Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rød fargen på skjermen er borte!?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Håper inderlig noen kan hjelpe meg her med noen gode råd, i dag ble plutselig rød fargen borte på skjermen på min bærbare PC. Bildene på skjermen er nå veldig blasse og det mangler altså rødt. Er det noen som har vært borti dette før? Og er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Kan det være skjermkortet som nærmer seg døden, og hva kan jeg eventuelt gjøre med det? Kjøpe ny bærbar??

Hjelp tas i mot md stor takk!!

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Håper inderlig noen kan hjelpe meg her med noen gode råd, i dag ble plutselig rød fargen borte på skjermen på min bærbare PC. Bildene på skjermen er nå veldig blasse og det mangler altså rødt. Er det noen som har vært borti dette før? Og er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Kan det være skjermkortet som nærmer seg døden, og hva kan jeg eventuelt gjøre med det? Kjøpe ny bærbar??

Hjelp tas i mot md stor takk!!

Høres ut som en kabel som er falt ut eller brutt på en eller annen måte. Kan også være skjermkortet.

Dersom du selv ikke er ansvarlig for at det har blitt slik (ved å skade den på en eller annen måte), og det er mindre enn 5 år siden du kjøpte den, så har du rett til å reklamere på produktet. Dersom reparasjonen er antatt å ta lenger tid enn 1 uke, så har du rett på lånePC.

Husk å ta sikkerhetskopi av alle data du vil ta vare på. Du skal ikke se bort i fra at verkstedet sletter alt på PCen for å få den reparert.

Men dette gjelder altså bare dersom det er en fabrikasjonsfeil, og det ikke er du selv som er årsaken til problemet. Eventuelle skader, som fallskader, kan ofte oppdages, og da må du betale for at verkstedet har feilsøkt den, og evt for en reparasjon. En slik reparasjon lønner seg sjelden, så da er det evt bare å kjøpe ny.

Reklamasjonen rettes mot butikken der du kjøpte datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...