Gå til innhold

Brad's - Treningslogg (HST)


Brad

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-211409

Markløft-teknikken: Jeg ville lagt ut en film av hvordan fotstillingen din er i løftet i tillegg.

 

Det første jeg ville rettet opp i ville vært å ha en strak rygg med en liten svai i under løftet. Krummen ville jeg kvittet meg med med en gang. I tillegg ville jeg fokusert på å løfte mer med bena enn ryggen (klarer ikke helt å forklare dette bra).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markløft-teknikken: Jeg ville lagt ut en film av hvordan fotstillingen din er i løftet i tillegg.

 

Det første jeg ville rettet opp i ville vært å ha en strak rygg med en liten svai i under løftet. Krummen ville jeg kvittet meg med med en gang. I tillegg ville jeg fokusert på å løfte mer med bena enn ryggen (klarer ikke helt å forklare dette bra).

 

Hvis vi tenker likt nå så ser det ut til at ryggen overtar løftet uten at han noen gang er helt oppreist. Ser svikt i lår og kneledd aldri rettes ut.

Lenke til kommentar

Tok film av knebøyen i dag, i håp om å få tilbakemeldinger på bedring av teknikk.

 

Fyr på!

 

Verste knebøy-teknikken jeg har sett ;)

 

 

Hehe, rettet opp i det nå.

 

Takk for tilbakemeldinger, skjønner at jeg må jobbe litt med teknikken ja.

Lenke til kommentar

Ikke spesielt bra teknikk nei! Du burde gå lengre ned med rumpa på vei ned, ser at du retter opp dette når du skal løfte opp igjen. Ellers må du stramme opp kjerne musklene og ut med brystkassa. Du begynner og å bøye beina for tidlig slik at du må rundt knærne med stangen.

Lenke til kommentar

Mark teknikken din trenger å jobbes med.

 

1. Ikke begynn nedsettinga av vekta med å bøye knærne. Gjør at du krummer ryggen jævlig.

 

2. Stram opp brystkassa og øvre del av ryggen mye mer

 

3. Slik løfter du: Stå oppreist med føttene ~10-20 cm fra hverandre. Tærne ørlite granne utover. Stanga skal dele foten i 2 like deler forran/bak. Mens du står oppreist, fyll lungene (på alle sett!) med luft. Bøy deg ned, ta tak i stanga. Press knærne utover (selv om de kanskje treffer armene litt). Press albuene innover (strammer opp lats). Stram opp brystkasse, skuldre og overkropp. Med dette skal løftet være i gang. Press oppover og kjør hofta fremover. Topposisjon her. Begynn nedstigningen med å føre hofta ut. Sett ned vekta. Pust. Reis deg opp i startposisjon.

 

4. Gjør steg 3 igjen.

 

5. 10 reps er litt for mye for mark, spør du meg. Mye type2 fibre i denne muskulaturen, noe som gjør lavrep meget egnet. Øk vekter etterhvert og kom deg ned på 5 reps.

 

 

Lenke til kommentar

Da har jeg fått tilbakemeldinger på markløften, og jeg skal jobbe med teknikken der!

 

Dagens økt:

 

Declined benchpress - 40 kg

17*25

 

Roing bredt - 8 klumper

18*20

 

Bicepscurl - 16,5 kg

25*25

Kommentar: Klarte å pumpe ut 25 reps, noe jeg er veldig fornøyd med! Klarte max 18 reps forrige uke på samme vekta.

 

Knebøy - 4*10

55 kg - 60 - 60 - 70 kg

 

 

Kommentar: Bra økt hvor jeg klarte mye mere enn hva jeg hadde trodd!

Lenke til kommentar

Klarte ikke å holde meg unna en liten treningsøkt i dag!

Knebøy - 55 kg

8 reps

 

Benkpress - 40 kg

18*20

 

Roing smalt - 9 klumper

17*20

 

Bicepscurl - 16,5 kg

25*25

 

 

Tok ikke noe særlig trening på beina, ettersom jeg har coopertest i morgen!

Lenke til kommentar

Gårsdagens økt:

 

Knebøy - 5x8

55kg - 60 - 65 - 70 - 75 kg

 

Benkpress - 40kg

20*25

 

Roing smalt - 9 klumper

23*25

 

Bicepscurl - 19kg

18*20

 

Kommentar: Ikke helt fornøyd med gjennomførelsen på benkpressen og roinga i dag.

Var litt for stressa og løftet ukontrollert. Ellers greit.

Lenke til kommentar

Markløft - 40kg

5*10

Kommentar: Tok mindre vekt i dag, og terpet litt på teknikken. Men kjente det godt likevell.

 

Arnoldspress - 7,5kg

22*25

Kommentar: Tar jævelig bra, og er så vidt jeg klarer å fulføre de siste setta.

 

Chinups - 7,4,5,5,5 (NY REKORD!)

 

Benkpress smalt - 30kg

24*30

 

Mageøvelser...

Lenke til kommentar

Gårdagens økt

 

Skulle ut å reise klokka 10, så måtte tidlig opp å trene, noe som var nytt for meg.

 

Sto opp 8.45 og fikk i meg litt nøtter og et glass melk.

Dro på treningssenteret og trente. Men det vart en rævva økt.

Hadde veldig lite å gi, spesielt i roinga, var forferdelig.

 

Declined Benkpress - 40kg

22*25

 

Roing bredt - 9 klumper

13*15

 

Knebøy - 4*8

55kg - 60 - 65 - 70KG

 

Bicepscurl - 19kg

18*20

Lenke til kommentar

Det stemmer, Phax.

 

Kjører Myo-reps metoden for tiden.

 

Ja, starta på min 5 uke i dag, og er veldig fornøyd med Myo-reps metoden.

 

På dagens økt bestemte jeg meg for å gå ned litt på hastigheten på løfta og fokusere på teknikken.

Men løftet ikke noe dårligere av den grunn.

 

Økta:

 

Knebøy - 6*5

70kg - 72,5 - 75 - 77,5 - 80 - 80

 

Kommentar: Gikk fra å ta 8 reps til 5 denne uka, men med tyngere vekt. Setta gikk veldig bra, og føler jeg kunne klart mere.

Forskjellen fra å ta 8 reps er at jeg ikke vart så sliten. Med 8-10 reps har jeg blitt veldig annpusten og fått litt syre etterhvert i beina.

Men med 5 reps følte jeg ikke noe syre eller noe særlig annpusten.

 

Benkpress - 42,5 kg

20*25

 

Kommentar: Veldig bra! Klarte samme antall reps på 40kg. I tilleg fokuserte jeg på å løfte kontrollert og bra teknisk.

 

Roing smalt - 8 klumper

22*30

 

Kommentar: Gikk ned til 8 fra 9 etter at jeg følte det ble for tungt forrige uke, men var kanskje ingen grunn til det.

Gikk hvertfall veldig bra.

 

Bicepscurl - 19kg

18*20

 

Kommentar: Veldig slitsomt! Tok 18 på aktiveringssettet, men glemte meg bort og kjørte på med 5 reps på de 2 setta etter.

Dermed klarte jeg bare 3 på de 3 resten.

 

 

En veldig bra økt! Drakk også mitt første råe egg i dag. Var helt jævelig, men må lære meg det

Lenke til kommentar

hvorfor skal du spise egget rått?

 

du får i deg bare 50% av proteinet hvis du spiser det rått, så du må spise 2 egg for og få i deg like mye proteiner som om du hadde fått kokt det. "Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene"

Lenke til kommentar

hvorfor skal du spise egget rått?

 

du får i deg bare 50% av proteinet hvis du spiser det rått, så du må spise 2 egg for og få i deg like mye proteiner som om du hadde fått kokt det. "Biotin er et vannløselig vitamin i B-kompleksfamilien, og er viktig for omdanning av fett og protein i kroppen og helt nødvendig for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av de andre B-vitaminene"

Ja, fikk vite det på MyR forumet i sta, men viste ikke det.

Trodde man fikk i seg like mye proteiner.

Men da er det selvfølgelig ikke verdt å ete det rått, for det er kvalmt!

Lenke til kommentar

Litt småsjuk i dag, men slentra meg bort på studio en tur.

 

Økt:

 

Markløft - 4*10

40kg - 40 - 40 - 40kg

 

Kommentar: Øver fortsatt på teknikk, derfor ikke tung vekt.

 

Arnoldspress - 10kg

17 + 4 + 4 + 4 + 4

 

Kommentar: Jævelig hardt. Ganske stor forskjell på 7,5 kg og 10 kg.

Klarte så vidt å fullføre.

Nedtrekk - 7 klumper

3*10

 

Kommentar: Skulle prøve å ta nedtrekk i steden for chinups i dag.

Vart litt krøll med repsa, men vart 3*10 sånn ca.

 

Benkpress smalt - 35kg

17 + 4 + 4 + 4 + 4

 

 

Helt grei økt, men ikke noen superøkt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...