Gå til innhold

La Liga 29.11.10 - Barcelona vs Real Madrid - El Clasico

Maefteda

47 stemmer

1. 1. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Er jo ikke akkurat noe sjokk at det er laget som blir knust med 5 mål som har flest etterslengere, trenger ikke være Einstein for å skjønne det.

Puyol overdriver klart dytten fra Ramos. Han er en bauta av en stopper, også får han en hånd i trynet og det ser ut som han blir skutt. Selvom mange gjør det er det like teit. Uansett om personen heter Puyol, Ronaldo eller Morten Gamst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så Ronaldo dytte Guardiola faktisk, og jeg må si jeg sjeldent til aldri før har sett en trener bli dyttet av en spiller. Men ellers så jeg egentlig ikke noenting til hverken Ronaldo eller Benzema.

Jeg synes ikke du kan sammenligne dytten Guardiola fikk, med Ramos sin på Puyol. Det høres nesten ut som om du mener at Ramos bare strøk Puyol i ansiktet.

Ja, Puyol kommer stormende til, og som sagt dette er noe som er hverdagskost i enhver fotballkamp. Det som ikke er hverdagskost derimot, er dytten i ansiktet. Jeg ser absolutt ingenting galt med Puyol gikk i bakken etter det.

Jeg ser ikke helt hvor Barcelona-spillerne skaper så veldig mye ekstra irritasjon i denne situasjonen. Som nevnt litt for mange ganger nå, så er det veldig vanlig at det kommer medspillere løpende etter en grisetakling. Dette hjelper absolutt ingenting på oppførselsen til Ramos.

Den eneste spilleren som viste seg som en cunt i denne situasjonen er Ramos.

Lenke til kommentar

Guardiola visste jo at Ronaldo kom til å bli provosert av at han tar ballen unna og kaster den videre. Totalt unødvendig provokasjon. Han tar seg en facepalm, forhåpentligvis i flauhet over seg selv. Med en gang Ronaldo har gitt en liten dytt til Guardiola, kommer Iniesta bla stormende opp i trynet hans og det oppstår en situasjon.

Om du syntes det er greit at Puyol legger seg ned, syntes du det er greit at Ronaldo legger seg ned når han får et lite spark i beinet, eller et slag i brystet?

For meg er det lavmål, hvertfall når man ser tøffe stoppere som faller om. Når Pepe faller om i en duell blir det akkurat det samme for meg som når man faller av den dytten.

Om du ikke klarer å se at Barcaspillerne er provoserende så får du ta av deg Barca-brillene.

Lenke til kommentar

Puyol fikk ikke et lite spark i beinet, eller et slag i brystet. Han fikk ble dyttet i ansiktet. Det Ramos gjør er lavmål.

Om Barca-spillerne er så utrolig provoserende i denne situasjonen, synes jeg det er rart at Ramos er den eneste som mister hodet.

Nei, det er sikkert deilig å fokusere på noe annet enn 5 i sekken på Camp Nou, iallefall denne sesongen. Men at Barcelona provoserte frem reaksjonen til Ramos? Kanskje med tanke på at Ramos hadde blitt pisset på i 90 minutter ja, den frustrasjonen ser jeg absolutt. Noen andre grunner, må du lengre ut på landet med.

Lenke til kommentar

Seriøst, hvor mange ganger må vi nevne at det Ramos gjør er lavmål og idiotisk. Poenget er at Puyol overdriver, han er oppe igjen med engang og får aldri i verden vondt av at Ramos tar hånden opp i ansiktet hans. Først trodde jeg Ramos hadde slått til han, noe som kunne forklart hvordan Puyol faller, men Ramos slår han ikke, han tar "bare" hånden i ansiktet hans.

Hvis du ser bort ifra at hånden til Ramos var i ansiktet til Puyol er situasjonene med Xavi og Gardiola så og si like. Er nok ikke store forkskjellen i kraft.

Et spark i beinet, eller et slag i brystet er verre enn å bare ta hånden opp i ansiktet på noen. Er det noen som skal være sure så er det Messi som faktisk blir sparket ned. Men han er smart nok til å bare ligge der uten å provosere, han vet jo også at Puyol, Sergio og Pique klarer det fint alene.

