corsa91 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Jeg har lagd en php og en html del men den vil ikke sende på epost til eieren av siden. Men det kommer opp at den har blitt sendt. HTML: <form action="epost.php" method="post"> <table> <tr> <td>Navn: </td><td><input type="text" name="Navn" /></td> </tr> <tr> <td>Alder: </td><td> <input type="text" name="Alder" /></td> </tr> <tr> <td>Epost: </td><td><input type="text" name="Epost" /></td> </tr> <tr> <td>Melding:</td> <td><textarea name="Kommentar" rows="5" cols="25">Skriv her...</textarea> </td> </tr> </table> <br/> <input type="submit" name="Send" value="Send"/> <input type="reset"><br> </form> PHP: <?php echo "Her detaljene fra forige side: <br/>"; echo "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]."<br/>"; echo "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]."<br/>"; echo "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]."<br/>"; if (isset ($_REQUEST["Send"])) { echo "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]."<br/>"; } $melding = "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]. "\r\n"; $melding .= "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]. "\r\n"; $melding .= "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]. "\r\n"; $melding .= "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]. "\r\n"; echo "<br/>"; setlocale(LC_TIME,"no_NO"); date_default_timezone_set("Europe/Oslo"); echo strftime("I dag er det %A %d %B %Y || %H : %M : %S"); echo "<br/>"; $til = '[email protected]'; if (mail($til, "skjema", $melding)) { print ( "Mailen er sendt \n" ); } else { print ( "En feil oppstod ved sending av mail, Gå tilbake og send pÃ¥ nytt.\n");} ?> Endret 29. november 2010 av corsa91 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Jeg har lagd en php og en html del men den vil ikke sende på epost til eieren av siden. Men det kommer opp at den har blitt sendt. HTML: <form action="epost.php" method="post"> <table> <tr> <td>Navn: </td><td><input type="text" name="Navn" /></td> </tr> <tr> <td>Alder: </td><td> <input type="text" name="Alder" /></td> </tr> <tr> <td>Epost: </td><td><input type="text" name="Epost" /></td> </tr> <tr> <td>Melding:</td> <td><textarea name="Kommentar" rows="5" cols="25">Skriv her...</textarea> </td> </tr> </table> <br/> <input type="submit" name="Send" value="Send"/> <input type="reset"><br> </form> PHP: <?php echo "Her detaljene fra forige side: <br/>"; echo "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]."<br/>"; echo "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]."<br/>"; echo "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]."<br/>"; if (isset ($_REQUEST["Send"])) { echo "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]."<br/>"; } $melding = "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]. "\r\n"; $melding .= "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]. "\r\n"; $melding .= "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]. "\r\n"; $melding .= "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]. "\r\n"; echo "<br/>"; setlocale(LC_TIME,"no_NO"); date_default_timezone_set("Europe/Oslo"); echo strftime("I dag er det %A %d %B %Y || %H : %M : %S"); echo "<br/>"; $til = [email protected]'; if (mail($til, "skjema", $melding)) { print ( "Mailen er sendt \n" ); } else { print ( "En feil oppstod ved sending av mail, Gå tilbake og send pÃ¥ nytt.\n");} ?> $til = [email protected]'; Kan feilen være at du mangler en '...$til = '[email protected]'; ? Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 ingen ting skjedde. Men er det andre måter man kan skrive enn å ha REQUEST på melding? Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 ingen ting skjedde. Men er det andre måter man kan skrive enn å ha REQUEST på melding? Ja, $_POST. Sikker på at du retta opp i feilen som ble påpekt over her? $til = [email protected]'; må endres til $til = '[email protected]'; Og, sikker på at du eier [email protected] adressen så du kan sjekke innboksen der? Husk å bytt ut med en adresse du har tilgang til så du får sjekket om du mottar mailen. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 hadde '[email protected]' Har egentlig en annen adresse. På min php så har jeg den riktig Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 får fortsatt feil Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 får fortsatt feil Da er det bare å debugge å se om det faktisk funker å sende mail i hele og det store, sleng inn dette og bytt ut med din mail (http://email.about.com/od/emailprogrammingtips/qt/How_to_Send_Email_from_a_PHP_Script.htm): <?php $to = "[email protected]"; $subject = "Hi!"; $body = "Hi,\n\nHow are you?"; if (mail($to, $subject, $body)) { echo("<p>Message successfully sent!</p>"); } else { echo("<p>Message delivery failed...</p>"); } ?> Hvis det fungerer må feilen ligge en annen plass i koden, eventuellt at det havner i spammen din. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Fasit: <form action="" method="post"> <table> <tr> <td>Navn: </td><td><input type="text" name="Navn" /></td> </tr> <tr> <td>Alder: </td><td> <input type="text" name="Alder" /></td> </tr> <tr> <td>Epost: </td><td><input type="text" name="Epost" /></td> </tr> <tr> <td>Melding:</td> <td><textarea name="Kommentar" rows="5" cols="25">Skriv her...