Zlatan92 Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Hei, jeg har nettopp meldt meg inn på et treningsstudio, og trenger deres hjelp! Jeg er som sagt nybegynner, og målet mitt er å få bedre kondisjon, bygge opp muskler og gjøre det på en riktig måte! Er det noen som har noen anbefalinger/gode nettsider med bra tips som jeg kan følge? Takker på forhånd, setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
FridaKinderegg Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Skal du jogge/sykle + Styrke eller bare ha styrketrening? Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Kjør på med fullkropp tre ganger i uken, 8-15x3 reps, slik at du får inn teknikken. Begynn med lette vekter. Ha en balanse mellom push/pull og vertikale/horisontale øvelser. Husk å tren variert, endre programmet ditt en gang i blant. Det gjelder kondisjon også. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 30. november 2010 Forfatter Del Skrevet 30. november 2010 Skal både jogge og trene styrke Lenke til kommentar
Shaeldor Skrevet 4. desember 2010 Del Skrevet 4. desember 2010 (endret) Prøv Stronglifts. Hvis du synes det blir for få øvelser kan du legge til push-ups og mage øvelser på dag A, og pull-ups og mage på dag B. Etter styrketreningen kan du kjøre cardio, begynn med 10-20 min på tredemølla/sykkel og øk med 1 min hver økt. Endret 4. desember 2010 av Shaeldor Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 6. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg trente på lørdag, og det jeg gjorde var: - Løp i 20 min, med 2 min pause 4 ganger - Bærte vekter osv, 10 kg, 3 reps med 10 kg. Har fortsatt vondt på brystet, armen og litt magen. Har jeg gjort det feil? Eller er det normalt? takk for svar Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er sannsynligvis gangsperr, og er helt vanlig. Jeg ville anbefalt deg å bestille veiledning hos treningssenteret ditt. Snakk med de som er i resepsjonen. En slik time pleier å være gratis. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg har nå trenet i 3 uker, og merker ingenting! Synes ikke musklene har blitt større og blir bekymret. Har som sagt startet for 3 uker siden og startet med 10x10kg med 2 rep.. varmet opp ved å løpe på en tredemølle og trente 2-3 ganger i uka! etter 1 uke gjorde jeg 3 rep, og siste uken har jeg økt med blanding av 10 kg og 15 kg.. Har jeg gjort noe feil eller kunne jeg gjort noe bedre? Synes 15 kg er passe tungt, og blir veldig sliten når jeg kommer til den 7ende omgangen osv.. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Forresten, jeg bruker ikke noe form for drikke-proteiner osv. Blir det vanskelig å progresere musklene da? Drikker selvsagt melk osv, mat som inneholder proteiner, men hjelper lite vel? Lenke til kommentar
Moddaloug Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ting tar tid. Nøkkelen er tålmodighet. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Jeg har også trent i omtrent tre uker nå, og jeg merker stor fremgang. Jeg bruker bare maskiner, altså ingen vektstanger osv. Første dagen tok jeg vel 7x35kg i benkpress, nå tar jeg 15x45kg. Jeg tok 3x-36kg på hang-ups, nå tar jeg 10x-18kg. Men nå har jeg så å si bare gjort disse to øvelsene, i tillegg til litt abdominals. Jeg begynte med proteinpulver i dag, fordi jeg garantert ikke får i meg nok proteiner med mitt kosthold. Om proteinene blir omdannet til karbohydrater gjør det meg forsåvidt ingenting, jeg har ikke vondt av å legge på meg omtrent 10 kg. Jeg er 17 år, om det har noe å si, og jeg har trent veldig lite styrke fra før av. Lenke til kommentar
Zlatan92 Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Takk for svar Jeg bruker egentlig bare apparater, bruker ikke så mye benkpress osv.. Men er clue at man skal bære mest mulig vekt så mye man kan(3-4 ganger) eller en vekt jeg klarer å repetere 15 ganger f.eks.? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg tror RYP passer ypperlig for deg! Last ned pdf'en og les gjennom minst 2 ganger. Der får du innblikk i hvordan både treninga og kostholdet ditt burde se ut, samt en treningsplan både for styrke og kondisjon. På siden der finner du også øvelsesguide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå