InToRv Skrevet 13. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Du kommer til å være utslitt av SL5x5 tidlig nok. Om du ikke har trent noe særlig før dette, så kan jeg anbefale deg minst 6 måneder med dette, før du begynner med mer trening.. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. februar 2011 Har jo trent i alle mine år, vært proff ski kjører, spiller mye fotball og har masse overskudd. Trenger kondisjon til fotballtreninga, og tenkte da på kanskje boksing. Er vell ikke bare kondisjon man trener heller? Lenke til kommentar
Brad Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2011 15.02.2011 Knebøy 5x5 - 60 kg Gikk veldig bra i dag, var ikke noe særlig tungt, merkelig nok. Overhead press 5x5 - 22,5 kg Ganske hardt, men gikk greit. Markløft 1x5 - 80 kg Veldig tungt. Trenger jeg egentlig ikke å gjøre noe mere enn dette? Føler selv at jeg kunne gjort litt mere, men skal man egentlig ikke gjøre det? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 15. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2011 Skal egentlig ikke gjøre det, nei. Gamle SL inkluderte Dips på økt A og Chin ups/ Pull ups på økt B (som siste øvelse) Det inkluderte også "Reverse cruch" på økt A og planken på økt B (eller omvendt) helt til slutt. Du kan jo gjøre disse, hvis du føler du vil trene mer. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2011 Hvis du nettopp har startet å trene, anbefales det å prøver programmet litt før man legger på øvelser. Det er viktig å ikke overtrene seg i starten, treffer veggen veldig fort da.. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2011 Har trent siden 29. November nå, og må si meg meget fornøyd. Gått opp 10 kg, og jeg er ikke tynn lengere, har blitt kraftig. Jeg klarer fint å legge på noen ekstra øvelser ettersom jeg føler jeg har veldig mye mere å gi. Det jeg vil trene mer er bryst, mage og skuldre kanskje. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 16. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2011 Vel, det er fordi du ikke løfter nok nå. Jeg kan garantere deg, at du ikke kommer til å ha samme synet på ting, om 7-12 uker. 85kg+ 5x5 i knebøy, og 100kg+ i markløft kommer til å tære på kroppen din, mer enn du tror. Ta å les litt på Stronglifts.com. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 16. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2011 I og med at det er linær progresjon her, så vil du nok etter hver merke hvor godt du trener. Nå bygger du bare grunnmuren. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2011 Okei, men da kan jeg ta noen ekstra øvelser nå, helt til jeg merker at det holder med det vanlige? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2011 Joda, bare pass på at du ikke overdriver. Det er lett å miste motivasjon når man overtrener seg! Lenke til kommentar
Brad Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. februar 2011 17.02.2011 Knebøy 5x5 - 62,5 kg Gikk bra. Benkpress 5x5 - 57,5 kg Veldig, tung og klarte det så vidt. Barbell Rows 5x5 - 22,5 kg Gikk fint. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2011 Skal prøve å få til tre treningsøkter denne uka også. En liten oppdatering. Har ca. gått opp 12 kilo nå, og jeg merker faktisk at jeg begynner å legge på meg litt fett. Six-packen er ikke synlig lenger, og jeg begynner å bli litt bekymra. Skal jeg slutte med å spise så mye? Jeg trener ikke noe kardio i ukene, kun når jeg er på fotballtrening (2 ganger i uken). Og jeg merker at jeg får veldig fort mjølkesyre i musklene når jeg spiller. Er det på tide å begynne å trene litt kardio? Vurderer Gerilja opplegget. Noen tanker? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 I utgangspunktet vil det være "umulig" å ikke legge på seg hvis man skal opp i vekt og størrelse. Hvis man ser bort i fra ekstrem-dietter og nazi strikt kosthold, så er det et nødvendig onde. Mener du at du går opp for raskt, ville jeg kuttet litt ned på inntaket. Hvis ikke så er det bare å ta en kardio uke eller to i starten av juni, så er du klar for bade sesongen Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 21. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Du har gått opp mye i vekt, så det betyr vel at du spiser muye? GJør som bisk0p foreslå å spis litt mindre. Pass på at du kutter ut karbohydrater fremfor proteiner. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Hvor lang tid vil jeg bruke på å trene bort fettet jeg har lagt på meg? Jeg forbrenner veldig mye, raskt og jeg er langt i fra feit, men sixpacken har blitt litt mer usynlig. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Du har gått opp mye i vekt, så det betyr vel at du spiser muye? GJør som bisk0p foreslå å spis litt mindre. Pass på at du kutter ut karbohydrater fremfor proteiner. Kaloriene skal han kutte ned på, ikke nødvendigvis karbohydratene .. Hvor lang tid vil jeg bruke på å trene bort fettet jeg har lagt på meg? Jeg forbrenner veldig mye, raskt og jeg er langt i fra feit, men sixpacken har blitt litt mer usynlig. Det spørs jo hvor mye du har gått opp og hvor mye som skal bort. Det mer som skal bort på kort tid, det mer muskler vil du miste. Det vanlige er å ligge 200-400kcal over eller under vedlikehold, da vil man rolig ha en oppgang eller nedgang i fettprosent og muskelmasse. Holder du deg innen for disse verdiene, så vil du kunne bygge litt/ingenting muskler mens du går ned i fett prosent(kcal underskudd) eller bygge bra med muskler og gå opp litt i fett prosent(kcal overskudd) Hvis du skal raskt ned fett prosent vil du trenge å holde et høyere underskudd noe som gjør at musklene også vil bli påvirket/tært på. Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 21. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Joda. Det er Kcal som skal kuttes. Men de burde kuttes i form av karbohydrater (eller fett) fremfor proteiner. Kutter han karbohydrater vil han også automatisk kutte calorier. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 21.02.2011 Knebøy 5x5 - 65 kg Begynner å bli veldig tungt nå, og er vell ikke langt unna en stangering nå. Har begynt å ikke gå så veldig langt ned lengere. http://www.youtube.com/watch?v=WGd_hJ38m1Q Her ser dere hvordan jeg pleier å gjøre det, men har nå gått litt kortere ned. Overhead Press 5x5 - 25 kg Hardt! Markløft 1x5 - 70 kg Bra! Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 21. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Få av deg joggeskoene. Skaff deg sko uten demping. Få bort platene du står på. Jeg tar knebøy i sokkelessen, og det er også å anbefale fremfor å bruke sko med demping. Lenke til kommentar
Brad Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2011 Platene har jeg sluttet med faktisk! Hvorfor er det dårlig med demping? Er det bedre og lettere uten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå