Gå til innhold

Tråden for skjegg og annet ansiktshår!


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens jeg har jobbet på siste innspurten på bachelor oppgaven min så har jeg spart opp skjegg da det kunne se så jævlig ut som jeg vil da jeg ikke skal ut uansett.

 

Uansett, er to uker igjen til innlevering og jeg ser egentlig fram til å barbere meg, har riktig nok tatt barten da jeg fant ut at jeg hadde klart å spise halvparten av den mens jeg satt å leste en kveld. spørsmålet er om jeg skal prøve meg på noen "frisyre" eller om jeg skal kvitte meg med alt.

 

Synes selv at det er litt vel mye "neckbeard" at the moment, men det har starta å "krype" oppover kinnene å.

 

EDIT: glemte å legge ved bilder.

edit edit: Ubuntu autoroterer vist bilder, forumet gjør ikke det.

post-90800-0-66385900-1333816287_thumb.jpg

post-90800-0-99925500-1333816371_thumb.jpg

Endret av weebl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Driver å sparer litt om dagen. Anlegger eksamensskjegget :p.

 

Men, jeg er litt for forfengelig til å bare la det gro helt vilt. Er fan av en-ukes skjegg, har barberingsdag på Søndager. Har aldri latt det gro noe lengre enn det. Nå er jeg på to uker og det ser ganske allright ut, bortsett fra skjegget på halsen, det må bort! Men, hvor langt opp skal man ta det?

Lenke til kommentar

Driver å sparer litt om dagen. Anlegger eksamensskjegget :p.

 

Men, jeg er litt for forfengelig til å bare la det gro helt vilt. Er fan av en-ukes skjegg, har barberingsdag på Søndager. Har aldri latt det gro noe lengre enn det. Nå er jeg på to uker og det ser ganske allright ut, bortsett fra skjegget på halsen, det må bort! Men, hvor langt opp skal man ta det?

 

Er vel egentli litt smak og behag, men her står det litt i den forbindelse

http://www.beards.org/neck.php

Lenke til kommentar

Noen som har en grei hårklipper å anbefale, og/eller noe erfaring med å ta skjegget med det? Liker å ha litt sånn tredagers skjegg og føler meg ganske naken når alt skjegget må taes med barbermaskinen. Derfor er jeg på jakt etter en hårklipper hvor jeg kan justere på lengden. Trenger ikke å være noe dyre greier helst rundt 500 lappen, hvor får man kjøpt dette? På expert og lignende?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis du syns det, hva gjør du her da? Er ikke vår skyld du ikke kan gro skjegg.

 

Planlegger forøvrig å gjøre noe med helskjegget mitt, men er litt redd for å klippe litt feil når jeg friserer skjegget på halsen, hvis dere skjønner hva jeg mener. Skal prøve å få en litt mer form på skjegget, ikke huleboer kaotisk som det er nå :p

Lenke til kommentar

Er ikke alltids så enkelt å frisere skjegg , men hovedregelen er vell å ta så lite som mulig om gangen å heller gå over flere ganger, i verste fall vokser det ut igjen..

 

Må begynne å lære meg litt grooming selv snart , bilde av skjegget mitt for omtrent en mnd. siden

 

utennavnt.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er vel egentli litt smak og behag, men her står det litt i den forbindelse

http://www.beards.org/neck.php

 

Jau, den tabben gjorde jeg nylig. Har aldri prøvd noe særlig skjegg før (er 18, og det gror fortsatt littegranne seint), men etter at jeg var syk i nesten to uker og da ikke shavet meg, tenkte jeg at jeg skulle prøve det ut. Tenkte å frisere det litt til for ikke å virke for rufsete, men føler jeg kuttet det altfor langt oppe på halsen. Nå vet jeg ikke om jeg bare skal fjerne alt og prøve på nytt, eller om det kan funke å bare la det ekstra vokse ut. Det er ikke lange greiene, men for å gjøre en slags lengde/masse-sammenligning, kan skjegget mitt nå minne litt som Breivik sitt på nye bilder i retten. - bare at jeg har mørk farge og en helt annen hårfrisyre.

 

Tips taes gjerne imot!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

hvor store tunnels har du?

Akkurat nå har jeg ca. 14-16mm, men har gått uten smykker i noen måneder siden jeg reagerte allergisk på akrylpluggene jeg gikk med i sommer. Før det var jeg oppe på 28mm, håper å kunne begynne og strekke tilbake igjen om ikke så alt for lenge.

 

e: Har for øvrig tatt ut piercingen i leppa også.

 

Her er et bilde av skjegget mitt i sommer når det nådde høydepunktet sitt:

 

 

tumblr_mezmib5rP91rs4s0zo1_500.png

 

Siste oppdatering fra bloggen:

tumblr_mg47fuAk1G1rs4s0zo1_500.jpg

 

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg skalpellerte (skjærte opp øreflippene til 8mm) når jeg var 18/19 og har strukket jevnlig siden, så det har vel tatt ca. 3-4 år nå. Tenker å strekke opp til 30 før jeg sier meg fornøyd. Kjedelig å gå rundt med nakne ører skal jeg være helt ærlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tusen takk! Alltid veldig positivt å høre sånn. Nå må jeg bare få tunnellene i posten, blir vel til at jeg poster litt i piercing- og tatoveringstråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...