</textarea> </td> </tr> </table> <br/> <input type="submit" name="Send" value="Send"/> <input type="reset"><br> </form> PHP: <?php echo "Her detaljene fra forige side: <br/>"; echo "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]."<br/>"; echo "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]."<br/>"; echo "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]."<br/>"; if (isset ($_REQUEST["Send"])) { echo "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]."<br/>"; } $melding = "Navn : ".$_REQUEST["Navn"]. "\r\n"; $melding .= "Alder : ".$_REQUEST["Alder"]. "\r\n"; $melding .= "Epost : ".$_REQUEST["Epost"]. "\r\n"; $melding .= "Din beskjed : ".$_REQUEST["Kommentar"]. "\r\n"; echo "<br/>"; setlocale(LC_TIME,"no_NO"); date_default_timezone_set("Europe/Oslo"); echo strftime("I dag er det %A %d %B %Y || %H : %M : %S"); echo "<br/>"; $til = '[email protected]'; if (mail($til, "skjema", $melding)) { print ( "Mailen er sendt \n" ); } else { print ( "En feil oppstod ved sending av mail, Gå tilbake og send pÃ¥ nytt.\n");} ?> Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 får den ikke på mail. Men det fungerer på andre serveren. Sikkert noe feil eller så støtter den ikke. Men det står at den støtter. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Hvis du prøver å gjøre dette lokalt må du installere antix SMTP server emulator eller noe. Du kan ikke gjøre det som regel. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 Det er ikke lokalt. Bruker byethost som server Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Skal ikke se bort i fra at sånne gratishoster skrur av muligheten for å legge inn mail script. Koden funker den, om dog noe merkelig løsning. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 1. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2010 ok det kan sikkert være riktig.men er det noen muligheter jeg har? Noen tips Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Det eneste du kan gjøre er vel å finne en bedre host. Beste er vel å kjøpe seg en hosting pakke, det er helt sinnsykt billig så man kan like gjerne gjøre det. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg fant ut at man må legge til noe for å få sendt mail. Jeg bruker VistaPanel. Men jeg skjønner ikke helt hva de sier her. http://tutorials.securesignup.net/VPS/sendmail.html Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Du trenger SSH tilgang for å installere det. Hvis du har en gratis host kan du nok bare glemme det med en gang. Hvis du derimot har en VPS server kobler du deg til via SSH og skriver kommandoene. Erfaringsmessing kan det være litt forskjellig som ikke går heeelt etter planen i linux og da må man finne ut av det etterpå så kan bli litt stress hvis man har null erfaring fra før. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 hvordan finner jeg ut om jeg har eller ikke. Hørte med leverandøren og de sa at jeg må bruke noe. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 hvordan finner jeg ut om jeg har eller ikke. Hørte med leverandøren og de sa at jeg må bruke noe. Nei, de sier ikke at du må bruke noe. De sier spesifikt hva du skal bruke. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Gikk samtalen slik? corsa91: Hei, jeg lurte på om dere har støtte for SSH? host: Du må bruke noe. corsa91: ok. Som sagt, hvis det er en gratis host så er sjansen VELDIG liten for at de har SSH støtte og vil la sine kunder rote rundt på serveren. Da må du nok kjøpe en VPS eller dedikert server. Min anbefaling er å finne en host som støtter mail eller bruke et par hundre kroner på en ordentlig en. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 Nei leggger ut meldinga: Hello, We do provide and offer you PHP sendmail support on your free hosting account however unfortunately there are times when it may take up to 60 minutes before your e-mail is sent by the processing system. If you fail to see the resulting e-mail after 12 hours or more it is most likely an issue with the content of the e-mail being flagged by the abuse scanning systems in place to prevent spam and fraud e-mails or due to remote spam or junk filters in place at the destination server. All is not lost however! You can utilize remote SMTP servers to send e-mail from your scripts which operate much faster and have increased reliability and probability of being received by the destination mail recipient. In fact many of our users have expressed great success using Google Mail SMTP which is provided free with all Gmail or Google Mail accounts including those powered by the Google Apps service. If you would like to try using Google SMTP you will need to have a Gmail/Google Mail or Google Apps e-mail account configured for SMTP/POP access. Instructions: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13273 Next in your script you would configure it for the following configuration or similar: Use SMTP Server for E-mail: Yes SMTP Server Address: ssl://smtp.gmail.com SMTP Server Port: 465 Authentication Method: PLAIN SMTP username: [Your Gmail or Google Apps E-mail address] SMTP password: [Your E-mail Account password] Regards, Support Skjønte ikke helt dette når jeg bruker hotmail. De sier jo at det kan ta opptil 1 time men jeg mottar jo den ikke. Har ikke kommet i spam filteret heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå