bisken123 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kan jeg gå og kjøpe en snøscooter, eller må jeg søke om tillatelse. Må jeg søke om å få kjøre? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Du kan kjøpe hvilken som helst snøscooter du vil så lenge foreldrene dine gir deg lov. Du må være 16 år for å kjøre scooter med førerkort for snøscooter og da har du lov å kjøre i oppmerkede løyper eller på tilegnede baner. Det er også restriksjoner på hvor stor motor du kan ha før du fyller 18, men husker ikke disse i farta... Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Jeg er over 18 år må jeg ha s lappen for å kjøre på egne jorder og i egen skog? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ja du må ha lappen og du har ikke lov å kjøre i egen skog, kun på snelagt dyrket mark... Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Har jeg lov til å kjøre i skogen for å hente ved? Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nei. Kun hvis du har løyve. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hva skal du bruke scooteren til? Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hva skal du bruke scooteren til? Hovedsakelig til å hente ved i skogen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvorfor i all verden spør du om man må ha tillatelse til å kjøpe scooter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hente ved med snøscooter? En og en pinne da eller? Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hvorfor i all verden spør du om man må ha tillatelse til å kjøpe scooter? Fordi det var 2 kamerater som var helt sikker på at man måtte det. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hvor var de fra? Russland? Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hente ved med snøscooter? En og en pinne da eller? Det er til egent bruk, skal kappe veden i skogen, og legge den på en slede for så å kjøre hjem. Jeg har hele vinteren å kjøre veden på. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Du kan like godt innrømme at du har tenkt å kjøre idiot på fjellet, ingen her tror på at du skal hente ved i skogen... Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Hvor var de fra? Russland? Norge Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Du kan like godt innrømme at du har tenkt å kjøre idiot på fjellet, ingen her tror på at du skal hente ved i skogen... Det skal jeg ikke, jeg bor på Hadeland, det er ikke noe fjell her, bare jorder og skog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Folk flest pleier å gjøre unna vedhenting på høsten, og man bruker gjerne Traktor eller ATV. Da kan man viderebehandle veden når den er fraktet ned dit den skal lagres for tørking. Det er få eller ingen fordeler med å gjøre dette vinterstid. Hvorfor skal du grave deg ned i en meter snø for å kutte ett tre, for så å kave rundt i snøen mens du kvister og deler opp i passende lengder før du laster lite og lavt på en slede og kjører hjem mens du ikke får med deg motorsaga?? Lenke til kommentar
Strandern Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Du har lov til å kjøpe Du må ha førerkort for beltemotorsykkel, dvs snøscooter, førerkortklasse S I Norge må du søke om tillatelse til å kjøre hvor enn du er. Noen steder langt nord er det baner og frie løyper, men du kan ikke kjøre på egen eiendom og lignende uten å søke om tillatelse. For å kunne ta førerkort S må du være 16 Lenke til kommentar
Hønemannen Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg er over 18 år må jeg ha s lappen for å kjøre på egne jorder og i egen skog? Man må bare ha egne jorder og egen skog, som ikke er brukt på minst seks år, på grunn av at det må hete ''bruksområde'' i stedet for bare ''privat grunn''. *klukk* Lenke til kommentar
bisken123 Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Du har lov til å kjøpe Du må ha førerkort for beltemotorsykkel, dvs snøscooter, førerkortklasse S I Norge må du søke om tillatelse til å kjøre hvor enn du er. Noen steder langt nord er det baner og frie løyper, men du kan ikke kjøre på egen eiendom og lignende uten å søke om tillatelse. For å kunne ta førerkort S må du være 16 Takk for veldig bra svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå