RuneON Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei. lenge siden jeg har vært her nå. Har ikke hatt nett Jeg lurer på om det er noen som kjenner til Fuji S3 Pro? Jeg har aldri sett det før, men kom plutselig over det da jeg lette etter brukt D300. Jeg finner egentlig ikke noe negativ omtale på nett. Skjermen så riktignok latterlig liten ut på bildene, men det har jo mye mer av alt annet, i forhold til resten av kameraene i klassen virker det som. Det beste er jo att det passer med min Nikon-opptikk. Er det noen som har erfaringer med dette? eventuellt noen som har ett som kan prøves, i Bergensommrådet? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Her finner du spesifikasjoner og her finner du vår test av oppfølgeren, Fujifilm S5 Pro. Personlig syntes jeg S3 Pro var noe dritt, så med mindre du tenker på å kjøpe det som samlerobjekt, vil jeg på det sterkeste fraråde kjøp. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Her finner du spesifikasjoner og her finner du vår test av oppfølgeren, Fujifilm S5 Pro. Personlig syntes jeg S3 Pro var noe dritt, så med mindre du tenker på å kjøpe det som samlerobjekt, vil jeg på det sterkeste fraråde kjøp. Nei, dette så jo ikke så bra ut. Det så jo egentlig bra ut på de gamle testene jeg kunne finne (av S3 altså) men det ser jo ikke så bra ut, nå. Og hvordan i hel.... kan de selge det som 12mp når det er 6?! Det som lokket mes var bruktprisen, men jeg får holde på D70en til jeg får råd til D300 jeg egentlig vil ha Tusen takk for tips Endret 30. november 2010 av RuneON Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 12mp skal være riktig det. kilde Forøvrig er det vel egentlig ingenting S3 gjør bedre enn D70, som på sin side fortsatt er ett knallkamera Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Den har en litt spesiell sensor - det er bare 6Mpx med "store" photosites, men har et mønster med "små" photosites innimellom: Så - svaret er "en mellomting". Poenget med de ekstra photositene er å kunne få mer informasjon (duh), men også at de mindre photositene kan gi mer dynamikk og mer informasjon i de lyse områdene, siden de ikke får like mye lys. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 12mp skal være riktig det. kilde Nei. S3 har riktig nok 12 millioner pikselsensorer, men halvparten er store og halvparten er små. De sistnevnte brukes for å fange høylysene når de førstnevnte mottar for mye lys og går i hvitt. Dermed kan S3 gi utvidet dynamikkomfang i forhold til mange andre kameraer (i samme generasjon), men denne teknikken funker bare ved relativt lav ISO. Bruker man høyere ISO, eller av andre årsaker har skrudd av denne funksjonen, benyttes de små pikselsensorene ikke, men bildene interpoleres likevel fra 6 til 12 megapiksler. Når Fujifilm i høy dynamikk-modus i tillegg bruker de 6 millioner små pikselsensorene for å interpolere opp bildestørrelsen fra 6 til 12 megapiksler, bruker de dem "på begge sider", slik at sluttresultatet ikke blir like bra som et kamera med 12 "ekte" megapiksler. Mer om dette her. Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 12mp skal være riktig det. kilde Forøvrig er det vel egentlig ingenting S3 gjør bedre enn D70, som på sin side fortsatt er ett knallkamera Lenke til kommentar
RuneON Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 12mp skal være riktig det. kilde Forøvrig er det vel egentlig ingenting S3 gjør bedre enn D70, som på sin side fortsatt er ett knallkamera Edit: Sorry rot med nettet(IGJEN!) S3 er helt klart ikke noe å satse på. D70(s forresten) er ett kongekamera, men det takler virkelig ikke høy Iso. Maks to- tre hakk over 200. Kunne også tenke meg ett som er litt større og har litt flere Mp(men Mp er jo ikke så viktig) Satser på å ikke selge D70en uansett, men det blir sikkert D300(s, hvis jeg får råd) etter jul Takk for gode svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå