Flexi Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Erstatt kjøttdeig med karbonadedeig, så er du på god vei. Hvorfor? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 23. mars 2011 Del Skrevet 23. mars 2011 Hva med å bruke 2 min på å google det? Lenke til kommentar
Flexi Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Hva med å svare på spørsmålet? EDIT: Fant én post på ett forum som hevdet at proteinkvaliteten i karbonadedeig er høyere enn i vanlig. Er det derfor du anbefaler karbonadedeig? Endret 24. mars 2011 av Flexi Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Vanskelig du skulle være da. Mindre karbs, mindre fett, lik eller større mengde proteiner. Dog endel dyrere, så de fleste studenter (meg inkludert) må vel supplementere med 1/3 av innkjøpet av kjøttdeig til å være av den vanlige typen. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Mindre karbs, faktisk... Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Er det ikke slik at det er stort sett fettinnholdet som er annerledes? Karbonadedeig -> Kjøttdeig -> medisterdeig..? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Kanskje jeg husker feil, jeg er ihvertfall helt sikker på at karbonadedeig er et sunnere alternativ enn kjøttdeig. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Karbonadedeig har et renere kjøttinnhold, dvs mer proteiner og mindre fett og uhumskheter de hiver i kværna. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Karbonadedeig har et renere kjøttinnhold, dvs mer proteiner og mindre fett og uhumskheter de hiver i kværna. Tok det forrige innlegget ditt bokstavelig, derfor jeg spurte. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Haha, det var mer som en kommentar til han over som trodde det var karbohydrater i kjøtt Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Ser at Skyr blir anbefalt mye her. Har spist en i hele mitt liv, og den syntes jeg smakte balle. Smaken ække så farlig, men jeg har fått meg et inntrykk av at den er full av kjemisk dritt, iom at den er uten både fett og sukker. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Den inneholder kunstige søtningstoffer, men utenom det tviler jeg på at det er så mye dritt i den. Den naturelle versjonen inneholder vel ingen søtningstoffer. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Angående kjøttdeig. Det som er så greit med de som inneholder litt fett, er at du slipper å bruke olje/smør når du steker den da den blir stekt i sitt eget fett. Syns ikke det er verdt å kjøpe karbonadedeig mtp pris. Da kjøper jeg heller kyllingkjøttdeig. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Ser at Skyr blir anbefalt mye her. Har spist en i hele mitt liv, og den syntes jeg smakte balle. Smaken ække så farlig, men jeg har fått meg et inntrykk av at den er full av kjemisk dritt, iom at den er uten både fett og sukker. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? edit: ser ut som jeg misforstod litt. Endret 26. mars 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Av det jeg husker fra de gangene jeg har sett'n i butikken står det stort slått opp at den er uten fett og sukker. Litt karbohydrater har de sikkert fått plass til, dog Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ah, du rakk akkurat å poste før jeg redigere innlegget mitt. Leste det litt fort. Men næringsinnholdet sier ca 4 % karbs og 0,3 % fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå