Gå til innhold

Skal kjøpe ny bærbar, valgetskval. Tips?

Christ161

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har funnet ut at jeg må kjøpe meg ny PC, har prøvd å lese anmeldelser osv på nettet, men det er vanskelig å finne denne rette pcen. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har noen gode tips til pcer som gir mye pc for pengene. Jeg tenkte max rundt 6000,- og den vil bli mest benyttet til nettsurfing og skolejobbing. Eneste spill som kommer til å bli spilt er FM2011. Jeg har sett på noen pcer, og disse er;

Lenovo Ideapad Z360

Asus UL30A/UL50VT

Asus N82Jv

Asus Eee PC 1215N

Samsung R580

Noen som har noen erfaring med disse eller som har noen andre gode pcer som de vil anbefale, hjelp tas i mot med takk!

Christian

Endret av Christ161
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle ha kjøpt meg en bærbar PC nå, ville jeg ha sett etter en med en av de nye Core i3-prosessorene. De kombinerer 'krefter nok' med lavt strømforbruk, og gjør PC'en relativt 'futureproof'. Denne Samsung'en er kanskje litt dyrere enn du hadde tenkt, men det finnes billigere PC'er med mye av den samme innmaten.

Kan være at jeg tar feil nå, men har ikke den Lenovo Z360 maskinen i3 prosessor? Har hørt mye bra om Lenovo av venner og bekjente, er det noe sannhet i det?

Lenke til kommentar

Lenovo IdeaPad Z360

Prosessor Core i3 2.4 GHZ

Skjermkort GeForce 310M

GB Ram 4

HDD 500

Pris ca 6100

Skjermstr 13,3

ASUS N82Jv

Intel Core i3 350M

NVIDIA GeForce GT 335M

4

500

6000

14

Da ser det ut som om jeg faller ned på en av disse, vil dette være gode kjøp for den prisen?? Eller er jeg helt på villspor?

Lenke til kommentar

Lenovo IdeaPad Z360

ASUS N82Jv

Da ser det ut som om jeg faller ned på en av disse, vil dette være gode kjøp for den prisen?? Eller er jeg helt på villspor?

Du kan fortsette å gruble til du blir blå, og du vil aldri bli kvitt følelsen av at du kunne ha funnet en av disse til en lavere pris et annet sted, eller at det finnes en annen maskin som har høyere ytelse og samtidig koster mindre. Jeg tror begge disse er gode kjøp, så bare hopp i det og slutt å tenke på "the one that got away". (Forskjellen på "skjermkortene" - 310M vs. 335M - vet jeg for lite om, så der kan du eventuelt gjøre noen søk etter noen meninger/tester på nettet, dersom ingen her tilfeldigvis skulle sitte med svaret, da. Hvis en av disse har noe med Optimus å gjøre, tror jeg jeg ville gått for den.)

Lenke til kommentar

Lenovo IdeaPad Z360

ASUS N82Jv

Du kan fortsette å gruble til du blir blå, og du vil aldri bli kvitt følelsen av at du kunne ha funnet en av disse til en lavere pris et annet sted, eller at det finnes en annen maskin som har høyere ytelse og samtidig koster mindre. Jeg tror begge disse er gode kjøp, så bare hopp i det og slutt å tenke på "the one that got away". (Forskjellen på "skjermkortene" - 310M vs. 335M - vet jeg for lite om, så der kan du eventuelt gjøre noen søk etter noen meninger/tester på nettet, dersom ingen her tilfeldigvis skulle sitte med svaret, da. Hvis en av disse har noe med Optimus å gjøre, tror jeg jeg ville gått for den.)

Etter ett kjapt søk kom eg til dinna sida som LaptopHolic Asus N82JV bekrefter att Asus N82JV kjører på Nvidia Optimus teknologi. Vurdere sterkt å kjøpe N82 sjøl og også er det tilbud på den hos mpx til 5990 so du sparer 1000 kroner på å kjøpe den der istedenfor hos komplett so det er no også rimelig greit. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Da har jeg akkurat bestilt meg en Lenovo IdeaPad Z360, satser på at jeg blr fornøyd med denne. Betalte 6280 kr inkl frakt, som var det rimeligste jeg fant på nett.

Lukter veldig på denne maskinen selv, og jeg tror selv at jeg kommer til å gå for den.

Har du noen tanker nå etter litt tid med den?

Hva synes du om ting som ikke er så lett å lese av et specs-skjema: Tastatur, touchpad, kamera, mic, lyd?

Og hvilken versjon gikk du for egentlig? Ser den kommer med i3 350M og i3 370M, og også med i5 460M. Så vidt jeg ser er det også enten 320 eller 500GB HDD.

Og hvor kjøpte du fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...