Tjorven #138 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Mange av dere har sikkert vært med på diskusjoner rundt innspilling av høytalere. Jeg har mange ganger fått høre at måten man spiller inn en høytaler på avgjør lydbildet høytaleren vil gi. Er det noen som aner hvor folk har det fra at innspilling skal gjøres med spesielle frekvenser og styrke i et spesielt mønster? Jeg spør ikke om innspillings tips, jeg veit at innspilling kun er oppmykning av opphenget. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Mønstre og frekvenser er nok kun for å få en raskest mulig innspilling. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg har hørt at ved å spille av FMstøy(dvs mellom kanalene) så dekker man hele registeret. Er det bare humbug? Lenke til kommentar
Tjorven #138 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Vell, det spørs hvordan du ser på det. Du kan likegjerne spille vanlig musikk, poenget er at opphenget trenger oppmykning for at hlytaleren skal spille riktig, det er altså ingen krav til gitte frekvenser eller mønstre. Det er nettopp denne ideen jeg lurer på hvor har kommet fra. (altså Radio støy og andre fiksfakse innspillings metoder) Endret 15. desember 2010 av Tjorven #138 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Radiostøy a.ka whitenoise har lyder over hele frekvensregisteret, så alle elementene blir spillt gjennom like mye hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå