Gå til innhold

2 stk 5870 og ett 5970 i CF

BoarderXtrem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i dag ett 5970 og ett 5870 i CF. Lurer på om jeg kan sette inn ett 5870 til? HK er asus P6T v2 deluxe. er mere for å benke litt, men det blir vel litt bedre eller mere fps i spill også kanskje? Lurer på om det går bra på dette HK eller om jeg skal eller ¨må ha nytt HK. har sett på ett rampage HK. Har planer om å kjøpe i7 980X også litt senere. hva tror dere?

Hilsen Paal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har i dag ett 5970 og ett 5870 i CF. Lurer på om jeg kan sette inn ett 5870 til? HK er asus P6T v2 deluxe. er mere for å benke litt, men det blir vel litt bedre eller mere fps i spill også kanskje? Lurer på om det går bra på dette HK eller om jeg skal eller ¨må ha nytt HK. har sett på ett rampage HK. Har planer om å kjøpe i7 980X også litt senere. hva tror dere?

Hilsen Paal

Hei!

Det første som slår meg er at minst ett av kortene dine må ha en kjøleløsning som kun opptar ett pci express spor, da de to nederste så vidt jeg kan se ligger helt intil hverandre. Utenom dette vil jeg tro at det skal fungere.

På rampage III extreme har du ikke problemet med for tettliggende pci express spor, men det blir fort mye penger dersom du både skal kjøpe nytt hovedkort og et ekstra skjermkort. Da er det vel nesten så det ville lønne seg å beholde hovedkortet du allerede har, selge 5870-kortet ditt og heller kjøpe et 5970 til :-P

Lenke til kommentar

Hei.

He he ja fin score det der. Ser på mitt at det ikke funker. Pcie 2 og 3 er nok for tett sammen =O(

Men om jeg kunne ha kjøpt ett pent brukt Rampage II og byttet med det jeg har nå. ville det vært noe vits? eller er det så mye bedre enn det jeg har nå.? Sikkert bedre til OC?

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar

crossfire er begrenset til 4 gpuer, du har 1x 5870 (merk 5870 er kraftigere enn 5970 om man ser på ytelse pr kjerne) dette pga antall streamprossessorer og rops som er på skjermkortet.

så ergo 4x 5870 er kraftigere enn 2x 5970. men igjen dette vil koste mye mer enn 2x 5970 for minimal økning av ytelsen. mitt forslag er at du selger ditt 5870 og kjøper enda ett 5970 og heller clocker dette.

er vel ett spørsmål om du vil sløse penger eller ikke. og siden ati er i ferd med å slippe ett toppkort veldig snart tror jeg egentlig alt dette er bare sløs av penger som du heller kunne gitt meg :D

uansett. om du skal gjennomføre dette gå for ett 5970.

for setter du 2x 5870 sammen med ett 5970, vil uansett 5970 begrense dine 2 5870 til samme hastighet som 5970.

lykke til

Endret av Lurifax85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...