Lenke til kommentar

Vi har ikke sagt at det Ramos gjør ikke er lavmål. Det er det absolutt, men det samme er det Puyol gjør også. For meg er det ikke forskjell om man kaster seg ned og holder seg til trynet, brystet, beinet eller hofta. '

At Ramos er den eneste som mister hodet kan være fordi folk er forskjellige, Casillas reagerer med et tomt og trist blikk, Ramos derimot er en liten hissigpropp og reagerer som vi så.

Om jeg ville fokusert på noe annet en kampen hadde jeg kanskje ikke sittet og diskutert om kampen? Som jeg har sagt også, Barcelona rævkjørte Madrid, enkelt og greit, hva mer er det å si?

At han blir pissa på i 90 min er - som jeg har sagt- grunn til at han reagerer som han gjør. Men jeg føler jeg snakker til en ost her, om du fortsatt ikke evner å se at Barcelona-spillerne provoserer unødvenig mye i forhold til hvordan kampen er så ja.

Men de slipper jo unna med det uten at folk flest får det med seg, så det går vel greit.

Lenke til kommentar

Ramos tar ikke Puyol i ansiktet, han dytter Puyol i ansiktet. Jeg sier ikke at Ramos tar i alt han har, men likeså så dytter han Puyol i ansiktet. Og bli dyttet gjør sjeldent vondt, men man kan allikevel falle. Eller må man få vondt for å ha rett til å falle?

At Puyol faller etter å ha blitt dyttet i ansiktet, ser jeg ingenting galt med.

Hvor er provokasjonen som gjør at Ramos velger å dytte Puyol? At Puyol kommer løpende etter at Ramos har hakket ned Messi?

Hvor ofte skjer det at medspillere kommer løpende etter stygge taklinger?

Og hvor ofte resulterer det i en dytt i ansiktet? Det er ikke som om Puyol ligger å vrir seg i smerte etter fallet heller. Om dytten gjør vondt eller ikke, eller virkelig ikke poenget her. Det ser vel dere og.

Og til slutt, så ser jeg at Panolada mener det å komme med stygge etterslengere er ensbetydene med å ligge under i en fotballkamp? Utrolig merkelig tankegang, mtp f.eks Almeria kampen.

Endret av lilleru
Lenke til kommentar
Eller må man få vondt for å ha rett til å falle?

I sånne situasjoner så er det selvsagt det. Du mener kanskje Segio gjorde akkurat det han skulle når han filma på Motta rødt i CL semien i fjor, samme situasjon.

Det er ikke som om Puyol ligger å vrir seg i smerte etter fallet heller. Om dytten gjør vondt eller ikke, eller virkelig ikke poenget her. Det ser vel dere og.

Det gjør det enda verre at Puyol ikke får vondt. Hadde Ramos gitt han en strak venstre og Puyol hadde virkelig fått vondt kunne han fått ligget nede så lenge han ville.

Poenget er at Puyol overdriver, han legger seg ned for noe som ikke gjør vondt, han filmer og prøver å få Ramos utvist, han viste nok ikke at Ramos allerede hadde fått det røde og viser som en usympatisk fyr.

Og ja, Ramos er også usympatisk, men det er jeg og de andre Madrid fansa allerede prøvd å sagt.

Det er heller ikke noe spesielt å slenge ut om kampen og Madrid sin innsats, alle var shit, og vi ble rævkjørt, ydmyket, pissa på. Si hva du vil om dette, for det er sant og det er ikke vits at vi skal prøve å bortforklare det. Vi kunne nevnt straffen vi skulle hatt, utvistinga på Valdes og at vi manglet to av våre beste menn, men det er ikke vits. Vi sugde og Barcelona fortjene å vinne kampen.

Lenke til kommentar

Puyol faller veldig lett og later som han har vondt i ca 1-2 sekund før han fant ut at det ikke gjorde så vondt alikavel og spretter opp på beina. Hadde han fått en dytt som gjorde at han falt hadde det selvfølgelig vært greit. Men her er det viljen som gjør at han faller ikke dytten. Blir like teit som å si at Ronaldo bare falt når den ene Milan-spilleren ga han en slag i brystet og han rulla rundt. Puyol kunne fint holdt seg på beina som Xavi gjør når Ramos stikker en hånd oppi trynet hans på vei ut og som M.Darra gjør han blir dytta av Xavi.

Hvor ofte skjer det at medspillere kommer løpende etter stygge taklinger?

Vil gjerne gratulere deg med å ha med denne setningen i mer eller mindre alle dine poster i dag. Kan jo svare deg med at det skjer ganske ofte det. Men Barcelona er like gode på å ta en liten joggetur til dommeren etter at noen har blitt felt som de er til å spille fotball.

Som sagt, Puyol prøver å late som han har vondt så jo, det er nettopp det han gjør. Om dytten gjør vondt er jo selvfølgelig da en stor del av poenget. Om man faktisk har vondt så er det helt greit å rulle rundt. Hadde han reist seg opp igjen med blod rennende ut av øyet hadde man skjønt at det var vondt og det er greit å ligge nede å ha det vondt da. Det Puyol gjorde var at han falt ned som en sekk, ble liggende med hånda i ansiktet en liten stund før han spratt opp. Du må se episoden på nytt om du virkelig mener at han ble dytta og derfor mista balansen, men spratt opp med en gang igjen.

"Og til slutt, så ser jeg at Panolada mener det å komme med stygge etterslengere er ensbetydene med å ligge under i en fotballkamp? Utrolig merkelig tankegang, mtp f.eks Almeria kampen."

Dette blir bare flaut. Jeg skrev at det er ganske logisk at laget som blir voldtatt kommer med flere etterslengere fordi de selvfølgelig er mer provoserte. Det blir også tåpelig å sammenligne det med Almeria-kampen, størelsen på disse kampene er større en størst. Jeg har overhodet ikke sagt at det er ensbetydene med å ligge under. Les igjen.

Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat noe sjokk at det er laget som blir knust med 5 mål som har flest etterslengere, trenger ikke være Einstein for å skjønne det.

Svart på hvitt. Mulig du bare er ufattelig dårlig til å uttrykke deg, noe du jo også viste med kommentaren om at Real Madrid er eid av staten.

Men slik jeg leser det, så står det her at det laget som ligger under med mange mål, alltid vil ha flest etterslengere. Om du mente noe annet, så må du lære deg å skrive det du mener.

Puyol blir dyttet i ansiktet og faller.

Å falle etter en dytt i ansiktet, er ikke i lavmål i mine øyne. Det å sammenligne Motta/Busquets situasjonen i fjor med denne er og ganske sykt synes jeg. Det er ingenting og si på at Busquets legger seg. Jeg har heller aldri påstått noe annet.

Og endelig var det en av dere som innrømte at det skjer ganske ofte at medspillere kommer løpende etter en stygg takling. Dette er ikke noe som bør provosere nevneverdig. Men dere har tydeligvis et annet syn.

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Men herregud da mann. Du mener altså, at så lenge man ikke får vondt så har man ingen grunn til å falle?

Jeg mener at hvis du kan stå på beina så gjør du det, det å falle for å fremprovosere en raksjon hos dommeren er latterlig. Du har jo en haug av med situasjoner i VM der spillere blir utvist pga spillere legger seg for ingen ting. Filming er en uting og burde bli straffet.

Og er det Ronaldo som skulle hatt straffe mener du?

Ja, men der er ikke nødvendig å ta den diskusjonen. Du kommer aldri til å mene at det var straffe og som jeg sa så vant Barcelona helt fortjent. Ingen vits til å ta den diskusjonen.

Puyol blir dyttet i ansiktet og faller.

Å falle etter en dytt i ansiktet, er ikke i lavmål i mine øyne. Det å sammenligne Motta/Busquets situasjonen i fjor med denne er og ganske sykt synes jeg. Det er ingenting og si på at Busquets legger seg. Jeg har heller aldri påstått noe annet.

Puyol får en hånd i ansiktet og faller og har "vondt", sekunder senere er han helt fin og ingen skade har skjedd på Puyol. Busquets får en hånd i ansiktet av Motta og legger seg ned og har "vondt". Sekunder senere er han helt fin igjen. I begge situasjoner så overdriver spillerene for å få motparten utvist.

Vi kan jo ta Messi situasjonen mot Carvalho også, Carvalho kommer med en liten albue, ingen ting som gjør at Messi får vondt, men Messi legger seg ned for å få Carvalho utvist.

Du mener tydeligvis at det er rett å prøve å framprpovosere røde kort, noe jeg er sterkt uenig i. Se på andre idretter som Amerikansk fotball. basket og hockey, ingen spillere legger seg fordi de får en liten dytt. Får de et slag så de faktisk ikke klarer å stå oppreist så faller de. Men måten enkelte(alle) fotballspillere oppfører seg er en skam. Og utviklingen kommer bare til å bli verre og verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ikke skryte på meg noen store ferdigheter innefor det å utrykke meg jeg, men vil ikke si at du er verdensmester til å forstå ting heller.

For å skrive det litt klare:

Det er ikke overaskende/spesielt/merkverdig/unormalt/ (for å sette det på spissen; ett sjokk) at laget som ligger under, hvertfall når de blir overkjørt/voldtatt/eid/knust/, er det laget som er mest frustrert/oppgitt. Av den grunn er det heller ikke så rart at de kommer med flest etterslengere. Capish/ forstått/ entiendes /skjønner/ comprendes?

Jeg har ikke sagt at det alltid betyr at laget som ligger under har flest etterslengere, men jeg vil påstå (uten at jeg har forskeet på dette temaet)at det ofte er tilfellet. I hvertfall i store kamper der intensiteten er høy.

Jeg skal lære meg å skrive, så kan du lære deg å tolke.

Det er ingenting å si på at Busquets legger seg ned og det er ingenting å si på at Puyol legger seg ned. Forskjellen er at Puyol ikke blir liggende lenge, men kun en kort stund. Begge er overdrivelser og har ingenting med at man blir dyttet og derfor faller. Det er mierda de toro.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Herregud, greit, Busquets lå nede mer enn bare noen sekunder. Men hvordan bedrer det argumentene dine. Begge filmer og overdriver, når ingen av dem har det vondt.

Puyol får en dytt i ansiktet, ville du falt av den? Ville jeg falt av den? Jeg hadde i alle fall aldri falt av noe så lite, du ville vel gjort det, men det sier bare mer om deg enn om meg.

Du kan jo se på denne situasonen her: http://www.youtube.com/watch?v=YKoIgJdGTx0 Ronaldo får jo et slag i halsen, er ikke rart han faller... Helt greit at Ronaldo faller her?

Så har vi Busquets:

Greit at han faller her?

Så tar vi Ramos mot Puyol og Xavi. http://www.101greatgoals.com/videodisplay/sergio-ramos-red-card-barcelona-7707197/ Xabi holder seg på beina, dette er da etter Ramos har fått det røde, tilfeldig?

Hadde vært fint hvis du kunne tatt disse 3(4) situasjonene og vurdert dem.

Etter min mening er alle like ille. Alle faller like lett og alle kunne holdt seg på beina.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Herlig reaksjon fra Pinto. Sigøyneren spretter opp fortere enn han noen gang har gjort i sitt liv for å få dommeren til å gi rødt.

Uansett. Vi får håpe historien gjentar seg og at Madrid, som i 1995, slår tilbake året etter med samme sifre.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Vel, for og ta Ronaldo situasjonen først. Så får han et slag i halsen, så går det noen sekunder, før han plutselig holder seg for ansiktet og går ned for telling, hvor han så ligger og vrir seg i smerte fra ansiktet. På hvilken måte er Puyol like teatralsk som Ronaldo er i den situasjonen? Det lurer jeg fælt på.

Busquets situasjonen har jeg allerede uttrykt min mening om.

Sergio Ramos derimot, tar til og med tak i ansiktet til Puyol og dytter. Det er sikkert fysisk mulig å holde seg på bena, men langt ifra skittent spill fra Puyol sin side slik jeg ser det.

Endret av lilleru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...