aBadMan Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hei Noen dager siden så begynte stasjonær pc'en å lage irriterende høyfrekvente lyder... Blir gal av den lyden :/ Er det noen som har hatt dette problemet før? Jeg kan ikke finne ut hvor lyden kommer fra, men tror det er enten PSU'en eller hovedkortet... hva tror dere? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Så PC fungerer ikke, den bare piper? Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Har vært borti høyfrekvent piping mange ganger, som regel kom det fra CPU`en. En eller to ganger var det ei vifte som tok kvelden, hjullageret på vifta sa god natt.. Endret 29. november 2010 av XanderZ Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 pc'en funker, men det er sykt irriterende å ha den på hva kan jeg gjøre for at den skal slutte å lage den lyden? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Da flytter vi tråden fra "Maskinen fungerer ikke". Kan være en spolelyd. Er ikke uvanlig. Lyden må lokaliseres helt nøyaktig før man kan si hva det er. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 TS: du har sjekka at det ikke er skjermen da? Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 Ingen lyd fra skjermen, jeg hørte at det kom ifra pc'en, men jeg vet ikke hvilken del som lager den lyden :/ Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 7. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2010 har fortsatt det problemet, jeg tør rett å slett ikke å prøve selv er så redd for å ødelegge noe hehe. Men kontaktet Datakjeden og de sa at de kunne finne ut av det, men vet noen om hvor mye jeg må betale? Lenke til kommentar
Spnnor Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg har også hatt høyfrekvente pipelyder i nesten et år. Når jeg nå byttet hovedkort, cpu og minnne fortsatte lyden. I tillegg var maskinen ustabil. Jeg byttet strømforsyning og lyden ble borte.. Jeg hadde en Mist 650 Watt PSU. Tidligere versjoner av denne er kjent for denne typen feil. Dårlige kondensatorer. Jeg tipper dette er problemet dit.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Det er ingen umiddelbar sammenheng mellom pipelyd og dårlige kondensatorer. Pipelyd er som regel ikke noe problem i det hele tatt, bortsett fra å være irriterende. Dårlige kondensatorer er derimot et svært alvorlig problem. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg fikk svar fra Komplett tidligere i uken, de sa at jeg skulle sende tilbake den delen som lager lyden (hovedkortet tror jeg) Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Da har jeg hatt hovedkortet inne på rep... de fant ingen feil. Så da kjøpte jeg en ny PSU, men det hjalp ikke noe... lyden er der fortsatt :/ Mitt hovedkort er et Asus Rampage Gene II og jeg trykket på en knapp bakpå (en reset knapp tror jeg) og da hørtes det veldig ut som om lyden faktisk kommer fra nettopp hovedkortet. Sorry om det er mye skriveleif (ikke beste karaktern i norsk akkurat) hehe... Er så lei av å ha problemer med denne PC'en :/ Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Har vært borti høyfrekvent piping mange ganger, som regel kom det fra CPU`en. En eller to ganger var det ei vifte som tok kvelden, hjullageret på vifta sa god natt.. Jeg skulle "testet" CPU'en tidligere, jeg prøvde å starte opp pc'en uten cpu og da var det ingen lyd... er det mulig at det er CPU'en som er defekt? Prøvde også med avkoblet CPU vifte, fortsatt lyd. Btw så testet MPX hovedkortet mitt med en annen I7 og de fant ingen feil da. Endret 28. januar 2011 av aBaDmAn91 Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 har du mulighet til å prøve en annen CPU da? Om MPX har testet en annen CPU og ikke fikk noen feil kan det tyde på at det er noe galt med prosessoren eller om du ikke fester alle strømtilkoblingene til hovedkortet som er til CPU`n.. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Går utifra at jeg har gjort rett, for det tok ca 1 år før den lyden begynte Det begynte i november så, men mpx sa jeg skulle levere hovedkortet og cpu'en inn så de kunne teste det. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Saken er slik at slike hylelyder er avhengig av hardware og annet så om de bare tester en del så er det ikke mulig at de klarer å fremprovosere symptomene. Men får de hele maskinen så er lyden konsistent i allefall. Oftest er det spoler i PSU som limet har sluppet eller er dårlig limt som så forårsaker "coil noise". Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg byttet PSU for noen dager siden Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det du kan se etter er spoler, det er disse som lager lyden og ikke kondensatorer da du trenger bevegelige deler. Limet skal hindre at spolen rører seg, men som sagt, det er ikke alltid de gjør en god jobb eller at limingen ryker. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Har sjekket det nå, men virker som om limet fungerer denne gang. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Er lyden der alltid? Jeg har det problemet at det kommer pipelyder fra skjermkortet når jeg har utrolig høy FPS i loadingmenyer og liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå