Dagoth Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Hei, i går bygde jeg ferdig den nye gaming-PCen min, det eneste jeg mangler nå er skjermkort. Har bestemt meg for å kjøpe et radeon hd 6870-kort, og jeg hadde opprinnelig valgt meg ut Asus sin versjon. Dessverre er det tydeligvis ingen butikker som har dette kortet på lager, og det virker ikke som om de kommer til å få det før til nyttår. Saken er at jeg trenger helst dette kortet før jul, faktisk helst så snart som mulig. Så jeg lurer på om jeg vil merke særlig forskjell eller om det vil ha noen negative effekter om jeg velger skjermkort fra et annet merke, f.eks XFX eller Sapphire da jeg ser at butikkene har disse på lager. Er grunnen til at de ikke har Asus' versjon på lager at den er så populær og bedre enn de andre? Eneste jeg veit er at de har klokket kortet litt (15MHz?), men det vil vel ærlig talt ikke være merkbart? Noen som har erfaringer med merker som f.eks sapphire og XFX og kan si noe om det? Endret 29. november 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Alle kortene er like, bortsett fra at noen er litt overklokket samtidig som at noen ikke har AMD's referansekjøler. Jeg har forresten Sapphire-kortet, og er godt fornøyd med det. Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 29. november 2010 Forfatter Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Takk for svar Ser at komplett har salg på XFX-kortet. Leste et sted at det ikke følger med 6-pins strømkabel til dette kortet, men tror kanskje jeg har en slik kabel her som fulgte med strømforsyningen: Til skjermkort Til strømforsyning Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Har ikke helt peiling Endret 29. november 2010 av Dagoth Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) http://watch2video.n...f6wIGqHj_r.html Følger ikke med strømkabel nei. Husk at du trenger to kabler. Er litt dumt at det ikke følger med, i tilfelle man vil ha crossfire. Kan derimot bekrefte at dette følger med på Sapphire-kortet. Endret 29. november 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Har bestilt xfx kortet siden det var på salg. Har to slike kabler, så det skal nok gå greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå