å formulere seg på en måte som ikke er altfor "støtende" for mottakende person.

"Hei, det er godt å se at du har fin skjeggvekst, men tror (er rimelig sikker på) at du kan se bedre ut hvis du gjør x eller y med skjegget ditt."

Dette er en fin måte å si at en person vil kle en måte å ha skjegget sitt bedre!

Forøvrig, Knewt, jeg tror at hvis du gjør bukkeskjegget ditt litt smalere, så vil det se mye bedre ut.. Se f.eks. hvordan jeg hadde det under russetida mi. Dette er min personlig mening, og trenger ikke å være en fasit.

Edit:

Nei, jeg er ikke flink til å skrive ferdig innlegga mine.. Særlig ikke når jeg er full.. Men uansett:

Personlig reagerte jeg på hvordan noen skrev svar til innlegget hvor du viser hvordan skjegget ditt er Knewt, virkekelig ikke høflig i det hele tatt!

Endret av Sigralix
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig, Knewt, jeg tror at hvis du gjør bukkeskjegget ditt litt smalere, så vil det se mye bedre ut.. Se f.eks. hvordan jeg hadde det under russetida mi. Dette er min personlig mening, og trenger ikke å være en fasit.

Det på bildet var etter No Shaving November. Tok på sidene, tidlig en morra. Tenkte å fikse litt på det, men har ikke hatt tid. Skolen tar tida mi. Får se om jeg får gjort det en dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen måter å få tykkere skjeggvekst på? Akkurat nå ser det jeg har i trynet ut som pinglehår barbært fra ræva på en mexicaner, satan.

Det sies at vitamin B skal hjelpe mot bl.a. hårvekst, men så vidt jeg har skjønt finnes det ingen studier eller lignende som kan gi noe konkret svar.

Har selv prøvd å ta bl.a. Engelsk Ølgjær i håp om bedre hårvekst, men jeg kan ikke si jeg har merket mye til det.

Lenke til kommentar

Nei, hårvekst handler ikke bare om gener.

Testosteron er også en viktig del av det - og mengden tilgjengelig testosteron kan man gjøre noe med om man vil, men uten at man gjør noe selv er det genene som bestemmer hvor mye testosteron man har tilgjengelig.

Både trening og kosttilskudd kan fungere. F.eks er jo ZMA kjent for å øke mengden tilgjengelig testosteron.

Lenke til kommentar

Ja, såklart!

Muskelbygging krever testosteron, og øker kroppens testosteronproduksjon.

Er man lite aktiv så er det relativt naturlig å ikke ha enorm testosteronproduksjon, uansett om man har genetisk annlegg for det eller ikke.

Behov for testosteron -> kroppen øker testosteronproduksjonen. Man må ha meget dårlige gener for at denne mekanismen ikke fungerer. (Evt. ha prestert å miste begge testiklene.)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...