Datafriken Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) jeg har fått meg nytt hovedkort ASUS Crosshair Formula IV jeg sjekket QLV listen og fant disse 2 8gb ram settene men disse er for intel det har vel ingen ting og si? hvem av disse er best? Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599036 eller disse Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597381 Endret 30. november 2010 av Datafriken Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) DHX+ har strammere timings (CL8) enn DHX (CL9), men det er det eneste som taler for dette settet spør du meg. Det følger riktignok en RAM-kjøler med DHX+, men disse er kjent for å støye mye og er kun nødvendig dersom du har tenkt til å blodklokke og/eller har dårlig luftflyt i kabinettet...og sistnevnte kan løses på en langt bedre måte enn med en slik kjøler. DHX-settet består av 2 minnebrikker på 4GB hver, mens DHX+ består av 4 minnebrikker på 2GB. Med DHX har du dermed plass til mer minne hvis behovet skulle melde seg, samtidig som det generelt er en fordel å kjøre med 2 stk RAM-brikker fremfor 4 - ofte mer stabilt, bedre klokkeegenskaper, osv. Prismessig er også DHX betydelig gunstigere, ca. 400kr billigere. Minnebrikker for Core i3/5/7 skal passe fint til AMD-systemer også ja. Ser komplett selv har slike brikker i sin AMD PhenomII x6 oppgraderingspakke. Endret 30. november 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 er cl7 bedre en cl8 og cl9? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Cl-tallet refererer til latenstiden på minnebrikkene, og lavere tall er bedre ja. Men du vil merke særdeles liten forskjell i praksis mellom cl7, 8 og 9. Men hva er bruksområdet ditt? Og har du tenkt til å overklokke systemet? Endret 30. november 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) jeg har 3 stk 1600mhz ocz totalt 6gb ram er dem bedre? det er cl8 brikker Endret 30. november 2010 av Datafriken Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Tja, det er vanskelig å si uten å vite mer om brikkene. Forskjellen er uansett minimal til andre DDR3 1600MHz brikker. Latenstiden har som sagt liten praktisk forskjell. Men det er uansett ikke helt optimalt med et sett på 3 minnebrikker i systemer som kjører tokanals minne. Du sitter trolig med et sett beregnet på Intel X58/Core i7 9**. Hvis du ikke har tatt i bruk og har mulighet for å benytte angreretten ville jeg sendt det i retur og byttet til et sett på 2 eller 4 minnebrikker. Men har du ikke denne muligheten kan du like gjerne kjøpe 1 minnebrikke til av samme type. Edit: Ser du la til cl-tallet ja. Vel, de skal være ganske så identiske med DHX+ brikkene. Men det andre jeg har skrevet gjelder dog fortsatt. Har du mulighet: Send i retur og gå for et sett på 2x4GB 1600MHz. Endret 30. november 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 jeg har mulige planer om og OC min am3 965BE litt driver og utvider systemet mitt fra et gammelt am3 hovedkort til Asus crosshair formula IV og skal bytte ut grafikkorta fra 5770 til den nye 69** serien når den kommer jeg har mulige planer om og OC min am3 965BE litt driver og utvider systemet mitt fra et gammelt am3 hovedkort til Asus crosshair formula IV og skal bytte ut grafikkorta fra 5770 til den nye 69** serien når den kommer Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Skal du OC er det greit å ha litt ekstra MHz å gå på, og derfor er 1600MHz fint. Uten OC ville 1333MHz funka helt fjell. Latenstidene kan du egentlig uansett gi blaffen i, så lenge det er bedre enn CL9 mener jeg. Disse burde også funke helt fint: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803 Endret 30. november 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 det ram brikkene ble kjøpt i februar og finker fint i mitt amd oppsett det er vanskelig og få ta i 1 ram brikke av dem typen Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Da ser jeg ikke helt poenget med å kjøpe ny RAM. Få spill drar nytte av noe særlig mer enn 4GB Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 men skal prøve og få kjøpt 1 2gb brikke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå