P-in-P Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Hei! Har et par spørsmål rundt hovedkort siden det er lenge siden jeg har vært oppdatert i HW verdenen. Vil det fungere å sette en Core2DUO q6600 på såpass nytt chipset, eller må jeg investere i ny CPU med det samme? - Dette kan jeg forsåvidt finne ut selv også, men finnes det x58 kort som støtter ddr2? Takk på forhånd Endret 30. november 2010 av P-in-P Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 - Dette kan jeg forsåvidt finne ut selv også, men finnes det x58 kort som støtter ddr2? Nei. desverre... Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Dersom du skal ha et HK med x58 brikkesett, må du over på ddr3 og core i7 9xx. Om du vil bruke CPU og ram du har fra før, så finnes det fortsatt P35/P45 baserte HK. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Du kan komme veldig rimelig unna hvis du kjøper deg et rimelig HK med socket LGA775 - det er bare å sjekke de forskjellige nettbutikkene. Jeg vil også anbefale deg å sjekke demo/lagersalg sidene også, har selv gjort et par kupp på slikr kjøp Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg oppgraderte fra en Duo til en Amd 1055T og et Amd2 hovedkort som støttet DDR2 på det tidspunktet, sparte ca en tusenlapp på det og selve ytelsetapet er faktisk ikke så ille, men kommer nok senere til å bytte ut hovedkort og ram til noe mer kraftig som feks 16Gb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Et hvilket som helst hovedkort pådenne listen ville gjøre susen. Ser ikke helt poeng i og oppgradere alt nå rett før ny sokkler ruller ut, både fra Intel og etterhvert AMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå