Gå til innhold

Oppgradere spill PC, ny HTPC, nettverkslagring.

Anbefalte innlegg

Var jo blu-ray spiller i det anlegget jeg foreslo, i tillegg sa han jo at han lastet ned på den stasjonære uansett på soverommet, at den står på 24/7 gjør da ingenting når den er så godt som lydløs.

Du sier XBMC funker bra med divx, med WD TV Live HD kan du også streame .mkv filer og du får med optisk lydutgang og støtte for Dolby DTS , som du igjen kan koble til det mye bedre anlegget man får råd til vis man slipper unna en dyr HTPC og en dyr NAS. + at fjernkontrollen til WD TV Live HD er utrolig handy!

Jeg vil påstå man får en mye bedre film-opplevelse med optisk lyd og et skikkelig anlegg samtidig som man streamer .mkv filer. Alt gir bedre kvalitet enn DivX og MP3 lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jo blu-ray spiller i det anlegget jeg foreslo, i tillegg sa han jo at han lastet ned på den stasjonære uansett på soverommet, at den står på 24/7 gjør da ingenting når den er så godt som lydløs.

Du sier XBMC funker bra med divx, med WD TV Live HD kan du også streame .mkv filer og du får med optisk lydutgang og støtte for Dolby DTS , som du igjen kan koble til det mye bedre anlegget man får råd til vis man slipper unna en dyr HTPC og en dyr NAS. + at fjernkontrollen til WD TV Live HD er utrolig handy!

Jeg vil påstå man får en mye bedre film-opplevelse med optisk lyd og et skikkelig anlegg samtidig som man streamer .mkv filer. Alt gir bedre kvalitet enn DivX og MP3 lyd.

Ah, så ikke anlegget du linka til, kikka bare på mediaspilleren, min feil. Poenget jeg vil ha fram er at TS kan skippe Nas ved kjøp av HTPC, og han får samla all lagring på en pc, der nedlasting kan gå (alt kjører på HTPCn) så kan gamer pcn stå på ved behov, den skal stå på soverom og jeg personlig liker ikke en pc som turer om natta 1m unna hodet mitt.

Med mediaspiller må TS endten ha gamerpcn stående med streaming eller egen NAS boks/server (og den mediespilleren der har blitt slaktet inne på avforum, og jeg likte heller ikke oppsettet den gang jeg fikk i oppdrag å styre den, det finnes bedre alternativ) Alt kommer egentlig til preferanser. En HTPC tygger og alt av formater som alle mediaspillere tar+ gjør andre oppgaver også.

PS: Jeg kjører ikke divX på Htpcn min, men mkv med DTS lyd eller Bluray bruker WMC med Powerdvd plugin for bitstream av bluray. Og har anlegg som koster greit nokk til å være student :whistle: Lenge leve januar stipendet.

Endret av N|troXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...