Ps3King Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei, jeg skal kjøpe stasjonær pc, og har til slutt kommet fram til to alternativer. Pakke 1 (LINK)består av et Intel 1366-system til 9000,- Pakke 2 (LINK)består av et Intel 1156-system 7200,- Prisforskjellen er rundt 1800,- og jeg lurer på om pakke nr 1 er verdt de ekstra kronene. Jeg har i grunnen ikke behov for å kjøre flere skjermkort samtidig, men muligheten kan være grei å ha. Forskjellene på pakkene ligger i HK, CPU og Minne. Pcen skal for det meste brukes til spilling, avspilling av HD-materiale, Photoshop og diverse programmer for programmering (Visual Studio). Blir glad om noen har tid til å hjelpe meg Lenke til kommentar
phlake Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Det holder i massevis med i5, men intel slipper jo en drøss med nye cpu-er og ny socket over nyttår. i5 er meget overklokkbar og med 4 kjerner er ikke hyperthreading, som i7 har, så veldig viktig. Bruk heller en hundrings eller tre ekstra på corsair xms3 CL8 eller CL7-ram for raskere aksesstid, evt en tusing på en ssd-disk til systemet. Og forresten, bytt ut harddisken med en Samsung Spinpoint F3. Den eier alt av 7200-disker :o) Et par hundrelapper til så får du jo dette hovedkortet, samme serie, men med 2 PCI-e 16X-slots, hvis du vil kjøre to skjermkort i fremtiden. Endret 30. november 2010 av phlake Lenke til kommentar
Ps3King Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Takk for hjelpen. Jeg er helt enig med deg, phlake. Da ender jeg nok opp med denne pakken Jeg gidder ikke å vente på ny socket og cpu. Prisen vil nok være en del høyere. Har tenkt til å kjøpe SSD etter hvert. men for all del, det er bare å komme med flere innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå