_neuron_ Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 I "Abakus matematikk for barnetrinnet", Grunnbok 5A fra Aschehoug fant jeg flere referanser til word/powerpoint funksjonalitet. Med "snakk med læreren" kommentar på hvordan du skulle starte det. Nå kjører hele den skolen linux systemer, så det er litt vanskelig for dem. Men skolene er jo pålagt å f.eks. bruke åpne formater nå. Kan de drive opplæring som krever microsoft software? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Sist jeg sjekket var ikke skolen pålagt å benytte åpne formater på lik linje med offentlige etater. Sendte vel mail til utdanningsdirektoratet en eller annen etat den gangen såvidt jeg husker Tror uansett ikke det som bedrives på barneskolenivå i Office-pakken ikke kan utføres på samme måte i OO.org eller lignende. Endret 29. november 2010 av hernil Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Vil tro at mange av elevene på 5 trinnet allerede har logget seg inn og funnet ut det meste de trenger før de i det hele tatt vil ha behov for å snakke med læreren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå