Zodihax Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hei, jeg er student ved NTNU og går på Informatikk årsstudium. Idag fikk jeg melding om at jeg ikke får lov til å gå opp til eksamen som er nå til fredag fordi jeg ikke hadde gjort nok øvinger. Jeg hadde levert inn nok øvinger, men fikk ikke godkjent på den nest siste, og fikk heller ikke mulighet til å gjøre den på nytt. Er ekstremt kjipt med tanke på at jeg allerede er godt i gang med lesingen, det må da finnes en paragraf som gir meg rettigheter nok som student til å få meldingen før 4 dager før eksamen? Med vennlig hilsen, Per Endret 29. november 2010 av Zodihax Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Ikke som jeg kommer på på stående fot... Lenke til kommentar
timini Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Når fikk du beskjed om at oppgaven ikke ble godkjent? Regner med at du på forhånd viste hva som skulle til for å kunne ta eksamen. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Er ikke jeg som har problemer, er en kompis av meg. Men så vidt jeg vet fikk han beskjed en god stund før eksamen men fikk alikevel ikke anledning til å gjøre oppgaven på ny og dermed få godkjent. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Din venn har da vært ytterst slakk. Har han i det hele tatt "klaget sin nød" til faglærer i GOD TID, eller oppdaget han ikke dette før nå? Jeg forstår det slik at: Din venn viste at han ikke fikk godkjent på en øving og at han ikke fikk levere denne på ny. Din venn viste at emnet krever xx godkjente øvinger for å ta eksamen og han viste at han ikke hadde nok. Allikevel starter han og øve og blir overrasket når han får melding på studweb om at han ikke får ta eksamen. I følge NTNUs eget reglement står det: § 25 Avsluttende eksamen 25.0.1 Vilkår for adgang til avsluttende eksamen Fakultetet avgjør foran hver avsluttende eksamen om gjeldende vilkår for adgang til eksamen er oppfylt. Studenter som ikke har fullført obligatoriske øvinger eller som på annen måte ikke har oppfylt andre krav som emnebeskrivelsene setter for adgang til eksamen, får ikke adgang til eksamen. Studenter som ikke fyller betingelsene for adgang til avsluttende eksamen, har heller ikke adgang til utsatt eksamen. Det står ingenting om tidsfrister, og det er vel egentlig Studentens PLIKT å være oppmerksom på at han/hun oppfyller de krav som stilles. Edit: Link http://www.ntnu.no/studier/reglementer Endret 30. november 2010 av Thorsen Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Ok, takk for hjelp da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå