Gå til innhold

La Liga 29.11.10 - Barcelona vs Real Madrid - El Clasico

Maefteda

47 stemmer

1. 1. Hvem heier du på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det rart Ronaldo er hatet over hele verden?

Fordi han prøver få tak i ballen, og smådytter Guardiola?

Og ja, Real er drita dårlige, med Pepe dansende på toppen av kransekaka. Han har vel ikke vært god siden han klikka.

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Helt latterlig å sammenligne Messi og Ronaldo. Messi blir så sykt bært av Xavi og Iniesta.

Jeg må si det at jeg hater trenden at alle "skal like" Messi, og Barcelona.. pga. de framstår som sympatiske individer med Unicef logo på drakten osv.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som har mest primadonna nykker, det her dreier seg om å være ærlig på hvem som skal gå ned i historiebøkene som den beste.

Svart på hvitt, så er Ronaldo en MYE, MYYYE mer komplett fotballspiller enn Messi, som individuell spiller hvertfall.

La oss ta litt stats.

Styrke; Ronaldo med en fysikk som kan få greske guder til å se ut som Atle Antonsen, mens Messi har kroppsbygning tilsvarende gjennomsnittet i Meråker Fotballklubb.

Frispark; Her er det vel fint lite å diskutere, skuddfoten til Ronaldo er helt ut av en annen verden, med fart på ca. 32meter i sekundet + helt hinnsides skru og presisjon.

Luften/Heade mål; Ronaldo soleklart bedre, trenger neppe nevne eksempler, bortsett fra alle utallige gangene han har bøttet inn med mål på hodet, mens Messi rager med 169cm.

Teknikk: Ronaldo har helt klart bedre individuell teknikk. Messi løper rundt å spiller veggspill hele tiden + har iniesta og xavi til å bare tilrettelegge omtrent alt for seg.

Fart; Begge er raske, men toppfart målinger viser at Ronaldo er kjappest av dem to.

Ronaldo er sinnsykt god med begge beina i avslutning, mens Messi lacker der.

Messi er en fantastisk fotballspiller, ikke misforstå. Det er Solskjær og for den del. Men bare fordi han er likanes, og ikke framkommer som en drittsekk som så ofte Ronaldo blir stempla som, så synes jeg sånne diskusjoner og kåringer bør baseres på ferdigheter og ikke hvor godt likt dem er.

Ronaldo = klart best!

Sakset fra en kar fra VGD. Needles to say at han registrerte seg idag og har 1 post overall.

Jeg er mer eller mindre nøytral i Messi-Ronaldo duellen, men håper Barca vinner idag.

Lenke til kommentar

Klasseforskjell i starten, Real hadde ingenting å svare med. Barcelona med sin sedvanlige aggresive start, for så å roe ned og trille mer ball når man får ledelsen. Trodde Real var bedre enn dette, men kanskje motstanden har vært litt svak tidligere?

Fantastisk å se Barcelona så gode hvertfall, og synd Messi ikke fikk drømmemålet. Ellers har han vært litt anonym, annet enn et par flotte raid og en sjanse han skapte selv.

Guardiola har aldri dopet seg. Han appellerte mot dommen og fikk medhold. "He has always denied doping charges, however, and had vowed to clear his name. The federation said in a statement that it had accepted his appeal and cleared Guardiola of all charges.

Hvordan er Messi er større cunt enn Ronaldo? Annet enn det sene fallet han hadde mot slutten der, har han gjort lite galt.

VG duden:

"Ronaldo er sinnsykt god med begge beina i avslutning, mens Messi lacker der." Hahahahaha! Fyren har ikke filla peiling. Men enig vedrørende Ronaldo og at det at han er en drittsekk ikke har noe å si i en kåring av hvem som er best i fotball.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Folkens, ballen er rund. Det er ennå en omgang igjen, alt kan skje. Messi har ikke vært spesielt imponerende hittil synes jeg, og Ronaldo BØR komme sterkere tilbake (og Di Maria). Ser ikke lyst ut for Real, men hvem vet. Hala Madrid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...