Kaldvann Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hei Går rett på sak og sier at maskina skal brukes til WoW. Den jeg har nå klarer knapt 15fps når det skjer litt i raids, å det er med settings på minimum, så her må man oppgradere. Har hørt at WoW er veldig prosessorkrevende, så har valgt å legge litt penger i akkurat dette. Ellers så er delene valgt litt etter hva som står på nett på diverse sider, og litt etter lommeboken min. AMD Phenom II X4 965 Black Edition Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 MSI 770-C45, Socket-AM3 Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Spørsmålene er, har jeg gått litt for langt her? Kunne jeg egentlig ha gjort dette billigere og fortsatt kjørt WoW med pen grafikk uten problemer? Er det eventuelt noen deler som ikke passer så bra sammen? Takker for all tilbakemelding(utenom dissing av WoW, det kan dere gjøre andre steder) Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 jeg hadde tatt DDR3 1333mhz med 7-7-7-30 timing, hovedkort med 870+SB850 chipset (har SATA6Gbps og USB3.0), ellers så den ganske grei ut, og ja meste parten av grafikkkorta til runt 1000 kr drar wow på fult Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 jeg hadde tatt DDR3 1333mhz med 7-7-7-30 timing, hovedkort med 870+SB850 chipset (har SATA6Gbps og USB3.0) Dette hjelper ikke mye på FPSen. Har du noen få kroner til overs kan dog oppgraderingene som wiak nevner være bra alternativer. For å svare på spørsmålet ditt om du kan få det billigere, så er svaret ja, men ikke likevel garantert (skal forklare siden). Hovedkort - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=596850 Minne - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=352067 CPU - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606298 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606296 Skjermkort - Det samme, eller bedre. Nøkkelen i at du skal få en del billigere pc her, uten spesielt ytelsetap ligger på hovedkortet. Hovedkortet har en integrert funksjon som lett kan låse opp deaktiverte kjerner på CPUen. Begge CPUene over har 1 eller 2 låste kjerner (totalt 4 uavhengig av låst eller ulåst), og disse kan du med andre ord låse opp med det hovedkortet. Dette er ikke garantert, men det er ikke noe risiko ved å prøve opp låsing av en kjerne, går det ikke stiller du bare tilbake BIOS. Grunnen til at jeg linker til 2 er at den med trekjener er best vist du skulle være så uheldig å ikke få låst opp den ene kjernen, mens den andre som er bare 2 kjerner er best vist du får låst opp kjernene. Rett og slett på hvor stor gambler du er. Lenke til kommentar
Kaldvann Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Takk for svar, jeg er nå litt klokere =) De prosessorene du IT-henrik fant fram er betydelig billigere enn den jeg hadde funnet fram, men de holder vel i massevis allikevel. Jeg er ingen gambler, så da burde jeg ta den billigste med 3 kjerner? også hvis jeg skulle være heldig så får jeg åpnet en 4. kjerne på den? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Husk at det er en grunn for prosessorene selges som dobbelt kjerne eller trippel kjerner. Det kan være at den ene kjernen er litt ustabil eller trøblete på noen hovedkort. Så jeg ville ikke regnet med å kunne bruke (3 kjerner) som virkelige 4 kjerner. IT-henrik: Har du sjekket opp at prosessoren fysisk blir raskere ved å aktivere en kjerne til? Ingen ustabilitet heller? Har du også sjekket overklokking på alle kjernene? Selv går jeg heller for 4/6 kjerner, og betaler ekstra for det, siden jeg foretrekker ASUS hovedkort. Endret 1. desember 2010 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Husk at det er en grunn for prosessorene selges som dobbelt kjerne eller trippel kjerner. Det kan være at den ene kjernen er litt ustabil eller trøblete på noen hovedkort. Ja, og for å fylle ut mellomsjiktet, uten å produsere masse forskjellige brikker. Som sagt, det er litt gambling, men du kan være heldig, har forsåvidt hørt at sjansene på Phenom X2 555 skal være store for at du får låst opp. Så jeg ville ikke regnet med å kunne bruke (3 kjerner) som virkelige 4 kjerner. IT-henrik: Har du sjekket opp at prosessoren fysisk blir raskere ved å aktivere en kjerne til? Ingen ustabilitet heller? Har du også sjekket overklokking på alle kjernene? Får du låst opp de 2 kjernene på Phenom x2 555 slik at den blir B55, yter den opp mot 965. Kilde. Enten så er kjernen OK, eller så er den ikke OK. Er den OK så oppfører den seg akkuratt som en vanlig CPU, da tenker jeg i forhold til ytelsemessig på lik linje med tilsvarende CPUer med like mange kjerner, overklokking og temperatur. Selv går jeg heller for 4/6 kjerner, og betaler ekstra for det, siden jeg foretrekker ASUS hovedkort. Selvfølgelig, jeg foretrekker CPUer med 4 kjerner og 8 tråder (intel i7) og betaler ekstra for det, men ser ikke helt relevansen i det? Wow utnytter ikke så veldig mye mer enn 3-kjerner uansett (fungerer litt bedre over alle kjernene med modding i konfig fil). Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Nå skal det nevnes sån forsiktig her et det er 2-300,- opp til et HD6850 og betydelig bedre grafikk ytelse, misstenker at det går opp i opp ved valg av en billigere nettbutikk. Endret 1. desember 2010 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå