Gå til innhold

La Liga 29.11.10 - Barcelona vs Real Madrid - El Clasico

Maefteda

47 stemmer

1. 1. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ende 5-0[...]

Siste gang jeg skriver det hvertfall...

Uansett. I går fikk vi se det beste og værste av Barcelona.

Det beste i form av vakkert spill og rett og slett rævkjøring.

Det værste i form av et svært hyklerkor, anført av Xavi, og en Valdes som løp over halve banen flere ganger for å påvirke dommer og provosere Madridspillere.

Lenke til kommentar

Seriøst? Se på klippet nedenfor og se hva Valdes gjør... Han går bort til Pique og Puyol og ber dem holde seg unna Reals spillere. Casillas derimot kommer stormende etterhvert opp i Pique, hvor han ikke har noe å gjøre.

http://www.youtube.com/watch?v=HZWOHOPrxBA

Ramos som oppfører seg som en drittunge der ihvertfall. På det tidspunktet var Xavi byttet ut.

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Omtales det i media? Nei. Det er opplest og vedtatt at Barca er best både når det kommer til fair play og finspill.

http://www.youtube.com/watch?v=fwfZwdP66og

http://www.youtube.com/watch?v=8gndk-QpcsU&feature=player_embedded

Haha, bare legg merke til hvor fort Barca-spillerne er oppi dommeren. Gjør meg enda kvalm.

venter bare på Lucio-dives

;)

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar

Bare Xavi som gjør en effort i å komme til dommeren. Pique går litt fort, men ellers står de mye stille før det røde kortet kommer. De kan ikke akkurat løpe vekk fra dommer heller.

Uansett var det en trist forestilling av Barcelona, og noe man ikke kan være stolte av. Alle er uansett enige om at Busquets er en cunt, Barca-hater eller elsker.

Uansett endte jo den kampen med at dere forsvarte dere som helter, og kom videre til finalen og vant den, selv om Krkic feilaktig ble avblåst mål rett før slutt.

Guardiola er jo ikke filming, men en facepalm fra Pep fordi Ronaldo er så tåpelig... :whistle:

e: Haha, kjapt søk på Lucio+dive. Dette var det eneste jeg fant:

http://www.youtube.com/watch?v=C31dPhzZTPw

Feil Lucio kanskje?

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Det var ikke det eneste Valdes gjorde den kampen. Casillas har selvfølgelig noe der oppe å gjøre, han er kaptein, han skal passe på troppene sine. Etterpå går han til Pique da det virker som han åpenbart har problemer med å holde seg unna.

Drittsekk av Ramos ja, men har har blitt rundspilt en hel kamp at han er frustrert skjønner man godt. Ikke at det er en unnskyldning for hva han gjør. Men jeg syntes man kunne forvente mer av Barcelona når de leder 5-0. Hvertfall ettersom Barca visstnok er laget med mest fairplay og pentspillende laget hvor spillerne gjør aldri no galt, driter søte kattunger og tilbringer ettermiddagene sine på det lokale gamlehjemmet osv osv

Tåplig av Guardiola, og selvfølgelig kommer det spillere bort og kjefter på Ronaldo som om han har slått ned typen.

Selvom Xavi er utvist klarer han fortsatt ikke å blande seg og til dommern. Hele Barca-benken gjør det, samtlige av Barca-spillerne gjør det, men pressen og store deler av folket overser det.

Tåplig av Barca, når de er så nære ved å vinne "alles" hjerter osv osv klisjé klisjé.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Ramos var allerede utvist for lengst. Hva tror du benken til Barca prøvde å oppnå? Ramos har gjort en hodeløs handling og gått aktivt inn for å skade en lagkamerat og medspiller. Er det rart man blir sure? Casillas har null og niks oppe i Pique å gjøre, kaptein eller ikke. Pique er for lengst ryddet unna situasjonen av Valdes.

Xavi hadde forresten en fantastisk mulighet til å ta en dive når Ramos kommer med knyttet neve mot han. Merkelig at han ikke gjorde det ettersom Barcelona er full av hyklerske spillere, som ikke gjøre annet enn å dive og klage på dommeren, voldtar småunger på fritiden og har planer om å gjennopplive Hitler.

See what I just did there?

e: Du skal få lov til å dra fram alle sitater du finner rundt Barcelonas "fair play" de siste 24 timene, og sammenligne i forhold til Real. Om Barcelona skal ha kritikk for å ikke være fair, så skal ikke Real få så mye mindre.

Endret av Maefteda
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om du ikke mener en kaptein skal passe på sine spiller og holde orden så får det være opp til deg, jeg mener det er nettopp et en kaptein skal gjøre.

Ser hva du gjorde der, et enkelt retorisk virkemiddel, men personlig synes jeg ikke det var så bra.

Unødvendig å gå rett opp i trynet til Ramos, som fører til situasjonen, når han er på vei ned i dusjen, en bevisst provokasjon som han burde holdt seg for god til.

Forskjellen på Real Madrid og Barcelona når det gjelder fairplay er at flesteparten vil si at Barcelona er mer fair play en Madrid fordi de har fått det stempelet gjennom presse og fordi folk bare vil hate Madrid.

Barca derimot har stempelet som guds engler, selvom de overhodet ikke er noe bedre enn Madrid.

Helt enig med deg, om Barcelona skal få kritikk for å ikke være fair så skal ikke Madrid ha så mye mindre. Problemet er at Madrid får så mye mer og Barca så mye mindre, om man faktisk ser hva spilleren/klubbene gjør.

Men de fleste Barcelona-supporterne jeg har snakket med benekter bare dette og drar alltid opp dette med at Barca er så fairplay mot mens Madrid er så jævlige som et argument. Evner ikke å innse at Barca faktisk ikke er så fabelaktige som man skal ha det til hva angår fair-play.

Lenke til kommentar

Barcelona er for all del ikke best i klassen når det kommer til fair-play. Det har jeg ikke ment heller. Likevel syntes jeg hvertfall på det videoklippet mitt, at få gjør noe galt, kanskje bortsett fra Puyol som overdriver dytten fra Ramos. Det er to ekstremer her. Media/diverse som visstnok hyller Barcelonas fair-play(kom gjerne med sitater fra media rundt dette), mens dere som hater dem, mener at de er aller verst og at ingen lag er så ufyselige som dem. Personlig tror jeg det ligger et sted midtimellom. Verken best eller verst i klassen.

Tenk deg om en fyr hadde gjort det Ramos gjør, på en kamerat på byen. Ikke kom her å si at du ikke ville kommet deg opp i situasjonen og funnet ut hva faen fyren drev med.

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke de er aller værst, men at de har fått et uforjent rykte som englegutter, og motsatt med Madrid. Orker ikke begynne å søke opp sitater og lignende, men dette finnes overalt. Det er ingen hemlighet at media klart har det lettere for å skrive mer positivt om Barca enn Madrid. Samt så godt som hver eneste studiosending der temaet er Barcelona tar de opp hvor fantastisk fair-play Barca er.

Altså litt dårlig eksempel det på slutten der da du ikke kjenner med. Har selv fått slag på byen i trynet, ikke hardt, men slik som de fleste fotballspillere ville blitt halvdøde av. Bare ignorerte det og tullingen som ville ha fight bare gikk. Om en kamerat hadde fått et slag hadde jeg sikkert lurt litt på hva han idioten dreiv med, men jeg er virkelig ikke typen som går inn og kverulerer med sånne. Hadde denne personen som slo blitt utvist og gått mot utgangen hadde jeg hvertfall ikke gått opp i trynet hans og sagt noe, slik Xavi gjorde. Men litt forsjell når man er på byen og når man spiller kamp, men jeg ville ikke gjort det i kamp heller.

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar

Puyol overdriver dytten fra Ramos? Det er jo ikke en dytt i brystet, han får to hender i trynet.

Hva er det dere Real-gutter sutrer over fair-play egentlig? Det Ramos gjør, er i mine øyne helt sykt, og jeg håper han får høre det på neste landslagssamling.

Og hvor mange etterslengere hadde Barca kontra Real i kampen egentlig? Jeg sitter ikke på noen tall, men om hukommelsen min ikke svikter helt, så var det ganske markant flere etterslengere fra Real sin side, fair!

Når det er sagt, så finnes det vel knapt en større kamp i verden, så at tenningsnivået er høyt skulle bare mangle.

Vi fikk se en god del unfair på mandag, kanskje Barca-brillene mine er litt for tykke. Men i mine øyne, så var ikke Barca i nærheten av å være like unfair som Real.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Puyol datt lett, ingen ting å si på det. Ramos brukte også bare en hånd hvis du ser etter. Jeg prøver ikke å forsvare Ramos, for han oppførte seg som en idiot og det røde var fortjent. Men måten Puyol og Pique stormer til bidrar ikke til situasjonen.

Det å kritisere Casillas er også godt gjort, han unnskylder oppførselen til Ramos til Barcelona spillerne og prøver å roe ned situasjonen, både til Ramos, Xavi, og resten av støtteapparatet til Barca.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Han blir dyttet i ansiktet, og går i bakken. Ikke så veldig uvanlig i mine øyne.

Det er forøvrig ganske vanlig at medspillere stormer til etter en grisetakling av en spiller. Det står vel også 5(!) Real Madrid-spillere innenfor en meters avstand fra Messi rett etter taklingen. Det er ikke noe Barca-fenomen at spillerne stormer til etter en stygg takling, dette skjer vel i så og si alle fotballkamper. Det bidrar kanskje til å løse situasjonen fortere akkurat, men den eneste som gjør noe straffbart er Ramos, og han presterer til og med å først grisetakle Messi - rødt kort. Så er han oppe med hånda og dytter en motspiller i fjeset - rødt kort også dytter han faktisk en gang til på vei av banen.

Så dere Messi sprette opp og dytte ned noen etter etterslengerne?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe uvanlig at spillere går i bakken når de får en hånd i fjeset, men det gjør det ikke noe bedre.

Puyol kunne tatt en Gardiola å bare stått oppgitt ut og tenkt hvor dum Ramos er. Som sagt prøver jeg ikke å forsvare Ramos, for han har ikke noe å gjøre oppi ansiktet til Puyol eller Xavi å gjøre, men er det nødvendig å prøve å skape mer irritasjon på overtid av Barcelonaspillerene?

Det med Messi ser jeg ikke har noe med saken å gjøre, så du Ronaldo dyttet noen når han ble felt, eller Benzema?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...