Gå til innhold

Kjøp av bærbar PC til 9000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Skal kjøpe meg ny bærbar PC. budjettet er på 9000,- Skal i hovedsak brukes til spilling men ikke noe heavy greier.

har sett på denne fra HP:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610756

Men finnes det noen bedre der ut til denne prisen?

Asus G73JH er den beste gaming laptoppen til prisen. Betalte 7000kr for den da jeg bestillte den fra USA. Har og en Alienware m17x til 25000, men syns enda G73'en er bedre siden den kjører omtrent lydstille. Den har og et 5870m, som vil kjøre alle spill i 4-5 år fremover uten problemer.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

4-5 år fremover, haha. Noe av det latterligste jeg har lest på lenge. Totalt urealistisk. Jeg er enig at G73 er et bra kjøpt, men at den klarer nye spill om 4-5år er bare ønsketenkning. Jeg tipper den klarer de nyeste spilla i 1-2 år fremover, om du ikke spiller på laveste oppløsning og dårligste grafikken da.

Lenke til kommentar

4-5 år fremover, haha. Noe av det latterligste jeg har lest på lenge. Totalt urealistisk. Jeg er enig at G73 er et bra kjøpt, men at den klarer nye spill om 4-5år er bare ønsketenkning. Jeg tipper den klarer de nyeste spilla i 1-2 år fremover, om du ikke spiller på laveste oppløsning og dårligste grafikken da.

Slik utviklingen har vært de siste 2 årene der spillprodusenter er ute etter å tjene mest mulig penger ved å gi ut spill til xbox og ps3, for så å bruke minimalt med ressurser på å lage en PC versjon. Bare se på Crysis 2, her satses det kun på konsoll. Og jeg tror at G73 vil klare å kjøre spillene som lages om noen år ja, muligens ikke med maks grafikk, men spillbart. Hører selv nå at 4-5 år kanskje var å ta litt i, men tror du skjønner halveis hva jeg mener. De er bare ute etter å tjene penger, ved å selge spillene sine ved flest mulig konsoller.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det kan være litt bombastisk å påsta at den helt sikkert tar alt av spill i 4-5 år, men så lenge det ikke er et krav om max detaljer er det langt fra urealistisk. For å sette det litt i perspektiv, så kjøpte jeg en laptop i 2004 med Radeon 9700m. På den var for eksempel Oblivion mer enn spillbart. Jeg prøvde aldri Crysis på den, men har en mistanke om at det var det første spillet den ikke ville klart. Så hvis litt over tre år var mulig med et mellomklassekort, burde 4-5 år være realistisk med et kort i toppklassen, spesielt med tanke på at konsollene har bremset litt på utviklingen.

Jeg er for øvrig enig med Kidio om at G73 kan være et godt kjøp.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...