stian123 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Hei! Jeg har et stort regneark med masse data i rekker og kolonner. Der hvor data mangler, har jeg bokstaven "M". Jeg ønsker å telle opp hvor mange manglende data jeg har, altså hvor mange M som finnes i regnearket. Hvordan kan jeg løse dette? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Norsk eller Engelsk Excel? Eg regner med det er Excel vi snakker om? Norsk: =ANTALL.HVIS(område;"M") Engelsk: =COUNTIF(område;"M") Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Siden du spør i programmeringsgruppa er du kanskje ute etter hvordan du bruker funksjonen i en makro: Sub test() Dim R As Range Dim L As Long Set R = Sheets(1).Range("A2:M100") L = Application.WorksheetFunction.CountIf(R, "M") MsgBox "Det er " & L & " M'er i A2:M100" End Sub HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Siden du spør i programmeringsgruppa er du kanskje ute etter hvordan du bruker funksjonen i en makro: Sub test() Dim R As Range Dim L As Long Set R = Sheets(1).Range("A2:M100") L = Application.WorksheetFunction.CountIf(R, "M") MsgBox "Det er " & L & " M'er i A2:M100" End Sub HTH. Beste hilsen Harald Takk skal du ha. Er det mulig å sjekke hele arbeidsboken og ikke "bare a2:m100? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå