Stickyicky Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Heisann! Nå har det seg slik at familien har fått satt opp en ny garasje med mål på ca 7m*12m. I garasjen er det isolert og gjort klart for å ha et sted for meg og andre kompiser til å slappe av, vosje, nache - alt etter behov. Det jeg har behov for å finne ut av er hvilke høyttalere jeg skal få satt inn. Ettersom det for det meste kommer til å bli brukt til fest, er kraftige høyttalere ett must. Jeg har sett en del på Cerwin Vega og tatt utgangspunkt på å ikke bruke mer enn 6000,- på et par høyttalere for å hooke opp sammen med to andre B&O stativhøyttalere. De vil stå for det meste av diskanten og musikken, mens jeg ser for meg at nykommerne blir brukt mest til å gå i dybden. Selve loftet er ca 40-50 kvadrat stort med skråtak. Jeg har for øyeblikket en Onkyo TX-SR608S hjemmekinoreceiver med 7*160W, 6 ohms, noe jeg tror skal holde foreløpig i hvertfall. Jeg bor ca 1.5 km fra sentrum, og nærmeste nabo er ca 200 meter unna. Kort oppsummert; - maks 6.000,- - skal være dedikert til fest - skal kunne spille bra uten å vrenge eller være for langsom. Takk på forhånd! Endret 30. november 2010 av Ruslus Lenke til kommentar
magb Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Cerwin vega fungerer godt til slike ting de, men du skal altså kjøre 4 høyttalere i stereo på samme forsterker? Den ideen tror jeg nok jeg hadde lagt på hylla. Grunnen til dette er at forsterkeren din presses mer enn nok med 1 par høyttalere i drift og du tjener også relativt lite på å kjøre 2 par. Vet ikke hvordan dine stativhøyttalere låter, men har du vurdert å kjøre de sammen med en eller to aktivte subwoofere isteden? Alternativt hadde jeg enten kun kjørt ett sett med Cerwin vega eller eventuell både kjøpt en sub (feks Xtz 12") og brukt de resterende kronene på noen brukte gulvstående fra feks Dali eller rett og slett noen mindre Cerwin vega. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå