k-h-s Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 I dag drev jeg med videofunksonen på mit 550D. Men etter 12 min stopper kamera og det sier det har stoppet videofunksjone automatisk. Siden jeg hadde det på stativ har jeg ikke kjent på kamera, men når jeg tar på det er det ekstremt varmt. Skal det være sånn? At det stopper etter cs 12 min pga varme.... Prøvd to ganger og begge gangene har det stoppa på mellom 12 min og 12 min og 30 sek. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Kameraet stopper på 12 min pga begrensninger på maks filstørrelse i filsystemet. Altså ikke unormalt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Men ja - det blir veldig varmt - om mulig - ta pauser, og/eller sørg for nedkjøling av kamera. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Så det er ikke varmen som gjør det? Har det orginalet Canon batterigrepet og virker som om det er det som blir varmt egentlig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har du uorginale batterier, da? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 det er for brikken ikke skal brenne seg, skal være vanlig i alle canon dslr kameraene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er nok filstørrelsen som er årsaken her - videoopptak stopper av seg selv etter 4GB eller 29 min 59 sek - hva som nå inntreffer først. For video i full HD er det førstnevnte. Lenke til kommentar
ramses Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det er begrensningen i kameraet ja og det er nok i massevis. Men du, 12 minutter kontinuerlig filming. Fritt for å ikke se den filmen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Men du, 12 minutter kontinuerlig filming. Fritt for å ikke se den filmen. Til enkelte typer filming, som å dokumentere en forestilling, så er begge begrensninger (størrelse, lengde) seriøst teite. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kameraet kan også slå seg av pga varme. Men jeg tror og det er filstørrelsen det kommer an på akkurat her. Men om det blir varmt så begynner det først å blinke en "varsellampe" på dispalyet, en stund senere slår kameraet seg av. Sånn er det på 7D, og det står i bruksanvisningen. Det står sikkert i din bruksanvisning også. Om du mistenker at det er pga varme så er det jo bare å prøve igjen og følge med på displayet. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Men du, 12 minutter kontinuerlig filming. Fritt for å ikke se den filmen. Til enkelte typer filming, som å dokumentere en forestilling, så er begge begrensninger (størrelse, lengde) seriøst teite. Nå som SDXC minnekort med exFAT er en realitet så burde slike begrensinger være historie. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Nå som SDXC minnekort med exFAT er en realitet så burde slike begrensinger være historie. Det blir det først den dagen EU fjerner tullete tollregler. Det er der den egentlige begrensingen ligger. Ellers, så kunnne de bare begynt på ny fil. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Dette er da en begrensing i nærmest alle speilreflekskameraer, dog noen varer lengre enn andre. Om man synes begrensningen er "teit" er jo det synd for deg, men Canon har lagt inn sperringen for å ikke ødelegge kameraet ditt. Endret 30. november 2010 av MrLG Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 er pga varmen. D90 har en sperre på 5min. Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 er pga varmen. D90 har en sperre på 5min. neppe. se denne artikkelen. Due to EU tax regulations the cameras are limited to 30 minutes of shooting in their SD modes, which equates to a 4 gig quicktime h264 file. At HD bitrates this results in a 12 minute shot. Neither camera has been found to have issues with immediately shooting follow-on shots, so the limitation seems solely based on the EU video camera tax limit. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Spurte tidligere om jeg hadde orginale batterier, ja har to orginale batterier. Har også "Sandisk Secure Digital Extreme 16GB" minnekort hvis det har noe å si i denne saken. Men som dere da har konkludert med virker det heller som om det er sånn det skal være, at det er en begrening på varme og filstrl. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Antar at det er filstørrelsen som er begrensningen som andre her og har vært inne på. Tviler på at varmen blir et problem såvidt jeg har forstått, at det blir varmt under filming betyr ingen automatikk i at huset ikke takler det. Tor Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 mer info i dette innlegget Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 Mye rart her. 550D har intern komprimering, noe som gjør at den etterhvert blir varm. FAT og EU har innspill på lengden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå