Gå til innhold

La Liga 29.11.10 - Barcelona vs Real Madrid - El Clasico

Maefteda

47 stemmer

1. 1. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Du fikk viljen din Goldwing. Ramos som klipper ned Messi, overrasker meg ikke. Holdt på sånn hele fjorårets oppgjør også Ramos. Møkkaspiller. Har gult, får direkte rødt for frustrasjonstakling, og gjør ting som hadde kvalifisert til rødt kort alene etter han er utvist.

Så til kampen. For en match for Barcelona. Pisser fullstendig på Real Madrid, mens "Verdens beste manager" ikke har et eneste mottrekk som funker. Herlig å se oppskrytte kvalme Mourinho sitte maktesløst på sidelinja.

Kampen var jo helt død etter 4-0 og det blir mye Hawaii, men fy faen for en leksjon i sammenhengende bevegelser, pasninger og ballkontroll. Synes synd på de som ikke setter pris på annet enn mål og sjanser.

Messi har ikke sin beste kamp idag i det hele tatt, men viser allikevel hvorfor han er et steg over alle andre fotballspiller. Pasningene og jobbingen er noe han får sykt lite kreditt for, og her kvitterer han med 2 fantastiske assister, 1 ball før 3-0 som skapte 100% sjanse, og utallige ganger hvor han vinner ballen helt alene ved å gå i press høyt i banen. Han beveger seg så smart og er på et helt fenomenalt nivå, også på det fantastiske taktiske. Gjorde dog noen feilvalg med ball, og burde fått seg et mål her.

Ronaldo og Real generelt får ikke til en dritt. Han hadde vel 1 farlig pasning, ellers nada. Real har null å stille opp med, og virker ikke som de gidder heller. Da blir til frustrasjon og 10 eller hva det var, unike gule kort på spillerene. Møkkalag. Arbeloa hadde vel 5 etterslengere som kvalifisert til gult den lille halvtimen han var innpå.

Da endrer jeg også herved mening. Real Madrid er ikke verdens beste lag, det er Barcelona. Motstanden har bare ikke vært den vanskeligste for hovedstadsklubben. Her hadde de ingenting å svare på, mot Barcelona som både teknisk og taktisk er overlegne alle andre. Dere er lei av "Barca-runking" allerede? Det har bare såvidt begynt mine venner. Dere kan sutre og gråte over det og si at skrytet er feil, men egentlig er det bare en ting å gjøre:

deal-with-it.gif

Endret av Maefteda
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mange Oscarnominerte tror jeg jeg aldri har sett før på en fotballbane samtidig. Toppet kaka da treneren (som liksom skal sette et eksempel) holdt seg til fjeset etter å ha fått en "dytt" i brystet. I grunn overrasket over at det bare ble ett rødt kort her.

Barca er så gode at det nesten ikke er morsomt lenger. Fullt fortjent seier. Sykt å se dem vinne med så mange mål uten at Messi tegner seg på scoringslista. Blir meget overrasket om de ikke tar ligagullet denne sesongen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ydmyket, tragisk, forfedelig. Jeg har ikke ord.

Makan til ydmykelse har jeg ikke sett. Gratulerer til Barcelona, verdens suverent beste lag, noe jeg også har sagt før til dem som skulle tro at det er noe jeg tar frem nå.

Skulle jeg gitt en børs hadde alle fått stryk, plus til Lass som faktisk prøver og Arbeloa som får til "Arbeloa manøveren" opptil flere ganger. Eller stryk, stryk, stryk... Eneste positive er at vi er avslørt på at vi ikke er så gode som folk har trodd og at det må hard jobbing til. Jeg har prøvd å sagt at vi MÅ bli bedre etablert, og det viser seg når man ikke klarer å spille 5 pasninger etter hverandre. En annen positiv ting er at min favoritt Higuain ikke spilte og dermed ikke blir en del av dette forferdelige laget, der ALLE burde bli vraket til kampen mot Valencia på lørdag.

Lenke til kommentar

Ble flau når Ramos gjorde sin største anstrengelse iløpet av kampen ved å kaste seg inn i Messi og gi en på trynet til Puyol. Hele laget kan skamme seg egentlig. At Barca var uovervinnelige i kveld er bare tull. Forsvarsspillet til Real var årsverste og jeg tror faktisk Motherwell hadde gitt mer offensivt enn det Real gjorde i dag.

Det kjipe med La Liga er at det er et halvår til den neste avgjørende kampen. Barca vil vel ligge tre poeng foran Real neste gang de møtes.

Lenke til kommentar

Skadet Messi seg? Hvis ikke var det forgjeves mister Ramos, men takk for forsøket. Deilig at Real Madrid gikk på en smell dog og beviste for verden at man ikke kan kjøpe et kollektiv som Barcelona innehar. Verdens beste lag, udiskutabelt.

Gratulerer til Barcelona supporterene og HAHAHA til Real gutta.

Lenke til kommentar

Fyfaen så glad jeg er for at jeg fikk se kampen. Har aldri sett noe så vakkert på åresvis. Fotballorgasme på sitt beste. Fikk ærlig talt boner av å se Barca og trekant, hæl og flikk-spillet deres, at det er mulig å vær så jævlig gode, å mot RM også. Suck my cock, legendary.

Lenke til kommentar

Ble flau når Ramos gjorde sin største anstrengelse iløpet av kampen ved å kaste seg inn i Messi og gi en på trynet til Puyol. Hele laget kan skamme seg egentlig.

Hvis det er noen som burde skamme seg så er det Messi og Puyol. De får jo Didier Drogba til å fremstå som Terry Butcher. :fun:

Lenke til kommentar

Latterlig å påstå at Messi i det hele tatt er i nærheten av Drogba. "Albuen" fra Carvalho var ikke hans stolteste øyeblikk, men han legger seg ikke ofte ned for ingenting slik som Drogba. Ikke klager han på dommer mye heller, og tar hvertfall ikke i bruk setninger som "es una vergüenza!" på åpent kamera.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...